Jätin miehen (miehellä lapsia)
Seurustelin miehen kanssa puolisen vuotta, mutta nyt pistin poikki. Syynä eroon on mm. miehen suhtautuminen lapsiinsa, joita tapaa joka toinen viikonloppu. Minua alkoi suunnattomasti ärsyttää miehen tapa suhtautua esim. elatusasioihin, maksaa siis elatusmaksut, mutta ei suostunut esim pojalleen ostamaan tämän tarvitsemia luistimia, vaan kehtasi kerjätä puolet rahoista lasten äidiltä. Muitakin esimerkkejä löytyy lukuisia. Tuollainen käytös omia lapsia kohtaan on mielestäni kuvottavaa, ja tajusin ettei meillä ole lainkaan samat arvot.
Itselläni ei ole vielä lapsia, mutta silti ajattelen, että tottakai se lapsen etu on tärkein, jos tarvitsee luistimet niin tarvitsee, kai sen verran voi lapseensa panostaa. En vain kertakaikkiaan ymmärrä tuollaista ajatuksenjuoksua.
Kommentit (42)
Mun exän kanssa ollaan ihan sovittu, että maksaa elarina vain minimin, mutta sitten osallistuu hankintoihin maksamalla niistä ison osan. Ex on hyvätuloinen ja lastenvalvoja ehdotti elatusmaksuksi yhdestä lapsesta 300€, mutta yhdessä päädyimme 160€ ja siihen, että ex maksaa lapsen harrastuksen kokonaan ja vähintään puolet hankinnoista. Tässä ei nyt tarkoiteta sitä, että laittaisin kaikista sukista exälle kuittia, vaan kun pitää ostaa talvivaatteet, niin maksamme puoliksi tai ex ostaa uuden pyörän vanhan tilalle. Ihan reilu systeemi, ex tietää mihin rahansa menevät, eikä koe sitten maksavan minun elämääni. Mun exällä ei kyllä ole luonaan lapselle omaa tilaa, eikä pidä lasta yötä siellä edes joka kuukausi. Näkevåt kyllä kerran-pari viikossa, mutta näistå nyt ei exälle tule kustannuksia, kun ei tarvitse edes ruokaa välttämättå tarjota.
Ilmeisesti tähän ketjuun on tullut vastaamaan paljon niitä katkeria naisia, joiden miehellä on ed. suhteesta lapsi, ja nyt eivät siedä sitä että oma kultapuoliso maksaa mitään ylimääräistä lapselleen. Koska elarit! Olette törkeitä.