maksaako Kela tosiaan armeijassa olevan vuokran?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten kuvittelit varusmiehen kustantavansa asunnon, kun päiväraha on 5,1€ päivässä?
Kas, siellähän on päivärahat noussee 20 vuodessa hieman. Ysärin lopussa päiväraha oli 19 markkaa päivä. Tätä vauhtia varusmiehet saavat käypää päivärahaa tuossa 300 vuoden päästä.
Mun poika saa 160e/2 vko eli reilu 11e/pv.
Päivärahat nousevat kuuden ja yhdeksän kuukauden kohdalla. Kyllä sinunkin poikasi sai kuusi ensimmäistä kuukautta vähän yli 5 euroa päivässä.
Tosin eipä ainakaan minun pojallani (aloitti heinäkuussa) rahaa käytännössä kulukaan mihinkään, kun asuminen, ruoka ja matkat ovat ilmaisia ja lomalla saa asua kotona. Suurin osa päivärahoista jää säästöön.
Mun poika on armeijassa eikä tunne siellä ketään kenellä jäisi päivärahat säästöön!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä helvetin takia ei maksaisi? Sinne pakotetaan palkallisisesta työstä, totta kai silloin kuuluu eläminenkin maksaa. Silti sai elää helvetin tiukilla.
En tiennyt, että meillä on tässä maassa jokin tuki näin mallillaan. Helpottaa kovasti. Kiitos.
Ja miksiköhän on just tämä ... Armeijan avulla pysyy ihmiset kurissa ja herran nuhteessa, ja jos tukia ei maksettaisi niin vähemmän porukkaa sinne menisi. Mitään muuta "hyötyä" armeijasta ei nykymaailmassa ole, ilman radikaaleja muutoksia esim.maailmanpolitiikassa. Mutta poliitikot hyötyvät kun ihmiset toimivat massoina ja käskytettävinä, ja siksi tuokin tuki on ja pysyy. Ei sillä järjen tai helpotuksen kanssa ole tekemistä. Vaan se, että poliitikot pitää järjestelmää ns.vakaana, ei varmistaa sen prosenti, joka armeijaan menee ...
Toisaalta jossain vaiheessa aina ajatellaan kuitenkin sitäkin, kun nykyisen järjestelmän ylläpito on muutenkin niin kallista, kalustot ja muuta maksaa, ja suora hyöty valtiolla on olematonta nykypäivänä. Eli en nyt vannomaan menisi että tuokaan hupi iät ja kaiket kestää hamaan aikojen loppuun ...
Vierailija kirjoitti:
Maksaa ja se on vähintäänkin oikeus ja kohtuus. Kela maksaa myös psoria sairastavalle miehelleni matkan etelän aurinkoon :)
Tiedän myös yhden tätä sairastavan kenelle on maksettu, ja joku oikeasti oli tästä kateellinen :,D jos tietäisivät nitä h*lvettiä se hilsetauti on niin eivät kadehtisi hetkeäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten kuvittelit varusmiehen kustantavansa asunnon, kun päiväraha on 5,1€ päivässä?
Kas, siellähän on päivärahat noussee 20 vuodessa hieman. Ysärin lopussa päiväraha oli 19 markkaa päivä. Tätä vauhtia varusmiehet saavat käypää päivärahaa tuossa 300 vuoden päästä.
Mun poika saa 160e/2 vko eli reilu 11e/pv.
Päivärahat nousevat kuuden ja yhdeksän kuukauden kohdalla. Kyllä sinunkin poikasi sai kuusi ensimmäistä kuukautta vähän yli 5 euroa päivässä.
Tosin eipä ainakaan minun pojallani (aloitti heinäkuussa) rahaa käytännössä kulukaan mihinkään, kun asuminen, ruoka ja matkat ovat ilmaisia ja lomalla saa asua kotona. Suurin osa päivärahoista jää säästöön.
Mun poika on armeijassa eikä tunne siellä ketään kenellä jäisi päivärahat säästöön!
Mihin ne rahat kuluu? Tosin mun pojan varuskunnasta on sen verran huonot yhteydet, että ei sieltä viitsi iltalomillakaan lähteä minnekään.
Enkä toki sanonut, että kaikki päivärahat jäisivät säästöön. Suurin osa kuitenkin.
Miten niin, liian hyvältä. Saahan opiskelijatkin asumis- ja opintotukea. Jopa 17v.
Eikä kaikki mene armeijaan alle 20v vaan jotkut vasta opiskelun jälkeen 30v.