Päästäisitkö 17-vuotiaan muuttamaan omilleen?
Kommentit (29)
Minä muutin omaan asuntoon 15v. Kotipaikkakunnalla ei ollut opiskelumahdollisuuksia. Tuli äitiä ikävä monta kertaa. Ei ollut kännyköitä keksittykään ja puhelinkopista kävin kotiin soittamassa keskiviikkoisin.
Hyvillä mielin päästin. Olen kasvattanut hänet niin hyvin että tiedän hänen pärjäävän.
Ihan normaalia on esim maaseudulla muuttaa 16-vuotiaana. Mikä se toinen vaihtoehto olisi? Ei käydä peruskoulun jälkeen mitään koulua?
Kimppakämppään itsekin aikoinaan muutin 16-vuotiaana.
Tottakai, jos olisi työt tai opiskelut. Mikäli vetäisi vain huumeita ja kaljaa, ja pillereitä, niin oikea paikka olisi joku laitos.
Pakko muuttaa, jos haluaa käydä koulua. Lukioon on matkaa vaivaiset 17 km, mutta ei mitään julkista liikennevälinettä käytettävissä sen jälkeen, kun ala-aste lakkautettiin homeen takia tästä vierestä. Ala-asteen 200 oppilasta kuljetetaan omilla koulubusseilla, joihin ei oteta muita ja muu kouluaikoihin sidottu liikenne lopetettiin.
Tytär 16v. Muutti aikoinaan opiskelujen perässä solukämppään, valmistui ja siitä muutti omilleen aikanaan. Järkevä ja omillaan pärjäävä nuori.
Itse muutin omilleni tuon ikäisenä jotta pääsin haluamaani lukioon. Ja ihan hyvin toimi, olen hengissä edelleen!
Perhedynamiikassa tosiaan voi olla ongelmia, ns. hyvässäkin perheessä. Minä muutin 16-vuotiaana lukiolaisena omilleni, koska muu perhe muutti enkä halunnut vaihtaa koulua.