Tapailemani mies sanoi, ettei koskaan silitä vaatteita eikä edes omista silitysrautaa. Hänen mukaansa vaatteet pysyvät sileinä, kun
suosii siliäviä materiaaleja, ripustaa vaatteet kuivumaan ja suihkuttelee tarvittaessa puhtaat vaatteet slityssprayllä. En uskonut, että joku voisi olla näin laiska. Miehen vaatteet ovat ok mutta kyllähän tuo luonteesta jotakin kertoo.
Kommentit (33)
Mun yksi työkaveri oli myös tämmöinen alushousujenkin silittäjä. Sanoi mulle kerran parikymmentä vuotta sitten, että odotas vaan kun hieman vanhenet, sitten alat silittää miehen vaatteet ja kaikki lakanatkin jotta mies pysyy kotona tyytyväisenä.
Nyt olen kohta 50 v. ja ollaan oltu miehen kanssa yhdessä 23 vuotta. En edelleenkään silitä mitään. Mies tuntuu olevan tyytyväinen silti :)
Kertoo että tyhmä paljon töitä tekee, viisas pääsee vähemmällä Tässä tapauksessa se viisas on tuo mies. Elämä on liian lyhyt ainaiseen silittämiseen eikä siitä tipu ap:lle pyhimyspojoja.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on silitysspray? Onko se joku ameriikasta tullut juttu? Ikinä kuullutkaan.
Vettä ja tilkka huuteluainetta käytännössä.
Te, jotka ette koskaan silitä - käytättekö luonnonkuituisia vaatteita? Joustamattomia kankaita? Esim. puuvillaiset kauluspaidat eivät kyllä siliä itsestään.
En veetuile, vaan kysyn mielenkiinnosta. Minulla ei ole kuivausrumpua, vaatteet kuivuvat narulla, ja silitän melkein kaikki vaatteet ennen käyttöä, paitsi itsestään siliävät eli sellaiset joissa on tekokuitua, urheiluvaatteet tms. (En tietenkään silitä alkkareita, siltä varalta että joku kysyy.) Ex-mieheni silitti itse omat paitansa. N
Mekään ei silitetä mitään, poikkeuksena kauluspaita jos on jotkut hienommat juhlat mihin mies laittaa puvun. Arjessa riittää kun rummuttaa ensin 20 minuuttia ja sitten ripustaa hengariin. Housuille sama juttu.
Vierailija kirjoitti:
Ettekö silitä tyynyliinojakaan?
Miksi ihmeessä tyynyliinat pitäisi silittää? Vaatteissa sentään mennään julkisille paikoille, mutta tyynyliina on vain kotona sängyssä. Ja rypistyy joka tapauksessa heti kun nukut siinä.
Vierailija kirjoitti:
Ap on luultavasti mun äitipuoli. Kyseinen rouva kun silitti sisaruspuolieni ollessa pieniä aivan kaikki vaatteet, jopa kaikkien perheenjäsenten alushousut. Ja sitten valitteli kun ei ehdi nukkumaan tarpeeksi. No ei varmaan, jos valvoo aamuviiteen puhtaiden pyykkien vuoren äärellä silittämässä ihan. joka. ikisen. vaatekappaleen. Ja tämä tarina on tosi.
Mun äiti käy kaks kertaa kuussa silittämässä pyykkini, myös alusvaatteet. Ehtii hyvin nukkuakin.
AP on oikea hemuli.
Kaikki pitää tehdä aina samalla tavalla.
Jos vaate on OK silittämättä, miksi silittää?
Säästää sen vimmansa johonkin hyödylliseen.
Minulla on monia paitapuseroita, jotka siliävät kun ripustaa hengariin kuivumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä tyynyliinat pitäisi silittää? Vaatteissa sentään mennään julkisille paikoille, mutta tyynyliina on vain kotona sängyssä. Ja rypistyy joka tapauksessa heti kun nukut siinä.
Miksi ruokaan pitää laittaa koristeita, kun paskaksi se kuitenkin muuttuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyynyliinojen silitys on vain niin nautinnollista. Se tuoksukin on upea! Ja pää rakastaa painumista silitetylle tyynyliinalle.
Itse en ole erityisen tarkka tai vaativa minkään kotitöiden kanssa, mutta tyynyliinojen silitys on viimeisiä asioita, josta luopuisin.
Minulla on joka vaatteelle oma metallihenkari jolle ripustan vaatteen suoraan koneesta. Myös mm. lakanat, kalsarit ja sukat on henkareissa. Henkarit roikkuu suihkuverhon tangossa kunnes pyykit kuivia. Sitten vien henkareilla olevat vaatteet kaappiin tangolle. Koneelliseen pyykkiä kuluu käsittelyaikaa koneesta kaappiin n. 5 min. Elämä on helppoa.
t. mies
Kuivausrummussa silityskuivaksi ja sitten henkariin kuivumaan, en ole kokenut tarpeelliseksi silittää vaikka raudan omistankin.