Voinko jättää alkoholistin?
Aikani kuunnellut turhia lupauksia. Miksi itkettää jättäminen?
Kommentit (18)
Tietysti jätät. Alkoholisti on itsekäs sika, joka ei välitä pätkääkään läheisistään.
Voit jättää. Jos se kuolee sen jälkeen, niin se on sen ihan omaa syytä.
Koska se on sun läheisin ihminen ja perheesi tärkeä jäsen. Aika kylmä saisi olla, jos jättäminen ei tuntuisi missään.
Tietenkin. Ei alkoholistia kannata hyysätä. Alkoholistin pitää nähdä juomisensa seuraukset.
Ei kannata, uusi tulee heti tilalle koska et skitsofreenikkona pärjää yksin. Voi hakata napakammin.
Voit. Minäkin jätin, ja sen ansiosta olen hengissä ja onnellinen. Jokainen on vastuussa omasta elämästään. Itse olin todella huonossa kunnossa henkisesti ja fyysisestikin, nyt voin hyvin. Enkä ole ottanut uutta riesakseni.
Olet tunnekoukussa ja läheisriippuvainen joka pelkää yksinjäämistä. Siksi kyselet täältä meiltä lupaa.
Kuule, toisen jättämiseen syystä tai toisesta et tarvitse ulkopuolisen lupaa. Et edes sen puolisosi lupaa. Suhde loppuu siihen kun sinä sanot että tämä oli tässä, koska suhde perustuu vapaaehtoisuuteen ja haluun olla yhdessa. Jos se jommaltakummalta loppuu, suhde on kaput. Varsinkin tilanteessa jossa tämä kämppäkaverisi on tosiasiallisesti irtisanonut parisuhteen yksipuolisesti jo aikapäiviä sitten vaihtamalla sinut pulloon. Eli koska teillä ei enää ole parisuhdetta vaan alkoholisti on suhteessa pullon kanssa, olet vapaa lähtemään vaikka jo tänään. Ei ole mitään parisuhdetta jota lopettaa, kun se on jo loppunut.
Vierailija kirjoitti:
Koska se on sun läheisin ihminen ja perheesi tärkeä jäsen. Aika kylmä saisi olla, jos jättäminen ei tuntuisi missään.
Kyllä, se alkoholisti on kuitenkin alkujaan ollut erityisen rakas ihminen, ja sen sairauden alla se ihminen edelleen on, MUTTA se alkoholi vie ihmisen ja muuttaa sen välinpitämättömäksi muita kohtaan.
Vaatisi vielä kerran rehellisen, rauhallisen keskustelun, kun se alkoholisti on selvinpäin, ei edes krapulassa. Katsoa silmiin ja kertoa, miltä sen juominen tuntuu. Ja lopulta sanoa, että hänen on valittava elämä tai se alkoholi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, se alkoholisti on kuitenkin alkujaan ollut erityisen rakas ihminen, ja sen sairauden alla se ihminen edelleen on, MUTTA se alkoholi vie ihmisen ja muuttaa sen välinpitämättömäksi muita kohtaan.
Vaatisi vielä kerran rehellisen, rauhallisen keskustelun, kun se alkoholisti on selvinpäin, ei edes krapulassa. Katsoa silmiin ja kertoa, miltä sen juominen tuntuu. Ja lopulta sanoa, että hänen on valittava elämä tai se alkoholi.
Vierailija kirjoitti:
Voit, jos haluat. Itse en siihen pysty.
Kuinka kauan olette olleet yhdessä?
Älä jätä. Yritä rakastaa se terveeksi. Äläkä missään nimessä jätä jos teillä on yhteisiä lapsia. Lapset tarvitsevat kummatkin vanhempansa saman katon alle, vaikka olisi päihteitä, väkivaltaa tai rakkaudetonta. Läheisriippuvuus on ihan normaalia, eikä sitä vastaan tule taistella. Ja muista, me tällä palstalla tiedämme sinua paremmin mitä elämällesi teet.
Koska olet läheisriippuvainen. Siinäpä kuuntelet tyhjiä lupauksia, itse olet tiesi valinnut.