Palkaton vapaa ja työttömyysturva??
Hei, tilanne on se, että olen palkattomalla vapaalla vakituisesta työstäni, ja olen tällä hetkellä määräaikaisella 0-40 h viikossa sopparilla toisessa yrityksessä. Opiskelujeni ja työkokemuksen takia tämä työ oli ainutlaatuinen tilaisuus, mutta nyt yllättävien käänteiden takia on mahdollista, että tunteja ei olekaan enää. Omaan vakkarityöhöni palaan tammikuussa. Jos käy niin että tämänhetkisessä määräaikaisessa työsuhteessa tunnit tippuisi nollaan, saanko mistään työttömyysturvaa sille ajalle kunnes palkaton vapaani vakituisesta työstäni loppuu ja palaan töihin?
Kommentit (4)
Näiden detaljien perusteella on vielä mahdotonta sanoa, mutta hyvin todennäköisesti et. Aloituksesi oli aika sekava, ja kokonaiskuvan luominen vähintään haastavaa.
Jos olet työsuhteessa mutta et saa tunteja, et ole työtön vaan työsuhteessa. Lisäksi oletko päätoiminen opiskelija vai töissä? Jos on mahdollista tulkita päätoimiseksi opiskelijaksi, te-toimisto tekee varmasti niin. Täyttyykö työssäoloehto? Siihen joudut toimittamaan palkkakuitit. Jne. En usko, että olet kovin vahvoilla.
Vierailija kirjoitti:
Näiden detaljien perusteella on vielä mahdotonta sanoa, mutta hyvin todennäköisesti et. Aloituksesi oli aika sekava, ja kokonaiskuvan luominen vähintään haastavaa.
Jos olet työsuhteessa mutta et saa tunteja, et ole työtön vaan työsuhteessa. Lisäksi oletko päätoiminen opiskelija vai töissä? Jos on mahdollista tulkita päätoimiseksi opiskelijaksi, te-toimisto tekee varmasti niin. Täyttyykö työssäoloehto? Siihen joudut toimittamaan palkkakuitit. Jne. En usko, että olet kovin vahvoilla.
Tuntuu vähän sekavalta joo. Työssäoloehdon pitää täyttyä. Itselleni oli käydä köpelösti, kun sain 6 kk määräaikaisen ja pomo sanoi heti ekana päivänä, että minun pitäisi pitää kaksi viikkoa palkatonta lomaa. Kieltäydyin. Sanoi vielä uudelleenkin. Ei. Palkaton olisi huonontanut työttömyysturvaani. Kaksi viikkoa palkatonta - ei palkkaa josta seurauksena vajaus työssäoloehdon täyttymisessä. Minusta oli pomolta lähes moraalitonta heittää ehdotuksiaan näin. Minun ei ole ikäni vuoksi muutenkaan helppo työllistyä minnekään. Olisin jäänyt sitten tyhjän päälle.
Tietääkö kukaan??