Selittäkää tämä lentokoneen ryhmänumeroiden logiikkaa? Paikka viimeisellä rivillä, silti Group 3 ?
Eikö olisi loogista, että vikan rivin matkustajat menevät ensimmäisenä? Tässä tapauksessa siis sisään mentiin vain etuovesta.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Group 3 määriytyy Finnairin (esim.) kanta-asiakastasosi ja lentolippusi matkustusluokan mukaan.
Koneen lastaamisen logiikan kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.No onpahan idiotismin huipentuma! Olin oikeasti siinä uskossa, että tällä oli pyrkimys nopeuttaa lastaamista! Norwegianilla sentään joku tolkku, kun lastaavat puolet porukasta takaovesta.
Monet platinalaiset joutuvat matkustamaan tyämatkoja economyssa tai economy extrassa. Pääsevät näin kuitenkin ekojen joukossa koneeseen ja käsimatkatavarat saa mahtumaan lokeroihin jne. Se on siinä se järki.
On siihen boardingiin varattu aikaa, ei tartte ryysiä. Itse menen aina viimeisten joukossa koneeseen (ihan turhia nuo ryhmät), tavarani mahtuvat aina edessä olevan istuimen alle, mistä niitä on helppo matkan aikana penkoa. Huvittaa seurata, kun boardingin alkaessa syntyy heti sadan metrin jono, miksi te jonotatte? Pelkäätte että joku vie paikat?😁
Ei mikään ympäristöteko tuo lentäminen.
Mitä väliä kun kone lähtee vasta sitten kun kaikki ovat sisällä?
Itse menen aina viimeisten joukossa.
Minä menen aina koneeseen ensimmäisenä ja tulen yleensä viimeisenä ulos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on kyl uskomatonta kun näkee näitä, että paikka on jossain ensimmäillä riveillä, ja jäädään kaikessa rauhassa askartelemaan sen laukun ilman minkään laista kiirettä. Ja takana 200 matkustajaa odottaa jonossa... Eikö voi valmiiksi katsoa, että tämän laitan ylös ja tämän otan penkille ja kas, 2 sekuntia ja homma valmis ja jono liikkuu taas? Mutta ei...
Näinhän se aina menee.
Ensin sisään päästetään eturivien ihmiset, nämä sitten blokeeraavat sen käytävän niin että muut saavat jonottaa hiki päässä.
Jos paikat täytettäisiin perältä alkaen, eivät ihmiset joutuisi odottamaan että edelliset ovat saaneet laukkunsa hyllylle ja takkinsa pois päältä ja päässeet istumaan.Tämä on vissiin niitä "aina on näin tehty" -juttuja.
Ja kun aina on tehty näin, niin sitä ei voi muuttaa.Minä tosissaan luulin, kun näitä ryhmänumeroita ruvettiin käyttämään, että ne menisi juurikin niin, että peräosa ensin, sitten keskeltä ja lopuksi etuosa. Mutta jos vikan rivin matkustaja kuuluu ryhmään 3, niin eihän tässä ole mitään järkeä.
Sisään voidaan kai kuuluttaa ensin vaikkapa juuri ryhmä 3. Ei se numero vielä kerro sisäänottojärjestystä. Kone vaan on edestä lukien jaettu esim. kolmeen osaan. Hoohh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Group 3 määriytyy Finnairin (esim.) kanta-asiakastasosi ja lentolippusi matkustusluokan mukaan.
Koneen lastaamisen logiikan kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.No onpahan idiotismin huipentuma! Olin oikeasti siinä uskossa, että tällä oli pyrkimys nopeuttaa lastaamista! Norwegianilla sentään joku tolkku, kun lastaavat puolet porukasta takaovesta.
Ja silti yllättävän iso osa näistä takaosaan paikoitetuista ryysii sisään etuovesta...
Tai niin, että ei ole paikkanumeroja, vaan kone täytetään järjestyksessä peräpenkistä alkaen , eikä tyhjiä paikkoja jätetä väliin. Sinne pitäisi palkata joku ala-asteen opettaja lentoemännäksi vähän koordinoimaan tätä hommaa! :)