Yleensähän pienituloisten lapset pyytävät paljon joululahjoja
Kommentit (13)
liekkö sitten isotuloisten lapsilla kaikki mahdollinen parista ponista lähtien , ei enää keksi mitä voisi toivoa.
Ne ei muuten saa koskaan mitään. Jouluna on se ainoa mahdollisuus saada edes jotain. Kun toivoo paljon, voi onnistua saamaan edes jotain, tai vain yhden lahjan. Sekin on enemmän kuin ei mitään.
Vierailija kirjoitti:
Joulu on niiden ainoa toivo saada jotain toivottua.
Keskimäärin pienituloiset ovat taitamattomampia rahan kanssa, miksi lapset oppisivat muuta. Varakkaat lapset saavat keskimäärin fiksumpia lahjoja, kestävämpiä ja vähemmän. Ostetaan pitkin vuotta se mikä tarvitaan, ei tuhlata jouluna yli varojen krääsään, joka kohta pyörii lattialla muun samanlaisen krääsän seassa.
Tyhmä rahankäyttäjä ostaa jouluksi kaikkea muovikrääsää "koska rikkaallakin on".
On tervettä, että on edes unelmia. Jos nekin viedään pois, viedään myös toivo ja sitten on raskasta. Todella raskasta.
Älä pidä sitä ongelmana. Ole tyytyväinen, kun ei tule paineita hössöttää joulua. Minä ainakin olen!
Pienituloisten lapset pyytää paljon lahjoja koska heiltä puuttuu kaikki, heitä ei kuitenkaan ole syyllistetty asiasta. Mutta minä en kehdannut pyytää mitään koska aina oli vähän rahaa ja "ollaan köyhiä". En halunnut vaikeuttaa vanhempieni elämää.
Hmm... Mun havaintojen mukaan pienituloisten lapset tietää, ettei kaikkea voi saada ja pyytävät vähän. Tärkeintä saada jotain mitä kavereilla on,että kuuluisi porukkaan köyhyydestä huolimatta.
Olen pienituloinen ja lapseni sen myös tietävät joten joka joulu ovat pyytäneet todella vähän
Vierailija kirjoitti:
Pienituloisten lapset pyytää paljon lahjoja koska heiltä puuttuu kaikki, heitä ei kuitenkaan ole syyllistetty asiasta. Mutta minä en kehdannut pyytää mitään koska aina oli vähän rahaa ja "ollaan köyhiä". En halunnut vaikeuttaa vanhempieni elämää.
Mitä puuttuu? Vaatteita, leluja, ruokaa, lämpöä?
Ei Suomessa puutu kaikki keneltäkään. Se ettei ole kalleinta älyluuria ja kalleimpia muovikrääsiä ei ole kaiken puuttumista.
Vierailija kirjoitti:
Hmm... Mun havaintojen mukaan pienituloisten lapset tietää, ettei kaikkea voi saada ja pyytävät vähän. Tärkeintä saada jotain mitä kavereilla on,että kuuluisi porukkaan köyhyydestä huolimatta.
Ei pitäisi vanhempien lähteä mukaan tuohon "muillakin on"- marinaan. Kaikilla muilla ei ole, useimmat varakkaat eivät tuhlaa holtittomasti joululahjoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskimäärin pienituloiset ovat taitamattomampia rahan kanssa, miksi lapset oppisivat muuta. Varakkaat lapset saavat keskimäärin fiksumpia lahjoja, kestävämpiä ja vähemmän. Ostetaan pitkin vuotta se mikä tarvitaan, ei tuhlata jouluna yli varojen krääsään, joka kohta pyörii lattialla muun samanlaisen krääsän seassa.
Tyhmä rahankäyttäjä ostaa jouluksi kaikkea muovikrääsää "koska rikkaallakin on".
Mitä sereotypistä paskaa.
Köyhän pitää olla hyvä rahankäsittelyssä pysyäkseen hengissä. Rikkaat ja hyvin toimeentulevat ne täälläkin eniten köyhyyttään valittavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sereotypistä paskaa.
Köyhän pitää olla hyvä rahankäsittelyssä pysyäkseen hengissä. Rikkaat ja hyvin toimeentulevat ne täälläkin eniten köyhyyttään valittavat.
Kyllä Suomessa hengissä pysyy, ellei sitten törsää rahojaan tyhmyyksiin. Köyhyys on enemmän henkistä, tavaraa pursuaa köyhästä kodista melkein enemmän kuin rikkaasta.