Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saataisiin toppahaalarit muotiin kaikille ala-asteikäisille, kuten oli joskus 90-luvulla

Vierailija
30.11.2018 |

Haalari olisi paljon helpompi kun välitunnille puetaan ja riisutaan monta keraa päivässä ja ei tarvitsisi muistutella ulko/toppahousujen laittamisesta, koska haalarissa se hoituisi automaattisesti.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli muotia 80-luvulla länsirannikolla. Tosi hyvä lumileikeissä. Piti selänkin koko ajan lämpimänä ja kuivana, vaikka riehui vuorenvalloitusta. Toppatakkia pitäville meni lunta selkään takin noustessa ylös.

Ainoa, että kerran unenpöpperöisenä aamulla unohdin laittaa pitkiskerraston päälle päivävaatteet ja sujahdin vain suoraan toppahaalareihin niissä. Karmea totuus paljastui koulussa. Olin koko päivän siinä punaisessa kerrastossa koulussa. Mua kutsuttiin superhessuksi pitkään sen jälkeen :)

Aikauhee, en saa naurua loppumaan! :D

Vierailija
22/29 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan haalarit Ruotsissa muotia? Ainakin niillä on tällaisia myynnissä?

https://www.gneis.se/produkt/supershape_vinteroverall_15110

Ei näytä yhtään lapselliselta. Kelpaisi minullekin (164cm kokokin olisi sopiva!).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin oman lapseni koulussa Vallilan ala-asteella vuonna -96 haalareita ei suositeltu käytettävän. Perusteena, että vievät niin ison tilan naulakossa ja kun naulakot alhaalla, roikkuivat ne pitkin lattiaa ja eivät kuivuneet. Lisäksi hidas pukea.

Vierailija
24/29 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin oman lapseni koulussa Vallilan ala-asteella vuonna -96 haalareita ei suositeltu käytettävän. Perusteena, että vievät niin ison tilan naulakossa ja kun naulakot alhaalla, roikkuivat ne pitkin lattiaa ja eivät kuivuneet. Lisäksi hidas pukea.

Hah. Miten se vie enemmän tilaa kuin takki ja toppahousut?

Vierailija
25/29 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko ne ”isojen” haalarit aikoinaan samanmallisia kuin nykyään pienillä? Oliko niissä esimerkiksi kenkälenksut? Pitikö ne yhtään vettä?

Vierailija
26/29 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hah. Miten se vie enemmän tilaa kuin takki ja toppahousut?

Pituussuunnassa vievät eli menevät lattialle saakka.

Vierailija
27/29 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne meillä ainakaan muotia ollut edes 80-luvulla. Takkia ja toppahousuja käytettiin. Yksi haalari mulla oli mutta käytin sitä vain Lapissa.

Olin kuudennella 90-luvun alussa ja ainakin meidän koulussa oli monella haalarit, isoillakin siis. Ei kukaan kiusannut vauvaksi ketään, haalarit oli ihan normaalit vaatteet.

Samoin. Jyväskylässä asuimme.

Kulkiko viikit ja kuukitkin haalareissa? :)

Vierailija
28/29 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapsi on ekalla ja käyttää toppahaalaria omasta tahdostaan. Mitään kommentteja tai kiusaamista ei ole kertonut olevan ja olen nähnyt muillakin koululaisilla haalareita. Tämä Helsingissä.

Vierailija
29/29 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne meillä ainakaan muotia ollut edes 80-luvulla. Takkia ja toppahousuja käytettiin. Yksi haalari mulla oli mutta käytin sitä vain Lapissa.

Ei ne 80-luvulla pääasiassa olleetkaan muotia, mutta ihan siinä 80-90-lukujen vaihteessa olivat pari vuotta sitten muotia aikuisillakin. Itse käytin haalaria ehkä 5-vuotiaana edellisen kerran kun sitten yläasteella pitikin pariksi talveksi saada haalari "kun kaikilla muillakin on".

Muistatko, millaista oli olla haalarissa noin isona? Oliko se oikeasti kätevä käytössä vai tuntuiko kömpelöltä?

Mä pidän haalaria edelleen maalla, se on ihan mahtava vaate. Toki sen on aitoa retroa ysäriltä ja sen se on näköinenkin, mutta ihan loistava. Myös pilkillä ihan ykkönen. Se on itseasiassa paljon mukavampi kuin housut ja takki, kun ei purista vyötäröltä eikä kylmä pääse sujahtamaan mistään takin välistä. Yläaste-ikäisenä ysärillä mulla oli lasketteluhaalari, sitä moni lunta housuistaan kaivellessaan kadehti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi