40 - 50 -vuotiaiden naisten hoikkuus, onko kaunista ja mihin rajaan asti?
Onko mielestänne kaunista jos 40 - 50 -vuotias nainen on todella hoikka? BMI siinä normaalipainon ja alipainon rajoilla? Vai näyttääkö helposti kuihtuneelta ja rypyt yms. tulee herkemmin esiin?
Kommentit (74)
Treenasin näin 42-vuotiaana tätinä elämäni tikin, normaalipainon keskialue, mutta alle 15 % rasvat. Ihan kivalle näyttää ja en kyllä vaihtaisi pullaposkiin. Rypyt olkoon mitä on.
Hoikka, adjektiivi joka ilmaisee vartalon sopusuhtaisuutta tai laihuutta.
Vierailija kirjoitti:
Treenasin näin 42-vuotiaana tätinä elämäni tikin, normaalipainon keskialue, mutta alle 15 % rasvat. Ihan kivalle näyttää ja en kyllä vaihtaisi pullaposkiin. Rypyt olkoon mitä on.
Aika hieno saavutus. Itse olen hiukan nuorempi ja normaalipainon alarajalla, mutta rasvaprosentti lähentelikin 30 %. Ei muuta kuin hommiin.
Treenattu iäkkäämpikin ihminen terveillä elämäntavoilla on hyvännäköinen. BMI:stä viis.
Geeneilläkin osansa. Aurinko, tupakka ja alkoholi vanhentaa.
40-50-kymppisten nassut nyt alkavat rupsahtaa. Ylipainoisilla usein ikävää kaksaria leuan alla ja helttaa. Hoikilla taas kasvot muuttuvat luiseviksi.
Ylipaino tai esim. pelkkä iso mahakin tekee kömpelön näköiseksi ja vähentäähän ne nyt hyvinvointia kun maharöllykkä hyllyy ja housut kiristää.
Itse valitsen sen luisevan ryppyisen naisen ja toimintakykyisen ketterän kehon, joka venyy niin spagaattiin kuin käsillä seisontaan. Kiva, kun voi lastenkin kanssa hyppiä trampalla, kiipeillä yms.
Vaikka joku sitten ajattelisi, että olisi tuokin luuranko kauniimpi paksumpana.
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaffepulla kirjoitti:
Lihavuus vanhentaa valtavasti. Hoikka on aina kauniimpi!
Jos kasvot on kuin petolinnun perse, siinä ei hoikkuuskaan kaunista.
Harvalla on oikeasti niin ruma naama, ettei siitä meikillä saisi kivan näköistä. Ja jos kärsii esim. valtavasta klyyvarista, ainahan sen voi leikkauttaa. Sama pätee esim. silmäpusseihin. Niistä pääsee eroon, eikä edes maksa paljoa. Kauniit hiukset tekevät myös paljon.
Kuniitkin kasvot lässähtävät rumiksi lihavilla. Silmät kutistuvat pieniksi rusinoiksi ja posket alkavat roikkua, suupielten juonteet korostuvat, leukalinja katoaa paksun kaulan uumeniin jonka kruunaa tutiseva heltta. Usein tähän vielä yhdistetään joku hirveä lyhyt pottatukka ja rumat silmälasit.
Olen itse melkein viisikymppinen, ja ikäsiskoja katsellessa tulee usein aika karmiva
Itseasiassa kyllä on. Otan vertauksena itseni, minulla on Elle Fanningin posket, nuorena ne oli herttaiset, vanhempana kamalat. Posket on valahtaneet alaspäin ja vetää suupielet alas. Samalla valahtaneet posket luo vaikutelman kaksoisleuasta. Lisäksi minulla on korkeat poskipäät, joten vaikutelma vain kaksinkertaistuu. Sitä ei voi meikillä korjata.
Muutoin BMI on 21.5.
No minusta sellainen luisevakin naama ja keho on kauniimpi kuin roikkuva maha, kaksoisleuka yms.
Mutta makunsa toki kullakin. Pääasia, että viihtyy kehossaan ja voi hyvin.
Itse viihdyn hoikkana.
Vierailija kirjoitti:
Jos omaa tuttavapiiriä katson, niin hoikilla kropat on yleensä nuorekkaamman ja paremman näköiset, mutta naama on kyllä yleensä vähän pyöreillä tai jopa lihavilla paljon nuoremman näköinen. Kaikkein sporttisimmat on jopa tosi ryppyisiä jo 40-50 v. iässä, ja kuivan vanhan näköisiä. Ehkä paras olisi sellainen lievä ylipaino, jossa kroppa ei ole vielä tätimäinen tynnyri, mutta naamakaan ei ole ihan kuiva ja ihonalaisrasvaa on sen verran ettei ryppyjä isommin näy.
Sama kokemus. Laihat on usein näätämäisen näköisiä kasvoiltaan kun nuoruuden kimmoisuus häviää. Tosi lihavilla paikat roikkuu ja muodot katoaa läskien alle. Pieni ylipaino jos asettuu kurveihin on kauneinta. Rasvakudos pitää yllä estrogeenin tuotantoa minkä vuoksi leivä ylipaino saa näyttämään naisellisemmalle ja kauniimmalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos omaa tuttavapiiriä katson, niin hoikilla kropat on yleensä nuorekkaamman ja paremman näköiset, mutta naama on kyllä yleensä vähän pyöreillä tai jopa lihavilla paljon nuoremman näköinen. Kaikkein sporttisimmat on jopa tosi ryppyisiä jo 40-50 v. iässä, ja kuivan vanhan näköisiä. Ehkä paras olisi sellainen lievä ylipaino, jossa kroppa ei ole vielä tätimäinen tynnyri, mutta naamakaan ei ole ihan kuiva ja ihonalaisrasvaa on sen verran ettei ryppyjä isommin näy.
Sama kokemus. Laihat on usein näätämäisen näköisiä kasvoiltaan kun nuoruuden kimmoisuus häviää. Tosi lihavilla paikat roikkuu ja muodot katoaa läskien alle. Pieni ylipaino jos asettuu kurveihin on kauneinta. Rasvakudos pitää yllä estrogeenin tuotantoa minkä vuoksi leivä ylipaino saa näyttämään naisellisemmalle ja kauniimmalle.
Jos asettuu kurveihin. Harvemmin vissiin, kun katukuvaa katsoo.
Vierailija kirjoitti:
No minusta sellainen luisevakin naama ja keho on kauniimpi kuin roikkuva maha, kaksoisleuka yms.
Mutta makunsa toki kullakin. Pääasia, että viihtyy kehossaan ja voi hyvin.
Itse viihdyn hoikkana.
Olen hoikka ja minulla on kaksoisleuka :D höh
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Sama kokemus. Laihat on usein näätämäisen näköisiä kasvoiltaan kun nuoruuden kimmoisuus häviää. Tosi lihavilla paikat roikkuu ja muodot katoaa läskien alle. Pieni ylipaino jos asettuu kurveihin on kauneinta. Rasvakudos pitää yllä estrogeenin tuotantoa minkä vuoksi leivä ylipaino saa näyttämään naisellisemmalle ja kauniimmalle."
Se on just näin, et harvalla asettuu kurveihin. Yleensä se asettuu mahaan, joka tekee vain tynnyriefektin, epämukavan olon vyötärölle ja on myös sitä paitsi epäterveellistä lihavuutta.
Mä kyllä ottaisin sen 10 kiloa lisää, jos asettuisi nätisti rintoihin, peppuun yms, mutta iso maha ei kiinnosta. Siksi olen laiheliini ryppyisellä naamalla, joka sitten yrittää saada niitä muotoja lihaskuntoharjoittelulla.
Ja vartaloani kyllä kehutaan alvariinsa.
Hoikkuus tekee iättömän näköiseksi, notkeus ja voima nuorentaa
Kuntosalilla saa hoikastakin vartalosta jäntevän ja lihaksikkaan eikä ole iästä kiinni.
Moni hoikka näyttää nykyään laihalta. Riippuu vähän mihin vertaa.