40 - 50 -vuotiaiden naisten hoikkuus, onko kaunista ja mihin rajaan asti?
Onko mielestänne kaunista jos 40 - 50 -vuotias nainen on todella hoikka? BMI siinä normaalipainon ja alipainon rajoilla? Vai näyttääkö helposti kuihtuneelta ja rypyt yms. tulee herkemmin esiin?
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Kaffepulla kirjoitti:
Lihavuus vanhentaa valtavasti. Hoikka on aina kauniimpi!
Jos kasvot on kuin petolinnun perse, siinä ei hoikkuuskaan kaunista.
Kaunis vartalo on asia johon kasvot eivät vaikuta.
Aivan järjetön kysymys ja vastaukset samoin. Aivan kuin keski-iässä kannattaisi antaa itsensä paisua ollakseen kauniimpi 😂 Höpö höpö ja höpö. Hoikka, ketterästi liikkuva ihminen on aina paremman näköinen ja terveempi kauneusihanne kuin ylipainoinen.
Kauneus on katsojan silmissä. Normaalista painosta pidetään yleisesti ainakin miesten keskuudessa, mutta kukapa miestä haluaisi miellyttää. Ehkä olennaisinta on, että ihminen on terve ja toimintakykyinen. Kukin sitten katsoo omalla kohdallaan millaista toimintakykyä tarvitsee elämässään.
Kaikki vanhenevat aikanaan.
Mietin vielä, että onko länsimaalaisten paisuminen saanut ihmiset katsomaan hoikkaakin ihmistä kuin anorektista? Antakaa ihmisten elää sellaisina kuin ovat.
Hoikkuus ja normaalipaino on AINA kaunista!
Mut kyllä laihtuminen teki naamasta tosi paljon vanhemman näköiseksi. Silmien alta lähti rasvat ekaksi, joten silmät näytti yhtäkkiä olevan tummissa kuopissa syvällä. Poskista lähti myös rasvat, mutta mikä pahinta, iho ei palautunut vaan jäi velttona roikkumaan. Lisäksi kun ennen mulla ei näkynyt silmien ympärillä ryppyjä juuri yhtään, nyt kun hymyilen, puoli naamaa menee hyvin näkyville "vekeille", ihonalaislihakset ikään kuin näkyy ihon alta liikaa kun ei ole rasvaa peittämässä.
Mutta mun oli terveyssyistä pakko laihtua, joten eipä tälle mitään voi. Ulkonäkö meni, mutta ehkäpä sitten kroppa kauemman kestää.
Jos omaa tuttavapiiriä katson, niin hoikilla kropat on yleensä nuorekkaamman ja paremman näköiset, mutta naama on kyllä yleensä vähän pyöreillä tai jopa lihavilla paljon nuoremman näköinen. Kaikkein sporttisimmat on jopa tosi ryppyisiä jo 40-50 v. iässä, ja kuivan vanhan näköisiä. Ehkä paras olisi sellainen lievä ylipaino, jossa kroppa ei ole vielä tätimäinen tynnyri, mutta naamakaan ei ole ihan kuiva ja ihonalaisrasvaa on sen verran ettei ryppyjä isommin näy.
Vierailija kirjoitti:
Jos omaa tuttavapiiriä katson, niin hoikilla kropat on yleensä nuorekkaamman ja paremman näköiset, mutta naama on kyllä yleensä vähän pyöreillä tai jopa lihavilla paljon nuoremman näköinen. Kaikkein sporttisimmat on jopa tosi ryppyisiä jo 40-50 v. iässä, ja kuivan vanhan näköisiä. Ehkä paras olisi sellainen lievä ylipaino, jossa kroppa ei ole vielä tätimäinen tynnyri, mutta naamakaan ei ole ihan kuiva ja ihonalaisrasvaa on sen verran ettei ryppyjä isommin näy.
Sepä siinä onkin, kun terveyden kannalta et voi valita mihin se rasva sopivasti kertyisi. Hoikassakin varressa voi olla ylimääräistä rasvaa esim. sisäelinten ympärillä, mikä on liiallisena terveydelle haitallista. Rypyt mielestäni aika pieni murhe terveen kropan rinnalla.
Harmi, kun tällaisia pitää kysellä. Toisaalta ymmärtäähän sen, kun silmät on tottuneet ylipainoisiin ja tuon ikäiset hoikat ovat vähemmistöä.
No sehän se on, kun se laiheliinikaan ei voi valita, mihin se rasva kertyy. Itse olen hyvin hoikka viisikymppinen ja toki olisi kivempi, jos naama olisi vähän pyöreämpi, mutta valitettavasti kaikki ylimääräinen tulee vatsaan, jolloin tulos on se, että on vain "iso raskausvatsa" ja rasvaa sisäelinten ympärillä.
Joten panostan lihaskasvuun enkä lihomiseen.
Ihminen nyt rumenee vanhetessaan - oli sitten hoikka, lihava tai normaalipainoinen. Paras panostaa terveyteen ja hyvään oloon. Itselläni hyvä olo on sitä, että jaksaa ja vaatteet mahtuu vyötäröltä päälle.
Hoikka ja liikunnallinen varsi voittaa aina mahakkaan tai muuten pyöreän. Naama siinä sivuseikkaa. Miehissäkin ei haittaa ryppyinen naama kunhan jaksaa liikkua monipuolisesti ja on sellainen ketterä ja poikamainen liikkumiseltaan.
Vierailija kirjoitti:
Naisen ainoa arvo ei ole kauneus. Surullista jos vielä tuon ikäisenä miettii onko nyt mahdollisesti kaunis kun vaaka näyttää sitä ja tuota.
Taidat olla aika nuori? Ihminen miettii ulkonäköään koko elämänsä varhaislapsuutta lukuunottamatta. Se on täysin normaalia. Surullista on, jos ihmisen täytyisi heti nuoruus ohitettuaan automaattisesti ajatella olevansa niin ruma, ettei ulkonäöllä saisi olla enää mitään väliä.
Vierailija kirjoitti:
Hoikkuus ja normaalipaino on AINA kaunista!
EI OLE!
Ei ole kaunista. Kun liian hoikat vanhenevat niin muuttuvat rumemmaksi.
Mitä vanhemmaksi tulen, sen vähemmän rypyillä merkitystä. Merkitystä sen sijaan on liikuntakyvyllä. Just näky kun joku 40-vuotias vääntäytyy kömpelästi ison mahansa kanssa autosta, on vanhuudesta kertovaa.
sit joku A. Stubb, juonteinen on, mutta se ryhti ja liike. Ei haitta kyllä "vanha ulkonäkö" mua pätkääkään.
Kun ei saa sanoa kirjoitti:
Missähän tässä maassa ylipäätänsä niitä hoikkia näkisi....?
Pullukka on uusi "normaali"...
Käy specsaversilla. Mä näen joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Kun ei saa sanoa kirjoitti:
Missähän tässä maassa ylipäätänsä niitä hoikkia näkisi....?
Pullukka on uusi "normaali"...
Käy specsaversilla. Mä näen joka päivä.
On niitä silti aika vähän. Noin 1,2 miljoonan suomalaisen aikuisen painoindeksi ylittää lihavuuden rajan, käy ilmi Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen (THL) Terve Suomi -tutkimuksesta. Yleisintä lihavuus on 4064-vuotiailla, joista joka kolmas on painoindeksin mukaan lihava. Vyötärölihavuus on vieläkin yleisempää. Sitä esiintyy lähes joka toisella aikuisella. :(
Vierailija kirjoitti:
Älkää taas sotkeko hoikkuutta ja laihuutta.
Kyllä. Hoikka on aina kaunis, oli ikä mikä vaan. Laihuus taas ei monia pue.
Kannattaa sunkin mennä salille, siellä meitä näkee. Minä käyn salilla viitenä päivänä viikossa ja kehitän lihaksia. Laihaläski ei ole kaunista, lihakset on.
-N24