Mummo, koko perheen herttainen sarja, tytärtä uhkaillaan ”remmin esiin ottamisella”, jos ei tottele
Kommentit (28)
Olen syntynyt 1971, eikä minua ole koskaan kuritettu fyysisesti, eikä edes uhattu sillä. Ei edes huudettu montaa kertaa. Samalla linjalla olen jatkanut omien lasten kanssa. Kuri on ollut tiukka, mutta sen ylläpito ei ole perustunut väkivaltaan tai sillä uhkailuun.
Vierailija kirjoitti:
Yleistä oli tuo remmillä uhkailu. Tai koivuniemen herralla. Kukaan kavereistani ei kuitenkaan remmistä saanut, en itsekään.
Niinpä.
Nykyään curlingvanhempien lapset vain pelkäävät ja tuntevat itsensä ahdistuneiksi, kun vanhemmat esittävät lapsen alamaisia.
Kyllä aikuisen pitää olla pomo, että lapsi tuntee olonsa turvalliseksi ja suojelluksi.
Vierailija kirjoitti:
Yleistä oli tuo remmillä uhkailu. Tai koivuniemen herralla. Kukaan kavereistani ei kuitenkaan remmistä saanut, en itsekään.
Ehkä olen pullamössöcurlingvanhempi, mutta kuulostaahan se aika alistavalta, jos lapsen oma tahto nujerretaan aina sillä ”taikasanalla”, saat remmiä, jos et tee näin ja näin.
Vierailija kirjoitti:
Onko joku täällä oikeasti saanut sitä remmiä? Miltä se tuntuu,? itsellä ei onneksi ole kokemusta.
Remmiä ei ole tullut, mutta risulla on lyöty :( Vaikea kuvitella, että lasta voisi pahemmin satuttaa kuin lyömällä niin kovaa, että jää jäljet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä olen pullamössöcurlingvanhempi, mutta kuulostaahan se aika alistavalta, jos lapsen oma tahto nujerretaan aina sillä ”taikasanalla”, saat remmiä, jos et tee näin ja näin.
Vanhemmat pääsee helpolla tuollaisella uhkailulla, mutta vaikea uskoa, että kovin tasapainoiseksi kasvaa lapsi, jos aina uhkaillaan, vaikka ei sitä uhkausta usein toteutettaisikaan.
Fifty shades of greyn loppukohtauksessa tyttö sai "kamalan rangaistuksen" ja kokonaista kuusi kertaa vyöllä takapuolelle! Aika moni lapsi ja nuori on kokenut vastaavaa ja pahempaa aikoinaan, eikä siitä tehty mitään suurta numeroa.
Tekisi remmi nykypäivänäkin hyvää monelle nokkavalle rikollisenalulle
Lasten komentaminen on välillä hauskaa, minusta on kiva kovistella lapsia, se kuuluu ihmisyyteen. Aikuisen kuuluu olla auktoriteetti, ei lapsen kaveri. Lapsetkin nauttivat kun joku pitää jöötä. Jos ei vanhempi osaa pitöää jöötä, toivottavasti edes täti, ope tai joku muu aikuinen, jota pitää vähän "pelätä". :)