6-vuotias rokottamaton lapsi sairastunut tuhkarokkoon Pohjanmaalla ja altistanut jopa satoja
Ylläri pylläri rokotekattavuus on tuolla niin huono, että myös monet altistuneista on rokottamattomia.
Kommentit (565)
Vierailija kirjoitti:
EIkö ihmisellä olekaan oikeutta omaan kehoon? ;) Se on jännä millaisissa asioissa kannatatte vapaita valintoja, mutta yhtäkkiä sitten ei olekaan vapaaata valintaa. Naiset puolustelevat satojen miljoonien tyttöjen abortteja vapauteen vedoten, vaikka se madaltaa koko yhteiskunnan naisten statusta ja aiheuttaa väkivaltaa. Sitten ihmisellä ei olekaan oikeutta omaan kehoon rokotuksissa. Itse en rokota itseäni enkä lapsiani. Vapaa valinta.
Miksi kuvittelet, että kyse olisi sun kehostasi? Kyse ei ole sun kehostasi. Kyse on siitä, että levität tappavia sairauksia muihin. Sulla ei ole oikeutta ammuskella ihmisiä kadullakaan, joten miksi sulla pitäisi olla oikeutta levittää tuhkarokkoakaan?
Vierailija kirjoitti:
Tuhkarokko oli aikoinaan tehokas intiaanintappaja.
Se oli isorokko
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ote tuon aiemmin linkatun blogin kommenteista:
"Lähtöaine joko uutetaan alkoholiin tai jauhetaan maitosokerin kanssa, siitä lähdetään sitten potensoimaan eteenpäin. Potensointiin kuuluu mm vahva laimentaminen sekä ravistus ja tätä toistetaan monta kertaa. Lopullisen lääkeaineen laimennos on esim C30-vahvuudessa, eli C30-potenssissa niin laimea, että lähtöaineen molekyyleja ei ole enää jäljellä. C200-vahvuus on vielä "laimeampaa". Tästä johtuen homeopaattiset lääkeaineet eivät ole ikinä myrkyllisiä ja ne eivät esim ristireagoi normaalien lääkkeiden kanssa (jotkut lääkärit levittävät ristivaikutuksista väärää tietoa). Homeopaattiset rokotteet toimivat, kuten toimii homeopatiakin, vaikka monet päättävät että ei se voi toimia, koska lääkeaineet ovat niin "laimeita" eikä ole "vaikuttavia aineita". Joku sähkömagneettinen informaatio kuitenkin lopulliseen lääkeaineeseen jää."Mä luulin ensin että tässä joku yrittää kertoa miten nuo homeopaattiset rokotukset on huuhaata, mutta ei, joku siis kertoi niiden hyvyydestä ja turvallisuudesta. Ja toimivuudesta!! (...niin laimea, ettei lähtöaineen molekyylejä ole enää jäljellä), (joku sähkömagneettinen informaatio niihin kuitenkin jää...)
Ettei vaan asialla olis joku joka myy/antaa homeopaattisia rokotteita?
Siis oikeesti? Uskooko tuohon höpöhöpöön joku?Mitä luultavimmin. Siitä huolimatta että epidemiat osuu säännönmukaisesti näihin "sähkömagneettisesti rokotettuihin".
Joku kustannustehokkaasti toimiva homeopaattisten hoitojen ja rokotusten antaja/myyjä voisi laiskuuttaan skipata tuon laimennus-ravistus -osuuden ja antaa rokotteena ihan vaan pelkkää vettä.
Ai niin, mut se sähkömagneettinen informaatio...Olen jo ajat sitten miettinyt että jos haluaisin saada rahaa helpolla tekisin oikein hienon homeopaattisen verkkokaupan ja myisin tislattua vettä näteissä pulloissa. Ei vaan rehellisyys anna myöten huijata ihmisiä. Tokihan niitä pulloja voisi vähän ravistaakin. Mutta ei pysty.
Jotkut pystyy mihin vaan, esimerkkinä Säkenöivä Yksisarvishoito.
https://www.valkoisenliekinvoima.fi/cgi-bin/webio2kauppa?Energiahoidot&…
Onko tästä nyt vähän tehty kärpäsestä härkänen? Mä ja mun mies, sekä 6-vuotias lapsemme ollaan kaikki sairastettu tuhkarokot, eikä kukaan siihen kuollut. Jotkuthan pitää niitä tuhkarokkobileitäkin lapsille koska kannattaa mielluummin sairastaa lapsena kun ne oireet on lievempiä.
SSPE:tä odotellessa, tuhrokon sairastanut voi vielä jopa 15v. Jälkeen sairastua tuohon aivot tuhoavaan tautiin ja seuraksena kuolema.
Tuhkarokko on muuten tieteelliseltä nimeltään morbiili...
Vierailija kirjoitti:
Onko tästä nyt vähän tehty kärpäsestä härkänen? Mä ja mun mies, sekä 6-vuotias lapsemme ollaan kaikki sairastettu tuhkarokot, eikä kukaan siihen kuollut.
Ei ole tehty kärpäsestä härkästä. Tuhkarokkoon kuolee vuosittain läjäpäin ihmisiä, vaikkei kenenkään tarvitsisi.
Miksi kuvittelet, että jos et itse tunne tuhkarokkoon kuolleita tai vammautuneita, ettei sitä tapahtuisi kenellekään?
Lisäksi miten sä olet edes onnistunut löytämään tuhkarokkoa 6-vuotiaalle lapsellesi? Missä ulkomailla oikein kävit? Suomessa ei tuhkarokkoa nimittäin esiinny juuri laisinkaan:
https://im.mtv.fi/image/2769690/landscape16_9/1024/576/56669a5f374a62b6…
Kaiketi sekoitat tuhkarokon nyt vesirokkoon tai johonkin muuhun tautiin.
Vierailija kirjoitti:
Onko tästä nyt vähän tehty kärpäsestä härkänen? Mä ja mun mies, sekä 6-vuotias lapsemme ollaan kaikki sairastettu tuhkarokot, eikä kukaan siihen kuollut. Jotkuthan pitää niitä tuhkarokkobileitäkin lapsille koska kannattaa mielluummin sairastaa lapsena kun ne oireet on lievempiä.
Viime vuonna maailmanlaajuisesti yli 100 000 kuollutta, joista suurin osa lapsia. Suomessa kuoli ja vammautui ihmisiä tuhkarokon takia vuosittain ennen rokotuksia.
Jos olet lukutaitoinen ja google on tuttu, niin osaat etsiä tietoa tuhkarokon mahdollisista komplikaatioista. Suurin osa selviää tuhkarokosta ilman ongelmia, mutta vakavat komplikaatiot, vammautuminen ja kuolema ovat mahdollisia. Rokotteella saa kuitenkin hyvän suojan, vaikkakin ei täydellistä, ja sillä suojaa myös niitä, jotka eivät voi ottaa ko. rokotetta.
Vierailija kirjoitti:
Jokin muutos on tapahtunut entiseen ja nyt lapset pitää rokottaa muitakin kuin isorokkoa vastaan. Omassa lapsuudessa ainoa rokkorokote oli juuri tuo isorokkorokotus. En tiedä mistä on kysymys, ovatko rokot muuttuneet sitten tappaviksi, voi olla, , mutta kukaan lastentarhassamme tai koulussamme ei kuollut rokkoihin, ne vain kukin sairasti ja tosiaan, elämä jatkui. Missään ei myöskään kerrottu kenenkään kuolleen rokkoon.
Noihin lastentauteihin on kuoltu, vaikka kuolemat eivät aivan valtavan yleisiä ole. Käytännössä suurempi riski ovat jälkitaudit ja noihin sairauksiin liittyvät vammat. Eräs sukulaismies esimerkiksi menetti kuulonsa tuhkarokon seurauksena.
Jättäkää lapsenne rokottamatta, jos olette sitä mieltä, että kannattaa ottaa riski, että lapsi kuolee tai vammautuu loppuiäkseen, eikä lapsen kärsimys sairauden aikanakaan teitä haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi h*lvetissä veivät rokottamattoman lapsen päivystykseen?! Siellä on syöpäsairaita vanhuksia ja muita ihmisiä, joiden vastustuskyky on tavallista heikompi ja se on menoa sitten. Hoitaisivat nuo muksunsa vyöhyketerapialla kotona.
Jos on päivystyksessä käyty niin ilmeisesti ei olekaan ihan vain pihalla juoksentelemalla parannuttu.
Jos viittaat viesteihini 182 ja 184, niin kylläpä on taas väärin ymmärretty! Aivan päinvastoin kuin tarkoitin.
Toipilas tarkoittaa toipumassa olevaa. Olin 10-vuotias ja karkasin ulos, kun tunsin oloni paremmaksi. Äiti ei nimenomaan antanut minun juoksennella pihalla, vaan käski heti sisään ja muistutti jälkitaudeista, jotka siis voisivat tulla jos en lepäisi vielä jonkin aikaa toipumisvaiheessakin sisällä. Jälkitauteja siis pelättiin ja niistä tiedettiin. En suinkaan väittänyt, että tuhkarokossa saattoi huoletta juoksennella. Tämä oli 1979. Ja edelleen: on hyvä että nykyisin on rokotukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipä kyllä. Tuhkarokkoa vastaan rokotettu Suomessa yli 40 vuoden ajan. Eli olet varmaan sitten tuota vanhempi, eikä sulla ole lapsia.
Onko tosiaan? Olen syntynyt 1975 ja muistan ihan hyvin miten sairastin tuhkarokon. Samaan aikaan sitä sairasti useampikin kaverini, joten meitä ei ainakaan ilmeisesti oltu rokotettu.
mpr tuli rokoteohjelmaan vuonna 81
Tuhkarokkoa vastaan kuitenkin on rokotettu jo vuodesta -75.
Ei koko kansaa rokotettu, varmaan jotkut ikäluokat. Synnyin 1969, sairastin 1979 kuten kaveritkin.
Mä olen kuulemma saanut rokotukset. Olen syntynyt 77.
Rokotukset aloitettiin siis vuonna -75, eli kaksi vuotta ennen syntymääsi. Eli tottakai sinut on rokotettu.
60-70 -lukujen vaihteessa syntyneissä voi olla ihmisiä, joita ei ole rokotettu eivätkä he ole sairastaneet. Suoja puuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tapahtuikos tämä epidemia siellä hopeavesialueella? Jos tapahtui niin ei yllätä.
Kyllä.
No sitten asiassa ei ole mitään ihmeellistä. Siellä elelee nimittäin nykysuomen takapajuisinta porukkaa, jota hallitsee lahkon johtajat. Jumalaa ei siellä ole.
Ai? En ole tästä kuullutkaan. Kerro enemmän?
Vierailija kirjoitti:
Meitä on koko ikäluokka, joka saa kiittää onneaan sitten. Ei kuoltu rokkoihin omassa lapsuudessa tai nuoruudessa, kenenkään en ole kuullut noihin aikoihun Suomessa tavanomaisiin rokkoihin kuolleen. Jos riski olisi ollut, eiköhän meidät olisi rokotettu. Olimme tosin rokon jo sairastaneet kukin vuorollaan.
Mitä tapahtui 1975, miksi juuri silloin alettiin yhtäkkiä rokottaa tuhkarokkoa vastaan?
Olisikohan syynä vaikkapa se, että keksittiin rokote. MMR-rokote keksittiin 1971, erillisiä tuhkarokkorokotteita kokeiltiin ensimmäistä kertaa 1960-luvulla.
Tuhkarokko on niin vakava sairaus, että rokote on otettu käyttöön käytännössä heti kaikissa niissä maissa, joissa rokotteeseen on ollut varaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipä kyllä. Tuhkarokkoa vastaan rokotettu Suomessa yli 40 vuoden ajan. Eli olet varmaan sitten tuota vanhempi, eikä sulla ole lapsia.
Onko tosiaan? Olen syntynyt 1975 ja muistan ihan hyvin miten sairastin tuhkarokon. Samaan aikaan sitä sairasti useampikin kaverini, joten meitä ei ainakaan ilmeisesti oltu rokotettu.
Ei koko kansaa rokotettu, varmaan jotkut ikäluokat. Synnyin 1969, sairastin 1979 kuten kaveritkin.
Rokotukset aloitettiin siis vuonna -75, eli kaksi vuotta ennen syntymääsi. Eli tottakai sinut on rokotettu.
60-70 -lukujen vaihteessa syntyneissä voi olla ihmisiä, joita ei ole rokotettu eivätkä he ole sairastaneet. Suoja puuttuu.
Niin voi olla, mutta rokotuksen voi käydä ottamassa vaikka nyt, jos sitä ei ole aikanaan annettu. Tai sen voi ottaa nyt myös siinä tapauksessa jos ei tiedä onko saanut rokotteen, siitä ei ole haittaa vaikka olisikin saanut rokotteen aikanaan.
Mut kommentoin alunperin viestiä jossa joku kertoi että on syntynyt -77 ja on saanut rokotuksen. En kyllä ymmärtänyt mikä oli viestin pointti, koska rokotukset aloitettiin v. -75 joten on ihan loogista että v. -77 syntynyt on saanut rokotteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei meillä mitään hopeavesiä ollut lapsena, mutta rokot sairastimme lastentauteina ja ei ongelmia.
Ehkä maailma on muuttunut ja nyt rokotteita on tarjolla kattavammin. Meillä ei ole pieniä lapsia ja aikuiset ovat rokkonsa sairastaneet. Mitään kohua ei aikoinaan rokoista syntynyt, koulusta tai lastentarhasta olimme poissa suositusajan ja elämä jatkui.
Mutta nyt on nyt ja varmaan julkisesti lynkattaisiin työpaikkojen menetyksen uhalla ja pankitkaan eivät antaisi lainaa, jos rokotussuoja kaikkeen flunssista lähtien ei olisi kunnossa. Pakkohan se rokotus olisi nykytilanteessa sitten ottaa.
Minun äitini on syntynyt vuonna -45. Kun hän oli pieni, hän sairasti tuhkarokon ja oli kovin kipeä ja kuumeinen. Hänelle kävi kuitenkin hyvin. Naapurin tyttö kuoli.
"Normaali lastentauti" meinasi ennen sitä, että oli normaalia että lapset kuolivat näihin tauteihin.
Tää on jotenkin ihan totaalisesti unohtunut jopa niiltä, jotka ovat ne tavalliset lastentaudit sairastaneet. Siis se, että vielä 50 vuotta sitten oli ihan tavallista, että lapsia kuoli. Ei pelkästään tuhkarokkoon, vaan näihin muihinkin ”lastentauteihin”. Kyllä silloin ennen kaikki tunsi jonkun perheen, josta lapsi oli kuollut. Yleensä ne oli pieniä lapsia tai vauvoja eikä kouluikäisiä, ehkä siksi kukaan ei muista että omille kavereille olisi käynyt huonosti. Mutta älkää nyt ihmiset omien kokemustenne perusteella kehdatko väittää, että ennen oli asiat ihan hyvin kuin nytkin. Tilastot esim. lapsikuolleisuudesta ovat eri mieltä.
Ennen kuoltiin sairauksiin paljon nykyistä useammin, mutta valitettavasti sairauksiin kuolee lapsia vielä nykyäänkin. Esimerkiksi erään työkaverini kouluikäinen lapsi kuoli aivotulehdukseen lähes varoittamatta. Ensin flunssaoireita, sitten yllättävä tajuttomuus ja sairaalaan, jossa lapsi oli tehohoidossa muutaman viikon, kunnes jouduttiin toteamaan, että mitään ei ole enää tehtävissä. Oli aika kova paikka vanhemmille, sukulaisille ja meille työkavereillekin ja pisti miettimään, miten onnekkaita olemme me, joiden lapset ovat olleet terveitä.
Ei tulisi mieleenkään ottaa ylimääräisiä riskejä jättämällä lapset rokottamatta. Mieluummin maksan vaikka itse ylimääräisiä rokotteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy muistaa että rokotukset on myös lääkefirmojen bisnestä.
Ja lisäksi kannattaa muistaa että myös rokotevastaisuus on bisnestä.
Etenkin tuhkarokkorokotusten vastustaminen on bisnestä. Wakefield yritti mustata MPR-rokotteen maineen huijaamalla saadakseen tilalle oman rokotteensa. Vaikka Wakefield jäi kiinni huijauksestaan, menetti lääkärinoikeutensa ja hänen tutkimuksensa osoitettiin täysin vääristellyksi, yhä vieläkin on ihmisiä, jotka uskovat tuota läpimätää rahanahnetta huijaria.
Vierailija kirjoitti:
Tämähän on odotettu tilanne. Itse tavallaan toivon, että siellä ensinnäkin sairastuisi mahdollisimman moni ja että ainakin joku saisi todella vakavia jälkitauteja, jotta syntyisi pelotetta näille lapsiaan rokottamattomille, että seuraavalla kerralla se on sitten lapsen henki, jos pelleilevät vielä asioilla. Mulle ne heidän lapsensa eivät merkitse yhtään mitään, ainoastaan ne lapset ja heidän vanhempnsa merkitsevät, joille ei sairauden vuoksi voida rokotuksia antaa, ja ovat siksi uhattuina sairastua.
Kaikkien näiden hihhuliperheiden lasten soisi saavan vkavia jälkitauteja, ja odotan käsiäni hiroskellen, että jotakin pahaa tapahtuu. Saisi sitten ilkkua niille vanhemmille oikein urakalla.
Aika julmasti ajateltu, mutta ymmärrän, mitä ajat takaa. Siitä huolimatta ne lapset ovat syyttömiä vanhempiensa typeryyteen, joten vakavasti tuollaista ei voi toivoa. Mutta tottahan se taitaa olla, että osa vanhemmista tarvitsisi aika rajua herättelyä, kun pelkkä tieto ei riitä.
Rokotevastaiset ääliöt vaarantavat kaikki ympärillään idiotismiaatteillaan.
Tämä on täysin seurausta siitä, kun maalaisjärki katosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ote tuon aiemmin linkatun blogin kommenteista:
"Lähtöaine joko uutetaan alkoholiin tai jauhetaan maitosokerin kanssa, siitä lähdetään sitten potensoimaan eteenpäin. Potensointiin kuuluu mm vahva laimentaminen sekä ravistus ja tätä toistetaan monta kertaa. Lopullisen lääkeaineen laimennos on esim C30-vahvuudessa, eli C30-potenssissa niin laimea, että lähtöaineen molekyyleja ei ole enää jäljellä. C200-vahvuus on vielä "laimeampaa". Tästä johtuen homeopaattiset lääkeaineet eivät ole ikinä myrkyllisiä ja ne eivät esim ristireagoi normaalien lääkkeiden kanssa (jotkut lääkärit levittävät ristivaikutuksista väärää tietoa). Homeopaattiset rokotteet toimivat, kuten toimii homeopatiakin, vaikka monet päättävät että ei se voi toimia, koska lääkeaineet ovat niin "laimeita" eikä ole "vaikuttavia aineita". Joku sähkömagneettinen informaatio kuitenkin lopulliseen lääkeaineeseen jää."Mä luulin ensin että tässä joku yrittää kertoa miten nuo homeopaattiset rokotukset on huuhaata, mutta ei, joku siis kertoi niiden hyvyydestä ja turvallisuudesta. Ja toimivuudesta!! (...niin laimea, ettei lähtöaineen molekyylejä ole enää jäljellä), (joku sähkömagneettinen informaatio niihin kuitenkin jää...)
Ettei vaan asialla olis joku joka myy/antaa homeopaattisia rokotteita?
Siis oikeesti? Uskooko tuohon höpöhöpöön joku?Mitä luultavimmin. Siitä huolimatta että epidemiat osuu säännönmukaisesti näihin "sähkömagneettisesti rokotettuihin".
Joku kustannustehokkaasti toimiva homeopaattisten hoitojen ja rokotusten antaja/myyjä voisi laiskuuttaan skipata tuon laimennus-ravistus -osuuden ja antaa rokotteena ihan vaan pelkkää vettä.
Ai niin, mut se sähkömagneettinen informaatio...Olen jo ajat sitten miettinyt että jos haluaisin saada rahaa helpolla tekisin oikein hienon homeopaattisen verkkokaupan ja myisin tislattua vettä näteissä pulloissa. Ei vaan rehellisyys anna myöten huijata ihmisiä. Tokihan niitä pulloja voisi vähän ravistaakin. Mutta ei pysty.
Ei tarvitsisi olla edes tislattua, ihan normi kraanavesi riittäisi enemmän kuin hyvin. Eikä kyse olisi edes huijauksesta, sillä täsmälleen samaa kamaa olisivat ne ”viralliset” homeopaattiset valmisteetkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin voi olla, mutta rokotuksen voi käydä ottamassa vaikka nyt, jos sitä ei ole aikanaan annettu. Tai sen voi ottaa nyt myös siinä tapauksessa jos ei tiedä onko saanut rokotteen, siitä ei ole haittaa vaikka olisikin saanut rokotteen aikanaan.
Mut kommentoin alunperin viestiä jossa joku kertoi että on syntynyt -77 ja on saanut rokotuksen. En kyllä ymmärtänyt mikä oli viestin pointti, koska rokotukset aloitettiin v. -75 joten on ihan loogista että v. -77 syntynyt on saanut rokotteen.
Tässä 5-kymppisiä muistuttelin vain, että tajuaisivat miettiä, kuuluvatko suojattomaan ryhmään ja ottaisivat sen rokotuksen.
Tuhkarokko oli aikoinaan tehokas intiaanintappaja.