Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

6-vuotias rokottamaton lapsi sairastunut tuhkarokkoon Pohjanmaalla ja altistanut jopa satoja

Vierailija
29.11.2018 |

Ylläri pylläri rokotekattavuus on tuolla niin huono, että myös monet altistuneista on rokottamattomia.

https://www.kp24.fi/uutinen/556428

Kommentit (565)

Vierailija
441/565 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jättää lapsensa tarkoituksella rokottamatta pitäisi myös itse vastata mahdollisten tautien hoitojen kustannuksista. Jos tauti vielä leviää muihin pitäisi saada syyte taudin levittämisestä.

Vierailija
442/565 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, kumma juttu että kukaan ei muista kuolleensa tuhkarokkoon, vaan selvisi siitä ihan noin vaan.

Kyllä mä muistan kuolleeni tuhkarokkoon ja sit aloin jeesustella ja nousin kuolleista. Hyvin pyyhkii ja hopeavettä litra päivässä pitää lääkärin ja vampyyrit loitolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/565 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eipä kyllä. Tuhkarokkoa vastaan rokotettu Suomessa yli 40 vuoden ajan. Eli olet varmaan sitten tuota vanhempi, eikä sulla ole lapsia.

Onko tosiaan? Olen syntynyt 1975 ja muistan ihan hyvin miten sairastin tuhkarokon. Samaan aikaan sitä sairasti useampikin kaverini, joten meitä ei ainakaan ilmeisesti oltu rokotettu.

mpr tuli rokoteohjelmaan vuonna 81

Tuhkarokkoa vastaan kuitenkin on rokotettu jo vuodesta -75. 

Ei koko kansaa rokotettu, varmaan jotkut ikäluokat. Synnyin 1969, sairastin 1979 kuten kaveritkin.

Mä olen kuulemma saanut rokotukset. Olen syntynyt 77.

Rokotukset aloitettiin siis vuonna -75, eli kaksi vuotta ennen syntymääsi. Eli tottakai sinut on rokotettu.

Vierailija
444/565 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isopee kirjoitti:

Jos jättää lapsensa tarkoituksella rokottamatta pitäisi myös itse vastata mahdollisten tautien hoitojen kustannuksista. Jos tauti vielä leviää muihin pitäisi saada syyte taudin levittämisestä.

Miten tällainen uskovaisten hihhuleiden aiheuttama tahallinen vammantuottamus muuten poikkeaa millään tavalla terrorismista? Tässä toiminnassahan on hyvin selkeä, ja ainoa pyrkimys tavoitella mahdollisimman suurta ja laajaa vahinkoa, saada laajaa näkyvyyttä mediassa omalle ideologialle,  sekä saada aikaan paniikkia.

Mitäs Sipilä muuten tekee kun uskonveljet ja sisaret ovat valmistelleet terroritekoa jo vuosikausia?

Vierailija
445/565 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onneksi nuo rokotekriittiset sentään hoitaa koiran asiat niinkun pitää, koirahan on ihmisen paras ystävä.

Mutta ihmisistä ei ilmeisesti niin väliä että sairastuuko?

Jotenkin luulis että lapsenkin terveydestä pitää vähintään yhtä hyvää huolta kun koiran hyvinvoinnista.

No ehkä mä en vaan tajua kun mulla on vaan koira, ei lapsia.

Koiria ei saa viedä koulutuksiin eikä kilpailuihin ilman rokotuksia. Lapset saa viedä mihin vaan, vaikka lähi-itään.

Vierailija
446/565 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isopee kirjoitti:

Juuri näin.

Silloin ihmisillä säilyy tämä paljonpuhuttu itsemääräämisoikeus ja voi olla ottamatta rokotetta niin halutessaan, mutta jos rokotusta ei ole otettu, tietää että voi joutua maksamaan hoitonsa ja saada syytteen.

Kuitenkin yhteiskunta kustantaa rokotteet ja yksi rokote maksaa vain murto-osan mahdollisista lääkäri/sairaalahoidon kustannuksista.

Ja jos rokotteesta kieltäytyy, niin pitäisi olla valmis maksamaan siitä aiheutuneet kulut.

Vierailija
447/565 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ote tuon aiemmin linkatun blogin kommenteista:

"Lähtöaine joko uutetaan alkoholiin tai jauhetaan maitosokerin kanssa, siitä lähdetään sitten potensoimaan eteenpäin. Potensointiin kuuluu mm vahva laimentaminen sekä ravistus ja tätä toistetaan monta kertaa. Lopullisen lääkeaineen laimennos on esim C30-vahvuudessa, eli C30-potenssissa niin laimea, että lähtöaineen molekyyleja ei ole enää jäljellä. C200-vahvuus on vielä "laimeampaa". Tästä johtuen homeopaattiset lääkeaineet eivät ole ikinä myrkyllisiä ja ne eivät esim ristireagoi normaalien lääkkeiden kanssa (jotkut lääkärit levittävät ristivaikutuksista väärää tietoa). Homeopaattiset rokotteet toimivat, kuten toimii homeopatiakin, vaikka monet päättävät että ei se voi toimia, koska lääkeaineet ovat niin "laimeita" eikä ole "vaikuttavia aineita". Joku sähkömagneettinen informaatio kuitenkin lopulliseen lääkeaineeseen jää."

Mä luulin ensin että tässä joku yrittää kertoa miten nuo homeopaattiset rokotukset on huuhaata, mutta ei, joku siis kertoi niiden hyvyydestä ja turvallisuudesta. Ja toimivuudesta!! (...niin laimea, ettei lähtöaineen molekyylejä ole enää jäljellä), (joku sähkömagneettinen informaatio niihin kuitenkin jää...)

Ettei vaan asialla olis joku joka myy/antaa homeopaattisia rokotteita?

Siis oikeesti? Uskooko tuohon höpöhöpöön joku?

Mitä luultavimmin. Siitä huolimatta että epidemiat osuu säännönmukaisesti näihin "sähkömagneettisesti rokotettuihin".

Joku kustannustehokkaasti toimiva homeopaattisten hoitojen ja rokotusten antaja/myyjä voisi laiskuuttaan skipata tuon laimennus-ravistus -osuuden ja antaa rokotteena ihan vaan pelkkää vettä.

Ai niin, mut se sähkömagneettinen informaatio...

Vierailija
448/565 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli tosta tilanteesta huomautettu jo vuosi sitten.

Yksi kansanedustaja oli ollut huolissaan kun vauvalle juotettiin tuttipullossa hopeavettä.

Mun mielestä Päivi Räsänen oli myös puoli vuotta sitten kirjoittanut miten vakava uhka saattaa tulla, jos yksikin tuhkarokkotapaus tarttuu, koska laumasuoja ei tietyillä alueilla ole riittävä.

Sanoi että on huolissaan myös lapsenlapsistaan, joilla ei vielä vastasyntyneenä ole suojaa. Ja oli myös puhunut miten ihmisten pitäisi olla valveilla humpuuhoidoista, joissa voi olla vakavia riskejä eli ts hopeavesitrendistä.

Ja kun tiedettiin miten pahoja tuhkarokkoepidioita oli Italiassa, Romaniassa ja Ukrainassa.

Ja mä en kuulu mitenkään Räsäsen kannattajiin, mutta hän oli ainakin ottanut asiaan kantaa jo aiemmin.

Vierailija
449/565 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä rokotevastaiset pitäisi eristää keskenään pieneen kylään jossa olisi omat palvelut kuten kauppa, eivät pääsi tartuttamaan muita vaan saisivat keskenään potea päätöstensä seurauksia ja juoda hopeavettä.

Vierailija
450/565 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Lähtöaine joko uutetaan alkoholiin tai jauhetaan maitosokerin kanssa, siitä lähdetään sitten potensoimaan eteenpäin. Potensointiin kuuluu mm vahva laimentaminen sekä ravistus ja tätä toistetaan monta kertaa. Lopullisen lääkeaineen laimennos on esim C30-vahvuudessa, eli C30-potenssissa niin laimea, että lähtöaineen molekyyleja ei ole enää jäljellä. C200-vahvuus on vielä "laimeampaa". Tästä johtuen homeopaattiset lääkeaineet eivät ole ikinä myrkyllisiä ja ne eivät esim ristireagoi normaalien lääkkeiden kanssa (jotkut lääkärit levittävät ristivaikutuksista väärää tietoa). Homeopaattiset rokotteet toimivat, kuten toimii homeopatiakin, vaikka monet päättävät että ei se voi toimia, koska lääkeaineet ovat niin "laimeita" eikä ole "vaikuttavia aineita". Joku sähkömagneettinen informaatio kuitenkin lopulliseen lääkeaineeseen jää."

Mä luulin ensin että tässä joku yrittää kertoa miten nuo homeopaattiset rokotukset on huuhaata, mutta ei, joku siis kertoi niiden hyvyydestä ja turvallisuudesta. Ja toimivuudesta!! (...niin laimea, ettei lähtöaineen molekyylejä ole enää jäljellä), (joku sähkömagneettinen informaatio niihin kuitenkin jää...)

Kuulostaa muuten vähemmän tieteelliselle ja luotettavlle tuo vahva laimentaminen ja ravistus.

Ei kai niihin jää liikaa sitä "sähkömagneettista informaatiota" ettei sitten tule mitään sähköyliherkkyys juttuja noista... ;)

Vierailija
451/565 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli tosta tilanteesta huomautettu jo vuosi sitten.

Yksi kansanedustaja oli ollut huolissaan kun vauvalle juotettiin tuttipullossa hopeavettä.

Mun mielestä Päivi Räsänen oli myös puoli vuotta sitten kirjoittanut miten vakava uhka saattaa tulla, jos yksikin tuhkarokkotapaus tarttuu, koska laumasuoja ei tietyillä alueilla ole riittävä.

Sanoi että on huolissaan myös lapsenlapsistaan, joilla ei vielä vastasyntyneenä ole suojaa. Ja oli myös puhunut miten ihmisten pitäisi olla valveilla humpuuhoidoista, joissa voi olla vakavia riskejä eli ts hopeavesitrendistä.

Ja kun tiedettiin miten pahoja tuhkarokkoepidioita oli Italiassa, Romaniassa ja Ukrainassa.

Ja mä en kuulu mitenkään Räsäsen kannattajiin, mutta hän oli ainakin ottanut asiaan kantaa jo aiemmin.

Eikös tää hopeavesi juttu just jotain vuosi sitten tullut julkisuuteen, mut se unohtui ja nyt taas näitten tuhkarokko tapausten myötä nousi pinnalle?

Vierailija
452/565 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös tää hopeavesi juttu just jotain vuosi sitten tullut julkisuuteen, mut se unohtui ja nyt taas näitten tuhkarokko tapausten myötä nousi pinnalle?

Uusin trendi on lasten iho-ongelmien hoitaminen mustalla salvalla...

Ja, yllättävää ketkä ovat asialla.

Vierailija
453/565 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä luultavimmin. Siitä huolimatta että epidemiat osuu säännönmukaisesti näihin "sähkömagneettisesti rokotettuihin".

Joku kustannustehokkaasti toimiva homeopaattisten hoitojen ja rokotusten antaja/myyjä voisi laiskuuttaan skipata tuon laimennus-ravistus -osuuden ja antaa rokotteena ihan vaan pelkkää vettä.

Ai niin, mut se sähkömagneettinen informaatio...

Olen jo ajat sitten miettinyt että jos haluaisin saada rahaa helpolla tekisin oikein hienon homeopaattisen verkkokaupan ja myisin tislattua vettä näteissä pulloissa. Ei vaan rehellisyys anna myöten huijata ihmisiä. Tokihan niitä pulloja voisi vähän ravistaakin. Mutta ei pysty.

Vierailija
454/565 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä rokotevastaiset pitäisi eristää keskenään pieneen kylään jossa olisi omat palvelut kuten kauppa, eivät pääsi tartuttamaan muita vaan saisivat keskenään potea päätöstensä seurauksia ja juoda hopeavettä.

Joo. Nää asuvat jo pienessä kylässä, mutta kyllä heidän pitäisi sitten hakea itsenäisyyttä ja sulkea portit.

Sieltä ei sitten oikeasti saisi poistua. Eikä pääsis Vaasan laivalla Umeåån shoppailemaan. Ei olis Ikeaa.

Vierailija
455/565 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole totta, kääk. Kun siinä salvassa on syöpävaarallisia kemikaaleja.

Vierailija
456/565 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jo ajat sitten miettinyt että jos haluaisin saada rahaa helpolla tekisin oikein hienon homeopaattisen verkkokaupan ja myisin tislattua vettä näteissä pulloissa. Ei vaan rehellisyys anna myöten huijata ihmisiä. Tokihan niitä pulloja voisi vähän ravistaakin. Mutta ei pysty.

Samaa mieltä tuosta ravistamisesta, siihen ei kyllä pysty. Muuten kauppa vetää todella hyvin, etenkin kun on sopivasti äänessä aina välillä :)

Vierailija
457/565 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä tuosta ravistamisesta, siihen ei kyllä pysty. Muuten kauppa vetää todella hyvin, etenkin kun on sopivasti äänessä aina välillä :)

Mä pidän myös blogia ruotsalaisella portaalilla. Grogi vinkeistä tykätään. Siis lime pullon pohjalle ravistus.

Tai punaviini terästämään ja todella reipas ravistus. (tolle tulee paljon tykkäyksiä vaikka oon ymmärtänyt ettei vinkki ole heille).

Vierailija
458/565 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää käydä paljon seuroissa. Ei silloin mitään tapahdu. Kaikki synnit anteeksi!

Vierailija
459/565 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää käydä paljon seuroissa. Ei silloin mitään tapahdu. Kaikki synnit anteeksi!

Aamen!

Vierailija
460/565 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun oliski vaa tuo syöpäriski...

Näin jossain kuvia, miten tuo tökötti oli syövyttänyt/polttanut ihmisten ihoon tosi kamalan näköisiä jälkiä, kun sillä oli jotain vaivoja hoidettu. Iho oli siis ihan kun palanut tai syöpynyt, iho oli siis rikki ja vereslihalla...