Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

6-vuotias rokottamaton lapsi sairastunut tuhkarokkoon Pohjanmaalla ja altistanut jopa satoja

Vierailija
29.11.2018 |

Ylläri pylläri rokotekattavuus on tuolla niin huono, että myös monet altistuneista on rokottamattomia.

https://www.kp24.fi/uutinen/556428

Kommentit (565)

Vierailija
301/565 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt saadaan faktat esiin! Kuinka monta ku o.lee tai sairastaa

Vierailija
302/565 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kuin vaaditte hätätilan julistamista maahan, niin ottakaa huomioon, että 70-luvulla ja siihen asti kaikki sairastivat tuhkarokon. Se on niin tarttuva.

En tiedä ketään, joka olisi ku_llut, vammautunut, tai saanut jälkitaudin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/565 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen kuin vaaditte hätätilan julistamista maahan, niin ottakaa huomioon, että 70-luvulla ja siihen asti kaikki sairastivat tuhkarokon. Se on niin tarttuva.

Ei munkaan tuttavapiiriin kuulu ketään, joka ois kuollut vauvana. Meillä on työpaikallakin yli sata ihmistä, eikä heistäkään kukaan ole kuollut pienenä. Joten ennen kuin vaaditte hätätilan julistamista, niin ottakaa huomioon, ettei pikkulapsena ilmeisesti edes voi kuolla.

Vierailija
304/565 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sormet korviin ja lällättämään - minä en ole kuullut mitään, en tiedä, sitä ei siis koskaan voi tapahtua. Minä olen oikeammassa, ainakin oikeammassa kuin kaikki muut koska minä tiedän miten asiat ovat. Minä, minä, minun oikeus. Minä.

Eiks näin?

Vierailija
305/565 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mutta eikös se ole parempi, ettei tarvitse sairastaa sitä tuhkarokkoa? Tai muutakaan, mitä vastaan rokotetaan?

Vierailija
306/565 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen -70lukua syntyneillä on tavallisesti suoja saatuna, joten niistä menneistä ei kannata nyt tässä vaiheessa puhua.Luonnollisesti ihan pienet ei oo ehtineet saada rokotetta, joten he ovat riskissä.On tietty muitakin riskiryhmiä. Rokottamatta jättämisestä länsirannikon alueella oli puhetta jo 2-3 vuotta sitten. Siellä oli muutana asiaa kannattava. Asioilla on aina seuraamuksia...en vain ymmärrä mistä näitä itseoppineita syntyy?

Välillä tulee tunne, et oma ideologia ohjaa niin voimallisesti että ei edes viranomainen saa sitä muuttumaan.Voi voi...minkälaista piittaamattomuutta.

Vierailija
307/565 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ainoa hyvä asia, mitä ihmiskunta on saanut aikaan, on rokotukset. Niillä on pelastettu miljoonia ihmisiä kuolemasta näihin "lastentauteihin". Voiko edes puhua rokotteiden haitoista jos mietitään niistä saatavaa hyötyä? Sairastettu tauti on AINA vaarallisempi! Nämä hiukan jo vanhemmat ihmiset, jotka ovat taudin sairastaneet "eikä naapurin Seppokaan siihen kuollut" voisivat nyt katsoa esim. tilastot lapsikuolleisuudesta ennen vs nyt. Ja tieteellinen, oikea tutkimustyö vs omat lapsuudenkokemukset eivät nyt ihan ole verrannollisia keskenään. Pelottavaa, että jotkut vielä näin ajattelevat!

Itse olen kotoisin Keski-Pohjanmaalta, juuri Kokkolasta missä nyt tämäkin perhe on käynyt sairaalan lasten päivystyksessä porukan altistamassa. Vieressä vauvateho, missä jo valmiiksi heikot pienet taistelevat elämästään. Tuhkarokko leviää älyttömän helposti, kuten jo sanottu, samassa tilassa oleminen riittää. Tämä ei siis kosketa vain rokotteista kieltäytyjiä ja heidän perheitään. Itse en enää uskalla 3 kk ikäisen vauvani kanssa liikkua kotoa, kauppareissut teen tästä lähin ilman vauvaa ja harkitsen vakavasti MPR-rokotteen aikaistamista lapselleni. Se ensimmäinen annos kun laitetaan vasta 12 kk ikäisenä. Aika pitkä aika pitää vauvaa pelkästään kotona, mikäli tästä epidemia syntyy.

Ja vielä selvennöksenä, lestadiolaisuus itsessään ei liity rokotevastaisuuteen mitenkään. Kokkolassakin asuu paljon lestadiolaisia, jotka kyllä on asiamukaisesti lapsensa rokottaneet. Itse en tosin kuulu mihinkään uskontokuntaan, jos joku sitä miettii. :D

Jotta rokotteiden laumasuoja toimisi, tulee noin 97% syntyneistä olla rokotettu. Nuo Luodon luvut ovat siis täysin riittämättömät.

Minä olen myös Kokkolasta ja tällä hetkellä aika vihainen fiilis pienen vauvan äitinä... Meillä kans vauva pysyy kotona kunnes tämä epidemia on selvitetty. Olen todella raivoissani noille jotka eivät ole rokottaneet lapsiaan. Olen miettinyt että jos meidän vauva sairastuu niin perin kyllä kaikki siihen liittyvät kustannukset noilta rokoteidiooteilta. Ja jos vauvalle tulee vammoja yms. niin oikeudessa kokeillaan saako heille syytteen vamman tuottamuksesta, pahoinpitelystä yms. Mielestäni noilta jotka eivät rokota lapsiaan pitäisi ottaa lapsilisät pois ja kielto ettei pääse julkisrahotteisiin päiväkoteihin tai kouluihin... 🤬🤬🤬

Vierailija
308/565 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämähän on odotettu tilanne. Itse tavallaan toivon, että siellä ensinnäkin sairastuisi mahdollisimman moni ja että ainakin joku saisi todella vakavia jälkitauteja, jotta syntyisi pelotetta näille lapsiaan rokottamattomille, että seuraavalla kerralla se on sitten lapsen henki, jos pelleilevät vielä asioilla. Mulle ne heidän lapsensa eivät merkitse yhtään mitään, ainoastaan ne lapset ja heidän vanhempnsa merkitsevät, joille ei sairauden vuoksi voida rokotuksia antaa, ja ovat siksi uhattuina sairastua.

Kaikkien näiden hihhuliperheiden lasten soisi saavan vkavia jälkitauteja, ja odotan käsiäni hiroskellen, että jotakin pahaa tapahtuu. Saisi sitten ilkkua niille vanhemmille oikein urakalla.

Pakko kysyä: millaiset ihmiset peukuttavat näin sairasta tekstiä?

Miten niin sairasta? Se, joka ei rokotuta lapsiaan on sairas ja miksi ihmessä hänen ventovieraiden kersojensa pitäisi merkitä minulle yhtään mitään?

Tässä taas nähdään että kiihkomieliset rokotteiden kannattajat eivät välitä kenenkään terveydestä tai hyvinvoinnista, vaan kyseessä on alistamisen halu. Samat tyypit osoittavat suosiotaan kun poliisi tappaa tai pahonpitelee ilman syytä. Tärkeintä on että koneisto käyttää voimaa kansalaisiaan vastaan, sillä ei ole väliä mitä sillä saadaan aikaan.

Vierailija
309/565 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytti kuitenkin kelpaavan länsimainen lääketiede kun hätä tuli.

Itsekkäitä ihmisiä riittää.

Se on se minäminä minun uskonto minun lapsi minun ideologia.

Siinä sivussa menee hieman naapureidenkin lapsia.

Anteeksi mutta en voi ymmärtää.

Ihmisten terveydellä ei kannata leikkiä.

Vierailija
310/565 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko meidät 1974 syntyneet rokotettu tuhkarokkoa vastaan? Tietääkö joku? Mulla on ollut käsitys, että olen saanut kaikki tavallisimmat rokotteet. Joskus 80-luvulla koulussa jaettiin poliorokotteita sokeripalassa, kun laumasuoja oli heikentynyt ja poliota tavattu jälleen keskuudessamme. Polio vammautti lapsia 50-luvilla.

71-syntynyt mieheni sanoo, että hän ei ole saanut tuhkarokkorokotetta, vaan on sairastanut taudin.

Vierailija
311/565 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä taas nähdään että kiihkomieliset rokotteiden kannattajat eivät välitä kenenkään terveydestä tai hyvinvoinnista, vaan kyseessä on alistamisen halu. Samat tyypit osoittavat suosiotaan kun poliisi tappaa tai pahonpitelee ilman syytä. Tärkeintä on että koneisto käyttää voimaa kansalaisiaan vastaan, sillä ei ole väliä mitä sillä saadaan aikaan.

Juuri näin. Vain Jumalan ja Jeesuksen parantavaan voimaan voi luottaa. Rokotteita puoltavat ovat Paholaisen kätyreitä jotka yrittävät vain rikkoa Jumalan luomistyötä ja tahtoa vastaan. Siunausta sinulle ja perheellesi!

Vierailija
312/565 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy muistaa että rokotukset on myös lääkefirmojen bisnestä.

Ja lisäksi kannattaa muistaa että myös rokotevastaisuus on bisnestä.

Hautaustoimistojen bisnestä. 

Vierailija
313/565 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos ei tapahdu mitään sen kummempaa eikä tule mitään epidemiaa/ongelmaa? Minne ne rokotukset sit voi laittaa ku on kuitenki vähiten rokotuksii Suomes? Odotellaan ja katotaan. Siinähän se selviää! Olenko vääräs?

Vierailija
314/565 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa syödä porkkanaa niin se ehkäisee tuhkarokon XD

Vierailija
315/565 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos ei tapahdu mitään sen kummempaa eikä tule mitään epidemiaa/ongelmaa? Minne ne rokotukset sit voi laittaa ku on kuitenki vähiten rokotuksii Suomes? Odotellaan ja katotaan. Siinähän se selviää! Olenko vääräs?

Luultavasti ei onneksi tulekaan. Esim kuolemiin tarvitaan isompia väkimääriä, tuhkarokon kuolleisuus on noin 1 per 3000 länsimaissa. Toki aina voi olla huono tuuri ja jollekihan se sitten sattuu. Mutta jos pari lasta sairastuu, todennäköisyys vaikeille vammoille on kohtalaisen pieni.

Vierailija
316/565 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eipä kyllä. Tuhkarokkoa vastaan rokotettu Suomessa yli 40 vuoden ajan. Eli olet varmaan sitten tuota vanhempi, eikä sulla ole lapsia.

Onko tosiaan? Olen syntynyt 1975 ja muistan ihan hyvin miten sairastin tuhkarokon. Samaan aikaan sitä sairasti useampikin kaverini, joten meitä ei ainakaan ilmeisesti oltu rokotettu.

mpr tuli rokoteohjelmaan vuonna 81

Tuhkarokkoa vastaan kuitenkin on rokotettu jo vuodesta -75. 

Vierailija
317/565 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla, ettei isoa epidemiaa tulekaan, koska viranomaiset ovat tehneet yötä päivää nyt töitä, että kaikki altistuneet on saatu henkilökohtsisesti tavoitettua ja tarjottua vasta-aineet rokottamattomille. Mieti nyt, mitä ajan ja resurssien haaskausta sen sijaan, että olisi vain otettu rokotteet ajallaan.

Vierailija
318/565 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olishan se älämölön vähenemisen kannalta tietysti hyödyllistä että joku lapsi nyt joutuisi kunnon pulaan, mutta ei sitä voi yhdellekään lapselle oikeasti toivoa. Joten luultavasti tämäkin epidemia saadaan estolääkitysten ja karanteenin avulla pysäytettyä ilman vahinkoa ja älämölö jatkuu.

Vierailija
319/565 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Googlatkaapa huviksenne tuhkarokko ja vesirokko. Jälkitaudit voivat olla todella hirveitä. Vesirokon sairastanut voi myöhemmin sairastua ruusuun, joka on todella kivulias ja ihan yksinäänkin aiheuttaa yhteiskunnalle miljoonien kustannukset vuosittain. Mikään rokoista ei ole ollenkaan vaaraton tauti!

Sairastan erittäin rankkaa postherpeettistä neuralgiaa. Kivut vievät toimintakykyä siinä määrin, että olen ajoittain työkyvytön. Ja tämä hermosärkysairaus on juurikin vesirokon Jälkitauti. tuli yli 30 vuotta vesirokon sairastamisen jälkeen. omat lapset rokottaisin vesirokkoa vastaa, jos olisivat vielä pieniä.

Kyllähän isommatkin lapset ja aikuiset kannattaa rokottaa vesirokkoa vastaan, jos eivät ole tautia sairastaneet. Aikuiselle aina kovempi tauti kuin lapselle. 

Vierailija
320/565 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotteita ei otettu, mutta varmaankin nyt sitten yhteiskunnan toimesta pitää hoitoa antaa.Ai niin, tuhkarokon ja influenssan ja hinkuyskän ja polion on jokainen yli 49- vuotias sairastanut lapsena, eikä niistä ole ollut miiiiiiiiitään haittaa, ja ne joille oli, ovat jo kuolleet.

Voi että , nyt kommentoimaan sinne blogin rokottamattomuudesta hyötyjä ja rokotteiden haittoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi