Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset välttelevät minua?

Vierailija
29.11.2018 |

Olen joutunut torjutuksi niin monta kertaa, että tämä ei enää olla vain oman pääni sisällä olevaa tulkintaa. Esim. minulle on monta kertaa käynyt niin, että fb-kutsuni on torjuttu, vaikka saman kaveriporukan sisällä muut olisi hyväksytty kavereiksi. Minulle myös äärimmäisen harvoin lähetetään fb- tai linkedIn -kutsuja. Olen itse lähes aina aloitteellinen osapuoli. Jos kutsun kavereita jonnekin, kun olen löytänyt mielestäni todella hyvän tarjouksen esim ravintolaan, kukaan ei tule. Jos samasta kaveriporukasta joku toinen kutsuu, heti on innokkaita mukana, vaikka kyseessä olisi aivan tavallinen ja kallis ravintola. Minulla olisi esimerkkejä vaikka kuinka paljon, jossa itse olen ollut aloitteellinen, mutta kukaan muu ei yhtään innostu. Yksin joudun menemään joka paikkaan, myös ulkomaille. Olen oikeasti tosi yksinäinen ja masentunut tämän takia :(

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syy selviää aloituksestasi. Uskot kuuluvasi kaveriporukkaan, johon et oikeasti kuulu. Tämä ilmenee myös siitä, että kaveripyyntöjäsi ei hyväksytä, sinun ehdottamiisi tapaamisiin ei ole muilla kiinnostusta eikä sinua kutsuta muiden ehdottamiin tapaamisiin. Mitä enemmän yrität ängetä tuohon kaveriporukkaan, sitä enemmän muut välttelevät sinua. 

Tämä! + kuvittelee että vaatimattomamman näköiset ovat hänelle kateellisia ja sen takia kukaan ei halua olla hänen seuraansa. 

En kyllä tajua kuka on vaatimattomamman näköinen? 

Jättäkää pliis se ulkonäön arviointi pois ihan kaikki. Ahdasmielistä sakkia kriteereineen... 

Mulla on maailman komein mies, vaikka Maisukki sanoikin sen näyttävän ihan aknenaamaiselta pullamössö nörtiltä...

Vierailija
22/41 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen samanlainen vältettävä ihminen.

Johtuu noin 7 vuotta kestäneestä masennuksestani.

Tänä aikana tykkäsin Facebookissa erilaisista aforismeista, jotka saattoivat tuntua piikiltä niiden sydämessä, jotka toimivat niin. Olin työyhteisön osa, jossa selän takana haukuttiin, mutta Facebookissa esitettiin kavereita. Lopulta poistin muutaman henkilön, jonka tiesin varmasti minua haukkuneen. Kenellekään en tosin kertonut syytä. Tämä johti minun mustamaalaamiseen, eikä näin ollen enää monikaan kollegoistani uskaltanut julkisesti pitää päivityksistäni tai muusta.

Oikeat ystävät ovat pysyneet, vaikka olen ollut passiivinen. Muut eivät. 

En ole ikinä ollut ketään kohtaan epäystävällinen, mutta kun joku ei pidä sinusta, saadaan sinut vaikuttamaan vaikka miltä muiden mielissä. Ongelmana on se, että harvoin kukaan kertoo, kun sinua on haukuttu jossakin porukassa. Huomaat sen kummallisena käytöksenä ja välttelynä. Usein juorut on tuulesta temmattuja ja kertovat vain niitä levittelevän olevan sairas tavalla tai toisella. 

Minun instagram kutsut tietyssä porukassa ohitetaan ja jotkut ovat jopa heittäneet minut pois sieltä.

Linkedinissä nimeni on niin etteivät kaikki sitä löydä. Mielestäni sinne ei kannata haalia kaikkia. Haalin työpaikkaa kohden vain pari henkilöä, joista voin tarvittaessa kertoa mielipiteeni, koska olen todella työskennellyt heidän kanssaan. 

Tällä palstalla on vakioporukka, joka lällättää ettei tykkäämiset sun muut sosiaalisen median toiminta taroita mitään. Se on ihan tieteellisesti todistettu fakta, että se tarkoittaa. Sosiaalinen media on osa nykyajan kommunikaatiota. Siellä voi pienin teoin osoittaa tukensa. Osa tekee sen valikoiden, osa kohtelee kaikkia samalla tavalla.

Ei  naamasomessa ole mikään pakko olla. Miksi  sinne pitää mennä mainostamaan itseään ja omia tekemisiään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisikö ap mun kanssa vaikka käymään virossa?

Missä muuten asut?

Vierailija
24/41 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tämä kaveriporukka on? Mistä olet päätellyt, että kuuluisit siihen porukkaan? Jos kyseessä on joku entisten koulu-, opiskelu-, työ- tai harrastusporukka, ei sellaisiin kuulu vain sen perusteella, että on joskus sattunut olemaan samassa koulussa, samassa opiskelupaikassa, samassa työpaikassa tai samassa harrastuksessa. Vaikuttaa siltä, että jostain syystä kuvittelet kuuluvasi porukkaan, mutta porukan muiden jäsenten mielestä et kuulu.

Vierailija
25/41 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tämä kaveriporukka on? Mistä olet päätellyt, että kuuluisit siihen porukkaan? Jos kyseessä on joku entisten koulu-, opiskelu-, työ- tai harrastusporukka, ei sellaisiin kuulu vain sen perusteella, että on joskus sattunut olemaan samassa koulussa, samassa opiskelupaikassa, samassa työpaikassa tai samassa harrastuksessa. Vaikuttaa siltä, että jostain syystä kuvittelet kuuluvasi porukkaan, mutta porukan muiden jäsenten mielestä et kuulu.

Tällaisissa tilanteissa joku porukasta vetää tyyppiä mukaansa, vaikka muut eivät halua. Tulisi selkeästi kaikille ilmoittaa, mikäli ei jotakin haluta mukaan, silloin ei kukaan tätä kutsuisi mukaan, eikä tulisi outoja epäselvyyksiä siitä kuka porukkaan kuuluu ja kuka ei. Itse en kyllä tällaiseen laumaan haluaisin kuulla, joka sorsii jotakin yhtä, koska dominalla on heikko itsetunto...

Vierailija
26/41 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaisissa tilanteissa joku porukasta vetää tyyppiä mukaansa, vaikka muut eivät halua. Tulisi selkeästi kaikille ilmoittaa, mikäli ei jotakin haluta mukaan, silloin ei kukaan tätä kutsuisi mukaan, eikä tulisi outoja epäselvyyksiä siitä kuka porukkaan kuuluu ja kuka ei. Itse en kyllä tällaiseen laumaan haluaisin kuulla, joka sorsii jotakin yhtä, koska dominalla on heikko itsetunto...

Totta. Mä ap:nä tapaisin tätä henkilöä ihan vain kahdestaan enkä enää tuon porukan mukana. Aika selvää  on, ettei muuta porukkaa kiinnosta ap:n seura.

Vierailija
27/41 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vältä itsekin - ajan mittaan he alkavat ihmetellä kun et ole vaivassa.

Aina ei edes mitään häviä, havaittu tuo.

Vilaus ihmisistä joilla pitkän ajan jälkeen vain itserakkaus, hiukan ällötti.

Vierailija
28/41 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro ap enemmän taustoja.

Vierailija
29/41 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis olemme tunteneet 20 vuotta. Alun perin meidän porukkaan kuului 4-5 tyttöä, josta porukka on sitten vuosien myötä kasvanut. Nykyään miehiäkin ja perheitä porukassa. Näiden tyttöjen kanssa puhuttiin, kun poikaystäväni jätti minut, että miehiä tulee ja menee, mutta ystävyys on ikuista.  

En tosiaan haluaisi itse tunkea mukaan ja olen vähentänyt radikaalisti tapaamisia tuon porukan kanssa, mutta joku välillä kutsuu mukaan. Yleensä se domina. Myös yksi toinen tyttö tuosta ydinporukasta sanoi vähän aikaa sitten, että olen hänen parhaita ystäviään. Tuntuu vaan, että sanat ja teot ovat kovasti ristiriidassa. Lisäksi olen saanut kutsuja häihin ja illanviettoihin. Että en nyt sanoisi, että pelkästään tungen mukaan, enkä porukkaan kuuluisi. Vaikka varmasti on jotain ilkeitä tyyppeä tuossa porukassa, jotka niinkin ajattelevat. 

Olen tosiaan yrittänyt löytää empaattisempaa seuraa jo pitkään. Olen Helsingistä, jos joku haluaa tutustua :) 

Vierailija
30/41 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä syy on siinä, että olet aito empaatikko, etkä yritä esittää mitään. Se herättää joissain ihmisissä, etenkin narsisteissa ja epävakaissa, tiedostamatonta pelkoa, jonka tulkitsevat ärsyyntymisenä. He eivät kestä omaa itseään, joten he reflektoivat omat sietämättömät ominaisuutensa helppoihin kohteisiin. En tiedä, osasinko selittää ymmärrettävästi, mutta katso tämä video. Tsemppiä kaikille empaatikoille! Tämä on julma maailma. <3 

"Most People Avoid Empaths Because Of These 3 Main Reasons:"

Vierailija
31/41 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko Ap myös kasvissyöjä?

Vierailija
32/41 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut samaa aina. Nykyään en edes yritä. Keväällä poistin Facebookin ja Insta-tilin, ja sen jälkeen olen huomannut, että välttelen kaikki tilanteita joissa voin törmätä niihin tuttuihin, joihin yritin niin kovasti ystävystyä. Tai kovasti ja kovasti, mutta kuitenkin. 

On onni onnettomuudessa, että en ole tällä hetkellä työelämässä. Huono puoli tässä on se, että taidan olla todella masentunut, sillä kiusaannun ja ärsyynnyn jo ihan tuttujen naapureiden ja sukulaisten läsnäolosta. En edes vastaa puhelimeen aina, katson kun se soi, mutta jotenkin ajatus puhumisesta toisen ihmisen kanssa väsyttää niin paljon, että en vastaa. 

Olen myös todella vihainen usein. Empatiakykyni on nollissa. Ei tietenkään saisi syyttää muita ihmisiä, mutta ketä sitten? Jos katsoo peiliin joka päivä vuosien ajan, yrittää parhaansa ja saa aina siipeensä, niin kyllä siinä alkaa vihata muita ihmisiä. 

Vierailija
33/41 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko Ap myös kasvissyöjä?

Kyllä olen! :) Mistä arvasit?  

Ap

Vierailija
34/41 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvissyöjät ovat yleensä hyviä ja empaattisia ihmisiä, jotka ottavat muut ihmiset ja eläimet huomioon. Siis ne, jotka ovat kasvissyöjiä eläinten oikeuksien takia, ei itsekkäistä syistä, kuten siksi, että se on terveellistä, laihduttaa, ja on trendikästä. Ehkä olet AV:llakin huomannut, että erityisesti vegaanit saavat usein kuraa niskaansa. Jotkut tuntevat huonoa omaatuntoa, mutta eivät halua tiedostaa sitä, vaan sylkevät kasvissyöjien päälle. 

Onko kaveriporukassasi kasvissyöjiä? Jos ei, niin etsiydy muiden samanhenkisten kasvissyöjien seuraan. Toivon sinulle kaikkea hyvää! <3

Vierailija
35/41 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin siis olemme tunteneet 20 vuotta. Alun perin meidän porukkaan kuului 4-5 tyttöä, josta porukka on sitten vuosien myötä kasvanut. Nykyään miehiäkin ja perheitä porukassa. Näiden tyttöjen kanssa puhuttiin, kun poikaystäväni jätti minut, että miehiä tulee ja menee, mutta ystävyys on ikuista.  

En tosiaan haluaisi itse tunkea mukaan ja olen vähentänyt radikaalisti tapaamisia tuon porukan kanssa, mutta joku välillä kutsuu mukaan. Yleensä se domina. Myös yksi toinen tyttö tuosta ydinporukasta sanoi vähän aikaa sitten, että olen hänen parhaita ystäviään. Tuntuu vaan, että sanat ja teot ovat kovasti ristiriidassa. Lisäksi olen saanut kutsuja häihin ja illanviettoihin. Että en nyt sanoisi, että pelkästään tungen mukaan, enkä porukkaan kuuluisi. Vaikka varmasti on jotain ilkeitä tyyppeä tuossa porukassa, jotka niinkin ajattelevat. 

Olen tosiaan yrittänyt löytää empaattisempaa seuraa jo pitkään. Olen Helsingistä, jos joku haluaa tutustua :) 

Nyt en ymmärrä yhtään mistä valitat. Saat kutsuja häihin ja illanviettoihin, mutta täällä itket, että olet yksinäinen. Mikä sinulle kelpaa, mikä on tarpeeksi? Märiset, että asiat ja sanomiset ovat ristiriidassa, mutta sinähän ne ristiriitaisiksi teet, eivät ilmeisesti kaverit.

Olet ilmeisen hankala tyyppi, sellainen kaikkimullehetitänne -tyyppi, joka valittaa valittamisen ilosta. En huolisi ystäväkseni.

Vierailija
36/41 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä et pääse meijän porukkaa, meijän porukassa on vain vaaleanpunaisia dildoja, tarjoilia lisää shampanjaa

Vierailija
37/41 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syy selviää aloituksestasi. Uskot kuuluvasi kaveriporukkaan, johon et oikeasti kuulu. Tämä ilmenee myös siitä, että kaveripyyntöjäsi ei hyväksytä, sinun ehdottamiisi tapaamisiin ei ole muilla kiinnostusta eikä sinua kutsuta muiden ehdottamiin tapaamisiin. Mitä enemmän yrität ängetä tuohon kaveriporukkaan, sitä enemmän muut välttelevät sinua. 

siis häh? Miksi muut ovat sitten toisensa kavereita? En ymmärrä nyt ollenkaan mitä kieroa peliä tääläl pelataan? Miksi koko elämänsä aikana jää aina ulkopuolelle? Tässä on jostain kaavasta kiinni joka toistuu.

Vierailija
38/41 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei haitttaa yhtään jos joku vältteleee. Mulla on sellainen ajatusmaaailma että jos mä kuuulen yhdenkin kliseen jonkun suusta niiin se on soro noo. Ihmiseet tupppaa elämään aina ajan harjallla loppuunsa rustattujen ja syyynättyjen iltapäivälehtien löööpien pskanjauhamisen tuomien näkemysteeensä valossa. Kiiinnosta vttuakaan. ENnnemmin tahtoisin tarjota heille tarjontaa siiihen kysyntään vasatineeeksi ja tienata sillä.

Vierailija
39/41 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

siis häh? Miksi muut ovat sitten toisensa kavereita? En ymmärrä nyt ollenkaan mitä kieroa peliä tääläl pelataan? Miksi koko elämänsä aikana jää aina ulkopuolelle? Tässä on jostain kaavasta kiinni joka toistuu.

Vierailija
40/41 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tää ap. ei ole porvoosta niin minä olen putin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme