Miksi ihmiset välttelevät minua?
Olen joutunut torjutuksi niin monta kertaa, että tämä ei enää olla vain oman pääni sisällä olevaa tulkintaa. Esim. minulle on monta kertaa käynyt niin, että fb-kutsuni on torjuttu, vaikka saman kaveriporukan sisällä muut olisi hyväksytty kavereiksi. Minulle myös äärimmäisen harvoin lähetetään fb- tai linkedIn -kutsuja. Olen itse lähes aina aloitteellinen osapuoli. Jos kutsun kavereita jonnekin, kun olen löytänyt mielestäni todella hyvän tarjouksen esim ravintolaan, kukaan ei tule. Jos samasta kaveriporukasta joku toinen kutsuu, heti on innokkaita mukana, vaikka kyseessä olisi aivan tavallinen ja kallis ravintola. Minulla olisi esimerkkejä vaikka kuinka paljon, jossa itse olen ollut aloitteellinen, mutta kukaan muu ei yhtään innostu. Yksin joudun menemään joka paikkaan, myös ulkomaille. Olen oikeasti tosi yksinäinen ja masentunut tämän takia :(
Kommentit (41)
kaksi vaihtoehtoa.
1. Sinussa on jotain vikaa
2. Kaikissa muissa on jotain vikaa
Vierailija kirjoitti:
kaksi vaihtoehtoa.
1. Sinussa on jotain vikaa
2. Kaikissa muissa on jotain vikaa
No daa.
Onko kyseessä yksi kaveriporukka? Jos on, hakeudu muuhun seuraan, tuohon porukkaan et näytä olevan tervetullut.
Jos ei ole, ole rehellinen itsellesi ja mieti teetkö/sanotko jotain mikä karkottaa ihmisiä?
Sama täällä kuin ap, mutta toki kelpaan silloin kun on murheita ja ongelmia niin niistä kyllä tilitetään, muuten ei välitetä. Olen huomannut että ihmiset kohtelevat minua myös huonosti eli alentuvasti ikäänkuin minua ei olisi olemassakaan. No olen lopettanut terapeuttina toimimisen ja muutenkin erakoitunut. Itse täällä on omillaan pärjättävä.
Ei ne taida oikeasti olla sun kavereita, et varmaan vaan sovi niiden porukkaan. Ei auta kuin etsiä uusia.
Olen myös työpaikoilla ollut syrjitty ja kiusattu. Muutamasta työpaikasta minut on savustettu ulos. Olen ihan tavallinen, tunnollinen ja kiltti työntekijä. Ei poissaoloja. Nyt olen työttömänä tämän takia, koska itsetuntoni on saanut niin pahoja kolhuja, ettei ole enää voimia hakea uutta työpaikkaa.
Ulkonäössäni ei ole mitään vikaa. Meikkaan ja panostan ulonäkööni. En ole kuitenkaan mikään täydellinen malli, jolle tarvitsisi olla kateellinen. Mutta ehkä jotkut vaatimattomamman näköiset ovat kateellisia, kun minuun suhtaudutaan torjuvasti, ennen kuin ollaan edes tutustuttu minuun. Enpä tiedä, mistä muusta voisi johtua...
Vierailija kirjoitti:
Olen joutunut torjutuksi niin monta kertaa, että tämä ei enää olla vain oman pääni sisällä olevaa tulkintaa. Esim. minulle on monta kertaa käynyt niin, että fb-kutsuni on torjuttu, vaikka saman kaveriporukan sisällä muut olisi hyväksytty kavereiksi. Minulle myös äärimmäisen harvoin lähetetään fb- tai linkedIn -kutsuja. Olen itse lähes aina aloitteellinen osapuoli. Jos kutsun kavereita jonnekin, kun olen löytänyt mielestäni todella hyvän tarjouksen esim ravintolaan, kukaan ei tule. Jos samasta kaveriporukasta joku toinen kutsuu, heti on innokkaita mukana, vaikka kyseessä olisi aivan tavallinen ja kallis ravintola. Minulla olisi esimerkkejä vaikka kuinka paljon, jossa itse olen ollut aloitteellinen, mutta kukaan muu ei yhtään innostu. Yksin joudun menemään joka paikkaan, myös ulkomaille. Olen oikeasti tosi yksinäinen ja masentunut tämän takia :(
Hanki uusia kavereita, se on helppoa jos olet fb:ssa. Ole aina oma itsesi, miellyttämällä ja olemalla joku muu mitä et ole, ei hyödytä sinua. Voi olla, että sinun kanssasi halutaan tulla syömään jne tuossakin porukassa, mutta on voinut käydä niin, että porukassa on joku manipuloija joka saa muut laumana käyttäytymään nilkisti sinua kohtaan. Mistä tietää että joillakin ei vain ole rahaa tulla syömään, tai että jännittävät sinun seurassasi oloa.
No tämä nyt on tällainen huonosti käyttäytyvien ihmisten maa. Täällä on ok skipata ja dissata ihmisiä, kukin selvitkööt omillaan jne.
Ei sinussa ap ole välttämättä mitään vikaa, et vain ole ehkä löytänyt riittävän samanhenkistä kavereita itsellesi. Sinuna pyrkisin mieluummin tutustumaan uusiin ihmisiin ja käyttämään energiaasi kokonaan uusien ystävien löytämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Onko kyseessä yksi kaveriporukka? Jos on, hakeudu muuhun seuraan, tuohon porukkaan et näytä olevan tervetullut.
Jos ei ole, ole rehellinen itsellesi ja mieti teetkö/sanotko jotain mikä karkottaa ihmisiä?
Ihmisiä tulee voida miellyttää aina jollain tavalla? Soosiaalinen statuus on esiim netin myötä muuuttunut entistä vaativammaksi?
Vierailija kirjoitti:
Olen myös työpaikoilla ollut syrjitty ja kiusattu. Muutamasta työpaikasta minut on savustettu ulos. Olen ihan tavallinen, tunnollinen ja kiltti työntekijä. Ei poissaoloja. Nyt olen työttömänä tämän takia, koska itsetuntoni on saanut niin pahoja kolhuja, ettei ole enää voimia hakea uutta työpaikkaa.
Ulkonäössäni ei ole mitään vikaa. Meikkaan ja panostan ulonäkööni. En ole kuitenkaan mikään täydellinen malli, jolle tarvitsisi olla kateellinen. Mutta ehkä jotkut vaatimattomamman näköiset ovat kateellisia, kun minuun suhtaudutaan torjuvasti, ennen kuin ollaan edes tutustuttu minuun. Enpä tiedä, mistä muusta voisi johtua...
Ei kaikki asiat aina johdu ulkonäöstä. Todennäköisesti olet luonteeltasi joko tylsä, ärsyttävä tai jollain muulla tavalla sellainen, että ihmiset eivät vain yksinkertaisesti viihdy seurassasi.
8 oli ap.
Niinpä, olen miettinyt, onko joku manipuloinut muut minua vastaan. Porukassamme on yksi suosittu johtohahmo, joka aina puhuu poissaolijoista alentavasti, mutta tekee sen niin taitavasti, etteivät muut ehkä huomaa hänen puhuvan pahaa.
Arvatkaa vaan, olenko yrittänyt saada uusia kavereita juurikin esim. fb:n ja tinderin kautta. Mutta niissäkin tulen yleensä torjutuksi. Kunpa joku voisi ystävällisesti kertoa, mikä minussa on vikana, niin en olisi tuomittu ikuiseen yksinäisyyteen :(
Terapiassakin olen käynyt. Siellä minusta ei löytynyt muuta vikaa kuin, että olen "nössö", sinisilmäinen ja uskon kaikista aina hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisiä tulee voida miellyttää aina jollain tavalla? Soosiaalinen statuus on esiim netin myötä muuuttunut entistä vaativammaksi?
Valiintojen maailma on niiin laaja nykyiselläään? Haasteet ja paineeet senkun kasvaaa?
voisiko kaikki ne joita skipataan perustaa sellaisen skippiryhmän jonne saa liittyä aina kun jouituu skipatuksi niin saa heti seuraa muista ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valiintojen maailma on niiin laaja nykyiselläään? Haasteet ja paineeet senkun kasvaaa?
Ihhmisten älykkyys laskee kokoaika.
Minä olen samanlainen vältettävä ihminen.
Johtuu noin 7 vuotta kestäneestä masennuksestani.
Tänä aikana tykkäsin Facebookissa erilaisista aforismeista, jotka saattoivat tuntua piikiltä niiden sydämessä, jotka toimivat niin. Olin työyhteisön osa, jossa selän takana haukuttiin, mutta Facebookissa esitettiin kavereita. Lopulta poistin muutaman henkilön, jonka tiesin varmasti minua haukkuneen. Kenellekään en tosin kertonut syytä. Tämä johti minun mustamaalaamiseen, eikä näin ollen enää monikaan kollegoistani uskaltanut julkisesti pitää päivityksistäni tai muusta.
Oikeat ystävät ovat pysyneet, vaikka olen ollut passiivinen. Muut eivät.
En ole ikinä ollut ketään kohtaan epäystävällinen, mutta kun joku ei pidä sinusta, saadaan sinut vaikuttamaan vaikka miltä muiden mielissä. Ongelmana on se, että harvoin kukaan kertoo, kun sinua on haukuttu jossakin porukassa. Huomaat sen kummallisena käytöksenä ja välttelynä. Usein juorut on tuulesta temmattuja ja kertovat vain niitä levittelevän olevan sairas tavalla tai toisella.
Minun instagram kutsut tietyssä porukassa ohitetaan ja jotkut ovat jopa heittäneet minut pois sieltä.
Linkedinissä nimeni on niin etteivät kaikki sitä löydä. Mielestäni sinne ei kannata haalia kaikkia. Haalin työpaikkaa kohden vain pari henkilöä, joista voin tarvittaessa kertoa mielipiteeni, koska olen todella työskennellyt heidän kanssaan.
Tällä palstalla on vakioporukka, joka lällättää ettei tykkäämiset sun muut sosiaalisen median toiminta taroita mitään. Se on ihan tieteellisesti todistettu fakta, että se tarkoittaa. Sosiaalinen media on osa nykyajan kommunikaatiota. Siellä voi pienin teoin osoittaa tukensa. Osa tekee sen valikoiden, osa kohtelee kaikkia samalla tavalla.
Syy selviää aloituksestasi. Uskot kuuluvasi kaveriporukkaan, johon et oikeasti kuulu. Tämä ilmenee myös siitä, että kaveripyyntöjäsi ei hyväksytä, sinun ehdottamiisi tapaamisiin ei ole muilla kiinnostusta eikä sinua kutsuta muiden ehdottamiin tapaamisiin. Mitä enemmän yrität ängetä tuohon kaveriporukkaan, sitä enemmän muut välttelevät sinua.
Vierailija kirjoitti:
Syy selviää aloituksestasi. Uskot kuuluvasi kaveriporukkaan, johon et oikeasti kuulu. Tämä ilmenee myös siitä, että kaveripyyntöjäsi ei hyväksytä, sinun ehdottamiisi tapaamisiin ei ole muilla kiinnostusta eikä sinua kutsuta muiden ehdottamiin tapaamisiin. Mitä enemmän yrität ängetä tuohon kaveriporukkaan, sitä enemmän muut välttelevät sinua.
Tämä! + kuvittelee että vaatimattomamman näköiset ovat hänelle kateellisia ja sen takia kukaan ei halua olla hänen seuraansa.
Kaikki on perheellisiä, vanhoja laiskimuksia.