Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko 30+v vela tehnyt sterilisaation? Miksi? Miksi et?

Vierailija
29.11.2018 |

Harkitsemme mieheni kanssa tätä vaihtoehtoa. Hormonaalinen ehkäisy ei sovi eikä meistä kumpikaan halua lisääntyä.

Kommentit (346)

Vierailija
121/346 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on vela?

Vela on joko henkisiltä ominaisuuksiltaan epäkypsä tai jo elämänsä alkutaipaleella sielultaan rikkoutunut ihminen, joka ei kyseisistä syistä johtuen halua lapsia. Ja hyvä niin, koska eihän heistä vanhemmiksi yhdellekään lapselle olisikaan. Joten siinä mielessä hyvä, että itse tämän tiedostavat ja tyytyvät elämään lapsettomina. Surullista siinä mielessä, että jäävät paitsi niin hienosta ja merkittävästä asiasta, kuin omat lapset ovat.

Herranjumala siis ei kai sinulla ole lapsia? Voi kieroon pian kasvavat ihmisalun parat.. 

Täällähän on ihan pähkähullua porukkaa liikkeellä, taidat itse olla se kieroon kasvanut. Älä vaan ikinä hanki lapsia, kun olet noin tekopyhä jeesustelija!

Ei hätää, en hankikaan. Siksi täällä keskustelussa ollaan

Olet vela keskustelussa mukana, koska olet tekopyhä jeesustelija???!!!:)

Ei kun olen täällä siksi koska aihe on mielenkiintoinen, olen kiinnostunut siitä miten ihmiset ovat hoitaneet hedelmällisyysongelmansa. 

Vierailija
122/346 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 29 -vuotias vela nainen, en ole saanut sterilisaatiota pyynnöistä huolimatta. Jatkuva ramppaaminen lääkäreillä on alentavaa, kuluttavaa ja aikaa vievää. Jossain vaiheessa taas kuitenkin varattava aikaa, tämä luonnollisesti vaikuttaa ihan päivittäiseen elämään. En haluaisi käyttää hormonaalista ehkäisyä, pelkään kuollakseni seksiä pelkän kumin kanssa ja tämä kaikki vaikuttaa parisuhteeseen ja sen tyydyttävyyteen. Koen ettei minua kohdata terveydenhuollossa järkevästi ja itsemääräämisoikeuttani poljetaan, LAPSIA EN HALUA, IKINÄ.

Jos ramppaat lääkärissä tuon asian tiimoilta jatkuvasti, niin miten sinulta on mennyt ohi se, että alle kolmekymppisiä ei steriloida?

Ja voithan aina tehdä abortin, jos tulet raskaaksi, abortti saattaa tehdä hallaakin hedelmällisyydelle ihan kivalla todennäköisyydellä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/346 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole tehnyt eikä varmaan lääkäri anna tehdäkään (olen vasta 31). En tosin koe tarvettakaan koska seksielämää ei ole eikä varmaan enää tule. Lisäksi toimenpide on vaivalloisempi naiselle, joten pyytäisin ennemmin miestä menemään toimenpiteeseen. Jos ei, niin menisin itse jos tarve tulisi. Kovasti olisin aiemmin halunnut, mutta ei kuulemma onnistu koska ”kyllä se mieli vielä muuttuu” >:(

31 vuoden ikäsi riittää kyllä perusteeksi, muuta perustetta ei tarvita.

Vierailija
124/346 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen, heti kun täytin 30. Halusin mahdollisimman varman ja helpon ehkäisyn.

Miltä henkisesti tuntui lopettaa hedelmällisyys lopullisesti? Itse olen 100% varma etten halua lapsia, mutta mulla on yleisestikin vaikea ”sitoutua” mihinkään, niin lopullisuus käsitteenä sinällään hieman ahdistaa. Olisi ihanaa olla luonnostaan hedelmätön.

KIERUKKA ON KEKSITTY!

Vierailija
125/346 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakastakaa munasoluja 20-25 vuotiaana ja samoin miehet spermaanne.

Sit vaan nips ja naps.

Jos on pakko saada lapsi niin intiaan pakasteet mukana.

20000 ja joku muu reväyttää persee nsä ja SAAT VAUVAN!!!!!

Vierailija
126/346 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulussa kerrotaan: penis menee vaginaan

Kukaan ei kerro hei!

Et yli 40v nainen saa lapsia ei!

Vierailija
127/346 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä henkisesti tuntui lopettaa hedelmällisyys lopullisesti? Itse olen 100% varma etten halua lapsia, mutta mulla on yleisestikin vaikea ”sitoutua” mihinkään, niin lopullisuus käsitteenä sinällään hieman ahdistaa. Olisi ihanaa olla luonnostaan hedelmätön.

Vierailija
128/346 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 50v nainen...v..tut sun ahdistuksestasi!

Vierailija
129/346 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KIERUKKA ON KEKSITTY!

Kaikki eivät halua vierasesineitä kohtuunsa, en myöskään minä.

Vierailija
130/346 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 35 velanainen ja sain juuri lähetteen steriin, noin puolen vuoden päästä pitäisi tulla kutsu operaatioon täällä pk seudulla. Yksityinen lääkäri laittoi lähetteen ilman ongelmia. Päätökseni olen tehnyt jo 15 vuotiaasta saakka. Miksi en mennyt heti 30 täytettyäni? Koska olin sinkku eikä ehkäisylle ollutt tarvetta. Nyt onnellisessa vahvassa parisuhteessa velamiehen kanssa.

Puolessa vuodessa PK-seudulla? Mä kävin just arvioinnissa Naistentautien polilla Ruoholahdessa ja jonon sanottiin olevan yli vuoden mittainen.

Vierailija
131/346 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KIERUKKA ON KEKSITTY!

Toivotaan että et tarvitse koskaan

tekoniveltä

ruuveja murtuneeseen luuhun

diabetespumppua

sydämentahdistajaa

Vierailija
132/346 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KIERUKKA ON KEKSITTY!

Toivotaan että et tarvitse koskaan

tekoniveltä

ruuveja murtuneeseen luuhun

diabetespumppua

sydämentahdistajaa

Tarkoitinkin kohtua, tyhmä

vaginaani olen laittanut XL kokoisen mustan tekoky.rvän ja perä.reikään anaalitapin

Vierailija
133/346 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakastakaa munasoluja 20-25 vuotiaana ja samoin miehet spermaanne.

Sit vaan nips ja naps.

Jos on pakko saada lapsi niin intiaan pakasteet mukana.

20000 ja joku muu reväyttää persee nsä ja SAAT VAUVAN!!!!!

Vain keskimäärin joka seitsemäs pakastettu munasolu säilyy hedelmöityskelpoisena. Jos joskus mahdollisesti haluaa lapsia, ei tuon varaan kannata vapaaehtoisesti laskea. Sama koskee sperman pakastamista, ei ole mikään idiootinvarma menetelmä.

("Muijani valehteli pillereiden käytöstä" -provoihinhan suuri osa mammoista vastaa niin, että olisit teettänyt sterilisaation, jos et halua lapsia tässä ja nyt. Ja heitetään tuo sperman pakastamiskortti. Mutta asia ei ole todellakaan noin yksinkertainen.)

Vierailija
134/346 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole teettänyt, muut ehkäisykeinot riittäneet, enkä ole koskaan miettinyt lapsiasiaa noin paljon. Lisäksi kiertoni ei toimi pcosin vuoksi, joten tod.näk. en tulisi muutenkaan raskaaksi, mutta riskiä en ole halunnut ottaa suotta.

Jäin pohtimaan monien määrätietoisuutta asiassa, kun itse olen vain sivumennen ajatellut asiaa, eikä se ole ollut tapetilla mitenkään päin. Mistä kipinä tehdä joku päätös asian suhteen?

Vierailija
135/346 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole teettänyt, muut ehkäisykeinot riittäneet, enkä ole koskaan miettinyt lapsiasiaa noin paljon. Lisäksi kiertoni ei toimi pcosin vuoksi, joten tod.näk. en tulisi muutenkaan raskaaksi, mutta riskiä en ole halunnut ottaa suotta.

Jäin pohtimaan monien määrätietoisuutta asiassa, kun itse olen vain sivumennen ajatellut asiaa, eikä se ole ollut tapetilla mitenkään päin. Mistä kipinä tehdä joku päätös asian suhteen?

Haluatko vierasesineen kohtuusi?

Vierailija
136/346 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

strange object kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eka kierukka on ilmainen ja se asennetaan ilmaiseksi, laitto ei satu

Vierailija
137/346 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt, heti kun täytin 30. Nyt olen 42 (nainen). Päivääkään en ole katunut. Olen aina tiennyt, että en tule haluamaan omia lapsia koskaan, ja hormonaalinen ehkäisy aiheutti lukuisia terveysongelmia. Odotin kuin kuuta nousevaa tuota päivää, kun sain mennä sterilisaatiota hakemaan. Helppoa se ei silti ollut, päätäni yritettiin käännyttää moneen otteeseen prosessin aikana. Mutta todella tyytyväinen päätökseeni olen.

Minusta on vain hyvä jos halutaan varmistaa, ettei mieli tule muuttumaan eikä jää miettimättä voisiko se lapsi kuitenkin olla jonain ajatuksena vielä. Ei sitä pidä ottaa ’käännytyksenä’ vaan varmistuksena. Minä ainakin veronmaksajana toivon, ettei näitä sterilisaation purkuja tehtäisi turhan tuuliviireille.

Vierailija
138/346 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mullahan on hormonikierukka, nyt pitäisi vaihtaa mutten taida uusia kun kortsua käytän mieluiten kuitenkin. Tätä ennen kumit 30 v. asti toimi ihan hyvin. Otin kierukan kun gyne sanoi, että elämä helpottuisi :,D En kyllä tykkää valua päiviä seksin jälkeen, kiitos vain.

Vierailija
139/346 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli todella hämmentävää kun mieheltä ei kysytty yhtään ainoaa kertaa onko hän varma vasektomiapäätöksestä, mutta minulle taas ei steriä herunut vaikka ehkäisyt eivät sovi (8kk putkeen vuotamista ei tarkoita, että kierukka ei sopisi ja jos neljä pillerimerkkiä ei sovi, niin joku kuitenkin voisi ja onko seksihalujen ja rakkaudentunteen häviäminen edes sivuvaikutuksia, en jaksanut leikkiä koekaniinia pidempään).

Jep, juuri näin se menee. Miehille kyseessä on lähestulkoon ilmoitusluontoinen asia, mutta naisen ei edelleenkään 2000-luvulla haluta antaa päättää omasta vartalostaan. Naisen vartalohan on yhteiskunnan omaisuutta ja vartalon tehtävä on synnyttää uusia jälkeläisiä yhteiskuntaan. Käsittämätöntä.

Koska yhteiskunta on tärkeämpi kuin pelkkä yksi henkilö ja hänen halunsa. Kyse on tieteestä. Sivistää voi itseään opiskelemalla yhteiskuntaoppia tai vaikkapa evoluutiota.

Vierailija
140/346 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eka kierukka on ilmainen ja se asennetaan ilmaiseksi, laitto ei satu

Olen saanut kolmannen asteen palovamman, murtanut jalkapöydästä luun ja sairastan endometrioosia. Silti mikään ei ole sattunut niin mielettömästi kuin kierukan laitto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kuusi