Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työskentelen kaupan kassalla ja seuraan kuinka ihmiset vievät leivän suustani valitsemalla itsepalvelukassat --- minua nolottaisi heidän asemassaan

Vierailija
29.11.2018 |

Vähän sama kuin joku tarjoaa renkaidenvaihtoa kympillä ja silti menisi siihen vaihtopisteen eteen itse vaihtamaan renkaat. Kyllä useimmat jättäisivät tekemättä niin, koska se on noloa. Miksi kaupan kassan edessä ei tämä nolous iske? Halutaanko viedä leipä pois yh-äidin perheen ruokapyödästä?

Kaupan kassalla työskentelevä yh

Kommentit (103)

Vierailija
81/103 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassaneidit usein paiskovat ostoksia eivätkä välttämättä edes tervehdi. 

Lisää vaan automaattikassoja kiitos!

Vierailija
82/103 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäisin itsepalvelukassaa jos siinä ei olisi niin kovat äänet. Ainakin meidän lähikaupassa se piippailee ihan hirvittävällä volyymillä ja ohjeistaa ihan mylvimällä: "ASETA PANKKIKORTTI LUKIJAAN!!!!!!!!!!". Ihan järkyttävää. Miksei riitä että ohjeistukset näkyy siinä näytöllä?

Lähikauppasi kuuluu ilmeisesti S-ryhmään. K-ryhmällä on oikein hyvät ja helpot ja ennen kaikkea käyttäjäystävälliste kassat. En tiedä kuka h*lvetin vatipää ne S-ryhmälle suunnitteli, mutta veikkaisin, että kyseessä on joku autistinen insinööri, jonka kauppareissut on aina hoitanut joko vaimo tai äiti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/103 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai AP käy nostamassa rahansa pankin tiskiltä eikä automaatista silloin kun käteistä tarvitsee? Maksat laskut pankin tiskillä etkä verkkopankissa? Tankkaat auton vain asemilla, joissa on palvelutankkaus ja käyt kassalla maksamassa tankkauksesi etkä tankkaa automaatilla? Ostat junaliput VR:n lipputoimistosta etkä netistä?

Aika moneen asiaan on tullut automaatio ja itsepalvelu viime vuosina. Kummasti tämä itsepalvelukassa nyt vaan tunteita herättää. Tosin taisi aikanaan laskujen maksamisen muuttumisestakin olla iso poru ja nykyään ei suurin osa kansasta millään tasolla kyseenalaista verkkopankkeja.

Ei nuo antamasi esimerkit ole oikein vertailukelpoisia. Pankin tiskejä ei ole jokaisen pankkiautomaatin vieressä, tavallisia kassoja sen sijaan on aina itsepalvelukassojen vieressä. Tavalliselle kassalle itsepalvelukassan sijaan meneminen ei vaadi täysin eri paikkaan lähtemistä, vaan sen voi tehdä muutaman metrin päässä.

Silloin, kun pankkiautomaatit tulivat "markkinoille", niitä oli lähinnä vain pankin seinustoilla. Samoin laskunmaksuautomaatit hieman myöhemmin löytyivät pankin tiloista ja jossain vaiheessa pankin tuulikaapista. Ei ollut olemassakaan huoltoasemia, joissa on pelkät automaattitankit eikä huoltamorakennusta kassoineen ollenkaan. Että sikäli ne ovat vertailukelpoisia.

Vierailija
84/103 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyiset itsepalvelukassat ovat täysin epäkäytännöllisiä ja suoraan sanottuna perseestä käyttää jos ostoksia on hiemankin enemmän. Ihan ok jos ostaa vaikka pari tuotetta tms, mutta muuten ei... 

Vierailija
85/103 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useita kertoja normikassajonoihin on tullut myyjä mainostamaan, että jos haluaa, itsepalvelukassalla olisi tilaa. Olen tulkinnut tämän niin, että toivovat ihmisten siirtyvän niille kassoille, siis ihan kassatyössä olevatkin toivoisivat näin? Heitä on varmaan vähemmän nykyään vuoroissa, koska ne itsepalvelupöydät on jo hankittu.

Varmaankin tulevaa ajatellen kannattaa miettiä, voitko tehdä itsesi kaupalle jotenkin erityisen tarpeelliseksi, erikoistua johonkin, käydä (sisäisiä) koulutuksia, jos siis haluat koko työurasi tehdä kaupan alalla, joka varmasti tulee tulevaisuudessa kokemaan suuria muutoksia.

Vierailija
86/103 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan mennyt itsepalvelukassalla. Miksi tekisin jonkun toisen työt ja vielä ilmaiseksi? Sitäpaitsi käytän vain käteistä.

Heh, olen sitten sinun vastakohtasi - käytän itsepalvelukassaa, jos sellainen löytyy, ja käteistä minulla ei ole kuin varafemma jossain kukkaron kätköistä, jos bussilippu vahingossa menee vanhaksi, eikä sillä ole arvoa.

Mä tee sen toisen työn mieluummin itse, niin ei tarvitse olla kassan kiusana, ei tarvitse keskeyttää hänen perusteellista selvitystään viikonlopun riennoista toiselle kaupan työntekijälle, ei tarvitse kuunnella kassan tiuskimista, halveksuntaa, toisten asiakkaiden selän takana tönimistä, olan yli kurkkimista jne jne, kaikkea sitä, mitä on 'palvelu'ammattilaisilta saan osakseen tässä vuosien varrelta.

Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan, sanoo nyt moni. Niinpä. Olen hiljainen, vanha ja ruma hiirulainen, jota voi kohdella juuri niin huonosti kuin kehtaa, kukaan ei välitä, ei edes se itse - paitsi että siirtyy itsepalvelukassalle heti, kun se on mahdollista. Voi kun näitä olisi ollut jo aiemmin. Ja ennen kaikkea, olispa jo nuoruudessani ollut mahdollista asioida viranomaisten kanssa verkossa - miltä kaikelta nöyryyttämiseltä olisi säästynyt. 

Missä kaupoissa sä oikein käyt?

Vierailija
87/103 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä itsepalvelukassoja koska olen Suomalainen kunnon työmies joka ostaa usein tupakkaa ja oluttakin. Lisäksi haluan palvelua näteiltä naisilta. :) Toivottavasti arvostatte kaltaisiani ettei tarvitse äänestää jaloillaan.

T. Jopi

Vierailija
88/103 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti niissää kaupoissa joissa mä oon käyny, on normikassoilla jonoa ja samaan aikaan vieressä itsepalvelukassoja tyhjinä odottamassa käyttäjiä. Miksi ihmeessä en suoriutuisi kaupasta ulos nopeammin ja maksais niitä paria ostostani siinä minuutissa kortilla? Pitäisi mennä jonoon odottelemaan ja seisoskelemaan jotta sä saisit rahaa? Sori vaan mä en ala aikaani ilmaseksi kuluttamaan toisten palkkojen maksamiseksi.

Vierailija
89/103 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupan kassalla työskentelevä ei tuo mitään lisäarvoa kenellekään ja onkin vain oikea kehityssuunta, että nämä ns. turhat ammatit korvataan nopeammilla ja tehokkaammilla koneellisilla vaihtoehdoilla.

Kyllä se kaupan kassa maksaa veroja Suomeen, eikä ole sossun elätti siten kuin kokonaan työtön.

Vierailija
90/103 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikäli kuin olen huomannut, kassoilla riittää kyllä jonoa, vaikka menenkin itsepalvelukassalle. Enhän minä sinne edes mene, jos edessä on vapaa kassa!

Huonosti kehitelty provo siis, mutta kun on pikkulusikalla annettu, ei voi kauhalla vaatia.

Vierailija
91/103 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai AP käy nostamassa rahansa pankin tiskiltä eikä automaatista silloin kun käteistä tarvitsee? Maksat laskut pankin tiskillä etkä verkkopankissa? Tankkaat auton vain asemilla, joissa on palvelutankkaus ja käyt kassalla maksamassa tankkauksesi etkä tankkaa automaatilla? Ostat junaliput VR:n lipputoimistosta etkä netistä?

Aika moneen asiaan on tullut automaatio ja itsepalvelu viime vuosina. Kummasti tämä itsepalvelukassa nyt vaan tunteita herättää. Tosin taisi aikanaan laskujen maksamisen muuttumisestakin olla iso poru ja nykyään ei suurin osa kansasta millään tasolla kyseenalaista verkkopankkeja.

Ei nuo antamasi esimerkit ole oikein vertailukelpoisia. Pankin tiskejä ei ole jokaisen pankkiautomaatin vieressä, tavallisia kassoja sen sijaan on aina itsepalvelukassojen vieressä. Tavalliselle kassalle itsepalvelukassan sijaan meneminen ei vaadi täysin eri paikkaan lähtemistä, vaan sen voi tehdä muutaman metrin päässä.

Silloin, kun pankkiautomaatit tulivat "markkinoille", niitä oli lähinnä vain pankin seinustoilla. Samoin laskunmaksuautomaatit hieman myöhemmin löytyivät pankin tiloista ja jossain vaiheessa pankin tuulikaapista. Ei ollut olemassakaan huoltoasemia, joissa on pelkät automaattitankit eikä huoltamorakennusta kassoineen ollenkaan. Että sikäli ne ovat vertailukelpoisia.

Tietysti jos vertaa johonkin 20 vuoden takaiseen tilanteeseen niin silloin asiat olivat kuvailemallasi tavalla. Nykyään asiat ovat kuitenkin siitä tilanteesta muuttuneet niin paljon, että vertailukelpoisuuskin on kadonnut.

Vierailija
92/103 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitsen itsepalvelukassan siinä Citymarketissa, jossa kassa on töykeä ja myyjät etuilevat eväineen kassajonossa.

En itse koskaan etuile jollei asiakas itse sano että ”mene vaan edelle”, mutta kai tiedät että tauko on sen 10/20 minuuttia josta suurin osa menee yleensä jonottamiseen eväiden kanssa. Siihen kun edelle sattuu suurperheen viikon ruokaostokset tai kolikkoja laskeva mummo niin voit unohtaa koko tauon siihen. Aina ei ole mahdollista myöskään ostaa eväitä ennen töihin tuloa tai ottaa kotoa mukaan, ennen kuin siihen takerrut.

- Myyjä

Vierailija
93/103 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän aina itsepalvelukassaa, jos sellainen on. En ole huomannut kassatyöntekijöiden vähentyneen vakikaupassani - yhtä monta palvelukassaa siellä on avoinna kuin ennen itsepalvelukassan tuloakin. Ja siinä itsepalvelupisteessä (jonka tilalta poistettiin yksi kassa) on aina yksi henkilö päivystämässä.

Mitä noihin töiden vähenemiseen tulee, niin ainakin minun lähikauppoihini on parin viime vuoden aikana syntynyt kokonaan uusi työntekijäryhmä: ne jotka keräilevät tavaroita kotiin toimitusta varten. Ja heitä näyttää olevan useita hommissa aina kun kaupassa käyn.

Terv. vanhus joka ei ainakaan teidän kaupassa asiointianne hidasta

Vierailija
94/103 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän sama kuin joku tarjoaa renkaidenvaihtoa kympillä ja silti menisi siihen vaihtopisteen eteen itse vaihtamaan renkaat. Kyllä useimmat jättäisivät tekemättä niin, koska se on noloa. Miksi kaupan kassan edessä ei tämä nolous iske? Halutaanko viedä leipä pois yh-äidin perheen ruokapyödästä?

Kaupan kassalla työskentelevä yh

Suomessa on oma valinta jos ei halua opiskella kunnon ammattia. Käytän itsepalvelukassaa koska käyn joka päivä kaupassa ja minulla on vain muutama ostos niin selviän huomattavasti nopeammin kauppareissusta kun ei tarvii odottaa kassalla edessäolevia tunareita ja joskus myös kassat on kuin hidastetusta filmistä.

Vierailija
95/103 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksipä en käyttäisi itsepalvelukassaa kun ostoksia on muutama eikä siihen ole jonoa. Nopeampi tapa noin yleensä, ei tarvitse yrittää kestää elämäänsä kyllästyneen yh:n "palvelua" .

Ostatko sinä muuten vaatteesi verkkokaupasta, vaatekaupoista tai markettien rättiosastolta? Häpeäisit, veit töitä kotimaisilta räätäleiltä.

Vierailija
96/103 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidan maksamisen itse valitsemallani tavalla. Yleensä valitsemani tapa on minulle nopein ja vaivattomin.

Vierailija
97/103 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsen lähes aina itsepalvelukassan. Samaa voivottelua oli aikoinaan höyrykoneenkin kanssa.. Kassa on yksi turhimpia työtehtäviä, joten hienoa, että automaation avulla nykyiset kassshenkilöt voisivat tehdä järkevämpää työtä.

Vierailija
98/103 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsepalvelukassat on parasta ikinä, ei tarvi turhautua enää jonoissa ja saan lounaani noudettua Citymarketista varmaan 10 kertaa nopeammin.

Vierailija
99/103 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samalla periaatteella suomalaisten ei olisi koskaan pitänyt suostua itsepalveluun ravintoloissa ja kahviloissa. Voitaisiin työllistää suuri määrä tarjoilijoita. Laskussahan se tietysti sitten näkyy. Se nyt vaan on niin että asiat muuttuvat.

Itse kyllä kaipaisin eurooppalaistyylistä pöytiintarjoilua kahvilaankin ja olisin siitä valmis myös maksamaan. Voisi olla hygieenisempääkin verrattuna siihen, että matamit kaahivat linjastolla paskaisine takinhihoineen.

Se nyt vaan on niin että suomalaiset ovat niin persaukista kansaa, että palvelevat itse itseään niskat jumissa joka paikassa sen sijaan että nauttisivat palvelusta ja elämästä. Relaisivat.

Vierailija
100/103 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä itsepalvelukassaa, koska olen sosiaalisesti epävarma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi