Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työskentelen kaupan kassalla ja seuraan kuinka ihmiset vievät leivän suustani valitsemalla itsepalvelukassat --- minua nolottaisi heidän asemassaan

Vierailija
29.11.2018 |

Vähän sama kuin joku tarjoaa renkaidenvaihtoa kympillä ja silti menisi siihen vaihtopisteen eteen itse vaihtamaan renkaat. Kyllä useimmat jättäisivät tekemättä niin, koska se on noloa. Miksi kaupan kassan edessä ei tämä nolous iske? Halutaanko viedä leipä pois yh-äidin perheen ruokapyödästä?

Kaupan kassalla työskentelevä yh

Kommentit (103)

Vierailija
21/103 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Välillä jonot on niin pitkiä, että en varmasti mene normikassalle. Tee työsi nopeammin, jos haluat etteivät ihmiset käytä itsepalvelukassoja.

Mutta suurimmaksi osaksi kokon hitaus johtuu maksajien hitaudesta, sille ei liene mitään tehtävissä.

*jonon hitaus siis.

Vierailija
22/103 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ajatellut, että sujuvoitan sekä omaa että muiden asiointia, kun en tunge pikkuostosten kanssa tavalliseen kassajonoon. Jos käyn kaupassa esim. 15 kertaa kuukauden aikana, niin niistä ehkä yksi kerta on itsepalvelukassalla ja loput tavallisella. Eihän siihen puolen viikon ruokaostosten kanssa pysty menemään, kun ostokset eivät mahdu pakkaustasolle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/103 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän aina itsepalvelukassaa jos sellainen on saatavilla. Ei kehitystä voi pysäyttää sen pelossa että työpaikkoja menee. Niin niitä menee, mutta kehittyvä tekniikka myös tuo uudenlaisia työpaikkoja. Toisaalta on tulossa aikaj olloin ihmiset ei enää pääosin elä työllään vaan koneet ja automaaatio tuottaa tarvittavan, ja ihmisiä tuetaan perustulotyyppisesti siitä mitä koneet on tuottaneet. Itse ainakin odotan innolla tällaista tulevaisuutta, jossa minunkin tarvitsiis uhrata vähemmän elämääni ja vapaa-aikaani työlle.

Vierailija
24/103 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla periaatteella suomalaisten ei olisi koskaan pitänyt suostua itsepalveluun ravintoloissa ja kahviloissa. Voitaisiin työllistää suuri määrä tarjoilijoita. Laskussahan se tietysti sitten näkyy. Se nyt vaan on niin että asiat muuttuvat.

Vierailija
25/103 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsepalvelukassat on ollut monesti kiireen pelastus, aion käyttää vastaisuudessakin.

Vierailija
26/103 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus ennen mennyt pikkuostosten kanssa itsepalvelukassalle ja se on ollut ihan ok, mutta kerran erehdyin Prismassa n. 50 eur ostosten kanssa. Siinä niitä piippaillessani mietin, että miksi ihmeessä teen niin, jos minulle ei makseta kassatyöntekijän palkkaa alkavalta tunnilta. Olen nuorena ollut kaupan kassalla töissä, ja mikäli sitä vielä haluaisin tehdä, hakisin sitten itse sinne Prismaan töihin. Ilmaiseksi en sitä ala tehdä, ja vielä samalla viedä töitä joltain, joka sitä palkkaa vasten haluaa työkseen tehdä.

Vierailija
27/103 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän sama kuin joku tarjoaa renkaidenvaihtoa kympillä ja silti menisi siihen vaihtopisteen eteen itse vaihtamaan renkaat. Kyllä useimmat jättäisivät tekemättä niin, koska se on noloa. Miksi kaupan kassan edessä ei tämä nolous iske? Halutaanko viedä leipä pois yh-äidin perheen ruokapyödästä?

Ei ole vastaava asia. Itsepalvelukassa on kaupan palvelu siinä missä palvelukassakin.

Vierailija
28/103 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai AP käy nostamassa rahansa pankin tiskiltä eikä automaatista silloin kun käteistä tarvitsee? Maksat laskut pankin tiskillä etkä verkkopankissa? Tankkaat auton vain asemilla, joissa on palvelutankkaus ja käyt kassalla maksamassa tankkauksesi etkä tankkaa automaatilla? Ostat junaliput VR:n lipputoimistosta etkä netistä?

Aika moneen asiaan on tullut automaatio ja itsepalvelu viime vuosina. Kummasti tämä itsepalvelukassa nyt vaan tunteita herättää. Tosin taisi aikanaan laskujen maksamisen muuttumisestakin olla iso poru ja nykyään ei suurin osa kansasta millään tasolla kyseenalaista verkkopankkeja.

Vierailija
29/103 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin joskus Ikeassa itsepalvelukassaa, mutta en tykännyt. Menen mielelläni palvelukassalle on ostoksia vähän tai ei. Mulle tulee jotenkin typerä ja rikollinen olo siinä itsepalvelukassalla. Joko saan laitteet piippaamaan syyttä suotta tai sitten tunnen silmät selässäni. Hrrrr.

Vierailija
30/103 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan kassalla työskentelevä ei tuo mitään lisäarvoa kenellekään ja onkin vain oikea kehityssuunta, että nämä ns. turhat ammatit korvataan nopeammilla ja tehokkaammilla koneellisilla vaihtoehdoilla.

Vierailija
31/103 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan mennyt itsepalvelukassalla. Miksi tekisin jonkun toisen työt ja vielä ilmaiseksi? Sitäpaitsi käytän vain käteistä.

Heh, olen sitten sinun vastakohtasi - käytän itsepalvelukassaa, jos sellainen löytyy, ja käteistä minulla ei ole kuin varafemma jossain kukkaron kätköistä, jos bussilippu vahingossa menee vanhaksi, eikä sillä ole arvoa.

Mä tee sen toisen työn mieluummin itse, niin ei tarvitse olla kassan kiusana, ei tarvitse keskeyttää hänen perusteellista selvitystään viikonlopun riennoista toiselle kaupan työntekijälle, ei tarvitse kuunnella kassan tiuskimista, halveksuntaa, toisten asiakkaiden selän takana tönimistä, olan yli kurkkimista jne jne, kaikkea sitä, mitä on 'palvelu'ammattilaisilta saan osakseen tässä vuosien varrelta.

Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan, sanoo nyt moni. Niinpä. Olen hiljainen, vanha ja ruma hiirulainen, jota voi kohdella juuri niin huonosti kuin kehtaa, kukaan ei välitä, ei edes se itse - paitsi että siirtyy itsepalvelukassalle heti, kun se on mahdollista. Voi kun näitä olisi ollut jo aiemmin. Ja ennen kaikkea, olispa jo nuoruudessani ollut mahdollista asioida viranomaisten kanssa verkossa - miltä kaikelta nöyryyttämiseltä olisi säästynyt. 

Vierailija
32/103 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä laskujakaan käy pankissa maksamassa, vaikka sekin vaikuttaa työpaikkoihin. Automaatio vie joka tapauksessa tiettyjen alojen työpaikat enkä halua olla se viimeinen, joka opettelee käyttämään itse automaatteja.

Kaikille kassalla asioiville kuitenkin vinkiksi asia, joka oli Ruotsissa käytössä jo 90-luvulla: Laittakaa ostoksenne peräkkäin, viivakoodi valmiiksi lukulaitetta kohti. Asiointi sujuu paljon nopeammin kuin lättäämällä ostokset epämääräiseksi kasaksi, jonka kassatyöntekijä joka tapauksessa joutuu purkamaan yksi ostos kerrallaan.

Vierailija
33/103 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole vastaava asia. Itsepalvelukassa on kaupan palvelu siinä missä palvelukassakin.

Jep. Tuo renkaidenvaihtoesimerkki olisi verrannollinen, jos vaihtoehtona olisi vaihtaa ne omat renkaat käyttäen sen renkaidenvaihdon järjestäen välineistöä ja siitä maksaisi silti saman summan.

Vierailija
34/103 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä inhoon asiakkaita, olkaa hyvä ja käyttäkää ip-kassaa!

Vierailija
35/103 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syy, miksi useimmat menevät itsepalvelukassoille on, että heillä on pienet ostokset, mutta tavallisille kassoille on pitkät jonot. Tästä syystä minäkin käytän satunnaisesti itsepalvelukassoja eli haluan säästää aikaani. Itsepalvelukassoja käytettäisiin huomattavasti vähemmän, jos olisi tavallisille kassoille lyhyemmät jonot ja siitä pääsisi läpi nopeammin. Eli lähetäpä nämä terveiset pomollesi. Lisää henkilökuntaa kassoille, niin loppuu se itsepalvelukassojen käyttö.

Ja miksihän pomo haluaisi, että kalliilla hankittuja itsepalvelukassoja ei käytettäisi, vaan pitäisi palkata lisää henkilökuntaa?

Kaupan johto nimen omaan haluaa vähentää palkkakustannuksia eli henkilökunnan määrää, ja saada enemmän voittoa ohjaamalla asiakkaat tekemään kassojen työt itse.

Asiakkaiden kannattaisi alkaa vaatimaan alennusta, jos suostuu käyttämään itsepalvelukassaa.

Vierailija
36/103 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupan kassalla työskentelevä ei tuo mitään lisäarvoa kenellekään ja onkin vain oikea kehityssuunta, että nämä ns. turhat ammatit korvataan nopeammilla ja tehokkaammilla koneellisilla vaihtoehdoilla.

Kassat on ainoa ihmiskontakti monille syrjäytyneille.

Vierailija
37/103 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syy, miksi useimmat menevät itsepalvelukassoille on, että heillä on pienet ostokset, mutta tavallisille kassoille on pitkät jonot. Tästä syystä minäkin käytän satunnaisesti itsepalvelukassoja eli haluan säästää aikaani. Itsepalvelukassoja käytettäisiin huomattavasti vähemmän, jos olisi tavallisille kassoille lyhyemmät jonot ja siitä pääsisi läpi nopeammin. Eli lähetäpä nämä terveiset pomollesi. Lisää henkilökuntaa kassoille, niin loppuu se itsepalvelukassojen käyttö.

Ja miksihän pomo haluaisi, että kalliilla hankittuja itsepalvelukassoja ei käytettäisi, vaan pitäisi palkata lisää henkilökuntaa?

Kaupan johto nimen omaan haluaa vähentää palkkakustannuksia eli henkilökunnan määrää, ja saada enemmän voittoa ohjaamalla asiakkaat tekemään kassojen työt itse.

Asiakkaiden kannattaisi alkaa vaatimaan alennusta, jos suostuu käyttämään itsepalvelukassaa.

Mieluummin asioisin kaupassa jossa olisi pomo korvattu tietokoneella.

Vierailija
38/103 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinhän se menee. Minäkin käytän yleensä itsepalvelukassaa, koska yksin elävänä opiskelijana mun ostokset on yleensä hyvin vaatimattomat. Yleensä vain maitoa, makaronia/riisiä/ranskalaisia, jauhelihaa/kanaa, pussi salaattia ja kurkkua ja paprikaa tms.

Vierailija
39/103 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En koskaan käytä itsepalvelukasssoja. Olen ajatellut, että omalta osaltani tuen näin nuorten työpaikkoja.

Minä käytän kyllä itsepalvelukassoja. Elintarvikekaupan työt kassoineen ja hyllytyksineen pitäisikin jyvittää juurikin opiskeliville nuorille ja aikuisten toisiaan suunnata ne kunnianhimonsa ja osaaminsensa töihin, jotka elättää myös sen perheen.

Vierailija
40/103 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupankassat ovat jakaneet niin paljon ohjeita meille asiakkaille viime aikoina etten enää halua vaivata heitä ja käytän vain kauppoja joissa on itsepalvelukassat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yksi