Mikä maanisia ulkomailla ramppaajia oikein vaivaa?
sikinsokin pitää lennellä maapalloa ja ollaan sitten olevinaan niin trendikkäitä.
Eihän tossa touhussa enää mitään järkeä ole.
Kaksi asiaa on lähtenyt ihan käsistä ihmisillä selvästi, toinen on tää matkustelu ulkomailla, toinen on lihansyönti. Kumpaakaan ei enää tehdä kohtuudella, vaan jos sitä tehdään yhtään, se on vedetty kunnolla ÖVERIKSI. Ulkomailla käydään monta kertaa vuodessa ja lihaa syödään joka aterialla. Mitään keskitietä ei ole näillä ihmisillä.
Itse en ole koskaan lentänyt ulkomaille, enkä ole sen tyhmempi tai tynnyrissä kasvaneempi kuin joku roope salminen esim, joka käy ulkomailla jatkuvasti.
Menee hermot ihmisiin.
Kommentit (512)
Vierailija kirjoitti:
En syö lihaa. Lennän max. kerran vuodessa. Olenko huono ihminen?
Olet. Kaikki kasvissyöjät ovat.
Joku mt-ongelma siinä on, ei enää osata rentoutua. kokoajan täytyy mennä ja touhottaa.
näitä nykyajan suorituskeskeisiä ihmisiä, aina pitää olla menossa jonnekin tai tehdä jotain, vain niin tuntee olevansa jotain. ja nämähän haluavat aina olla ns"menestyviä" ihmisiä. ulkomailla ramppaaminen todistaa että ovat omasta mielestään menestyjiä.
ei käy kateeksi moinen sirkus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sikinsokin pitää lennellä maapalloa ja ollaan sitten olevinaan niin trendikkäitä.
Eihän tossa touhussa enää mitään järkeä ole.Kaksi asiaa on lähtenyt ihan käsistä ihmisillä selvästi, toinen on tää matkustelu ulkomailla, toinen on lihansyönti. Kumpaakaan ei enää tehdä kohtuudella, vaan jos sitä tehdään yhtään, se on vedetty kunnolla ÖVERIKSI. Ulkomailla käydään monta kertaa vuodessa ja lihaa syödään joka aterialla. Mitään keskitietä ei ole näillä ihmisillä.
Itse en ole koskaan lentänyt ulkomaille, enkä ole sen tyhmempi tai tynnyrissä kasvaneempi kuin joku roope salminen esim, joka käy ulkomailla jatkuvasti.
Menee hermot ihmisiin.
:D No olethan. Ei vieraita kieliäkään opi, ellet joudu puhumaan niitä. Puhumattakaan siitä, että matkailu avartaa maailmankuvaa. Aloituksesi on esimerkki juuri ahtaasta maailmankuvasta.
Kyllä maailmankuvaa voi avartaa muutenkin kuin tuhoamalla ilmaston.
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, miksi nämä eivät sitten muuta ulkomaille asumaan. Niin itse tein.
Muutin jo, mutta en mä täälläkään halua jatkuvasti olla samassa paikassa. Haluan käydä tutkimassa eri maita.
Silloinhan se on rampattava, kun vielä jaksaa. Minä ymmärrän, vaikkei mulla mitään sisäistä pakkoa olekaan.
Ei välttämättä halua kokonaan muuttaa, vaikka käy itselleen tärkeässä paikassa tapaamassa tärkeitä ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tossa touhussa enää mitään järkeä ole.Kaksi asiaa on lähtenyt ihan käsistä ihmisillä selvästi, toinen on tää matkustelu ulkomailla, toinen on lihansyönti. Kumpaakaan ei enää tehdä kohtuudella, vaan jos sitä tehdään yhtään, se on vedetty kunnolla ÖVERIKSI. Ulkomailla käydään monta kertaa vuodessa ja lihaa syödään joka aterialla. Mitään keskitietä ei ole näillä ihmisillä.
Menee hermot ihmisiin.
:D No olethan. Ei vieraita kieliäkään opi, ellet joudu puhumaan niitä. Puhumattakaan siitä, että matkailu avartaa maailmankuvaa. Aloituksesi on esimerkki juuri ahtaasta maailmankuvasta.
Kyllä maailmankuvaa voi avartaa muutenkin kuin tuhoamalla ilmaston.
Ohis
Ilmasto tykkää siitä, että sitä vähän pöyhitään lentokonein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhjää se elämä on. Tuttu joskus myönsi että elämässä ei ole muuta odotettavaa kuin lomamatkat. Ja sosiaaliseen mediaan äkkiä kuvia.
Kyllä mä ymmärrän että kerran vuodessa haluaa lentää reissuun mutta vaikka 5krt on ihan liikaa ja nämä vasta hölmöjä ovat jotka lentävät toiselle puolelle maapalloa ja ovat sielä viikon tai Euroopan sisällä lennetään jonnekin yhdeksi yöksi.
En ymmärrä eikä nämä ihmiset tajua yhtään hiilijalanjäljen päälle vai eikö heitä vaan kiinnosta?
Ei kiinnosta tippaakaan.
Miksi ei? Onko sulla lapsia? Etkö halua jättää tuleville sukupolville parempaa planeettaa?
Vierailija kirjoitti:
Koska kärsin kaamosmasennuksesta ja Suomessa se n. 8 kk kestävä pimeys lannistaa ja tekee ison osan elämästä kurjaksi. Harkitsen vakavasti uudelleen kouluttautumista tai vaihtoehtoisesti vaihtaa työnantajaa (joka sallii pitkäkestoisen etätyön ulkomailla), jotta voisin muuttaa edes jonnekin vähän etelämmäksi niin eipä tarvitsisi enää valon takia matkustaa.
8kk pimeys... voi jösses! Täällä on 6kk vuodesta valoisampaa kuin etelän maissa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhjää se elämä on. Tuttu joskus myönsi että elämässä ei ole muuta odotettavaa kuin lomamatkat. Ja sosiaaliseen mediaan äkkiä kuvia.
Kyllä mä ymmärrän että kerran vuodessa haluaa lentää reissuun mutta vaikka 5krt on ihan liikaa ja nämä vasta hölmöjä ovat jotka lentävät toiselle puolelle maapalloa ja ovat sielä viikon tai Euroopan sisällä lennetään jonnekin yhdeksi yöksi.
En ymmärrä eikä nämä ihmiset tajua yhtään hiilijalanjäljen päälle vai eikö heitä vaan kiinnosta?
Ei kiinnosta tippaakaan.
Miksi ei? Onko sulla lapsia? Etkö halua jättää tuleville sukupolville parempaa planeettaa?
Planeetan paremmuus ei liity millään tapaa minun lomalentoihini.
Olen käynyt elämäni aikana pari kertaa eikä kyllä mitään erityistä hinkua ole mihinkään matkustaa. Rahaa vaan menee noihin matkoihin. Edellisestä reissusta taitaa olla 5v nyt.
M36
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En syö lihaa. Lennän max. kerran vuodessa. Olenko huono ihminen?
Et, miksi koet että tämä keskustelu koski sua? Onko kerta vuodessa sun mielestä maanista? Ohis
Koska ap sanoi, että jos lentää ollenkaa, niin lentää maanisesti. Todistin vääräksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menee hermot ihmisiin.
Jaa jaa. Enköhän minä keski-ikäisenä naisena ole oppinut ja kokenut paljon enemmän elämässäni kuin Roope Salminen tulee koskaan kokemaan.
Se ei avarra yhtään mitään että lennellään hotelleihin ulkomaille ja vähän käydään ostoskaduilla shoppailemassa. Nukkua ja rihkamaa ostaa voi kotikunnassakin.
Kaikki maailman maisemat näkee televisiosta, jokainen tietää käymättä, miltä jossain maassa näyttää.
Mt-ongelma on kyllä siinä, kun jaksaa pahoitella mielensä toisten ihmisten tekemisistä. Vastuun voi ottaa omasta itsestään. Jos muiden kanssa menee hermot, kantsii keskittyä omaan juttuun.
Tänä vuonna olen käynyt kolmesti ulkomailla (Unkari, Espanja ja Ruotsi). Aika keskimääräinen vuosi. Lihaa en ole syönyt yhteentoista vuoteen. Yhtään ei kiristä enemmän tai vähemmän reissaavat eikä kiristä lihansyöjätkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole trendikäs, vaan reissaan talvella pari kertaa lämpimään koska en muuten jaksa tätä kylmyyttä. Lihaa en ole syönyt yli 20 vuoteen.
Kylmyyttä? Nykyään hyvä jos pakkaspäiviä löytyy seitsemän talvessa. Ruoho vihertää vielä joulunakin. Mutta lennä sinä vaan "kylmyyttä" pakoon.
En pidä alle 20 asteen lämpötiloista. Tällä hetkellä mittari näyttää kahdeksaa pakkasastetta vaikka ruoho vihertääkin. Ja juu, haaveissa muutto lämpimään ainakin osaksi vuotta, mutta en raatsi sekoittaa kahden teinini ja muistisairaan äitini elämää. Toivottavasti sitten tulevaisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta tippaakaan.
Totta, sitä paitsi ihmiset kyllä sopeutuvat muuttuviin oloihin. Aina ovat sopeutuneet. Maailma on jo nyt huonompi kuin silloin kun itse olin lapsi, eikä kyllä tule mieleenkään edellisiä sukupolvia siitä syyttää, ihan oma ja itseä nuorempi sukupolvi sen maailman pilaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta tippaakaan.
Voitko perustella?
Lentovero olisi ihan kiva asia, mutta todennäköisesti se jäisi niin mitättömän suuruiseksi, että sillä tuskin olisi paljonkaan vaikutusta. Lentoveron sijasta kannatankin sellaista vaihtoehtoa, että kaikille hupiperusteisille lentomatkoille tulisi laittaa vuosittaiset kiintiöt. Jokaiselle ihmiselle ns. matkustusrekisteri, ihan sähköisessä muodossa, johon kirjataan henkilön samana vuonna tekemät matkat. Sallittaisiin vaikka 1 tai korkeintaan 2 hupiperusteista lentomatkaa vuosittain. Kun kiintiö olisi täynnä, niin sen jälkeen ko. henkilölle lentokielto päälle koko loppuvuoden ajaksi. Kiintiön täyttymisen jälkeen ylimääräisiä matkoja saisi tehdä vain perustelluista syistä. Näitä olisi esim. työmatkat, hoitoperusteiset matkat, jostain välttämättömästä syystä tapahtuvat matkat jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menee hermot ihmisiin.
Jaa jaa. Enköhän minä keski-ikäisenä naisena ole oppinut ja kokenut paljon enemmän elämässäni kuin Roope Salminen tulee koskaan kokemaan.
Et.
Vierailija kirjoitti:
Mt-ongelma on kyllä siinä, kun jaksaa pahoitella mielensä toisten ihmisten tekemisistä. Vastuun voi ottaa omasta itsestään. Jos muiden kanssa menee hermot, kantsii keskittyä omaan juttuun.
Tänä vuonna olen käynyt kolmesti ulkomailla (Unkari, Espanja ja Ruotsi). Aika keskimääräinen vuosi. Lihaa en ole syönyt yhteentoista vuoteen. Yhtään ei kiristä enemmän tai vähemmän reissaavat eikä kiristä lihansyöjätkään.
Lihansyönnin ilmastovaikutukset ovat kärpäsen kakka verrattuna matkailun ilmastovaikutuksiin.
Ei kiinnosta tippaakaan.