Sitkeä flunssa vai influenssa?
Alkoi pistävällä kurkkukivulla ja ääni meni käheäksi. Seuraavana päivänä nousi kuume lähes 39 asteeseen. Sitten pari päivää korkeampaa kuumetta ja tuli kauhea yskä ja tukkoinen nenä ja lämpöä hieman yli 37. Voimaton ja uupunut olo. Nyt mennyt jo 6 päivää, enkä koe vieläkään olevani terve. Voinko hakea lisää saikkua, vaikka lämpö on juuri ja juuri yli 37 astetta? Kuitenkin kauhea yskä, räkäisyys ja heikotus ja olen hoitoalalla.
Kommentit (9)
Tottakai voit, ja haet! Et mene töihin tartuttamaan etkä kuulosta muutenkaan työkuntoiselta. T.itsekin hoitaja
Flunssa. Ei ole influenssa noilla oireilla.
Nyt on liikeellä tosi pitkää flunssaa, joka voi myös parantua viikossa, mutta alkaakin parin päivan kuluttua paranemisesta uudestaan.
Eli voiko sitä saikkua hakea, vaikka ei olisi enää kuumetta mutta yskii koko ajan, aivastelee ja on heikko olo? Kun jotkut sanoo, että pitää olla kuumetta jotta voi jäädä saikulle? ap.
Kahdesti on ollu influessa, 60-luvulla ja 90-luvulla. Molemmilla kerroilla oli 5-6 päivää kova kuume (39 - 40,5), päätä ja selän ja niskan lihaksia särki alussa kovasti. Mutta ei kurkkukipua, nuhaa eikä yskää. Paitsi toisella kertaa sitten kun kuumeen jo laskettua iskivät jälkitaudit. Niitä podinkin sitten kuukauden heikossa kunnossa useamman antibioottikuurin kera.
Ihan erilainen tauti influesssa oli minulla kuin tavanomainen nuhakuume yskineen. Mutta yksilöllistähän tämä varmaan on.
Vierailija kirjoitti:
Eli voiko sitä saikkua hakea, vaikka ei olisi enää kuumetta mutta yskii koko ajan, aivastelee ja on heikko olo? Kun jotkut sanoo, että pitää olla kuumetta jotta voi jäädä saikulle? ap.
Saikulle voi jäädä jos ei ole työkuntoinen, oli kuumetta tai ei. Arvioi työkykyäsi ja toimi sen mukaan.
Minulla juuri kesti joku tauti kuukauden. Alkoi kurkkukivulla ja kuumeella, siirtyi räkäisyydeksi, sen jälkeen hengenahdistusta ja yskää pari viikkoa, kunnes lima lopulta nousi verenmakuisen yskän kanssa pois keuhkoista. Päivälleen kuukausi sairastumisesta oli eka kertaa herätessä terve olo. Jei.
Mun pojalla alkoi flunssa just noilla samoilla oireilla kuin sulla ap viime perjantaina. Kaksi päivää korkea kuume ja sitten pientä lämpöilyä, kävi lääkärissä ja antibiootit kehiin, oli mennyt jo poskionteloihin ja kaiken kukkuraksi silmätulehdus. Influenssa pitää korkeaa kuumetta myös, mutta lihassärkyä ja muuta kivaa.
Vierailija kirjoitti:
Flunssa. Ei ole influenssa noilla oireilla.
Nyt on liikeellä tosi pitkää flunssaa, joka voi myös parantua viikossa, mutta alkaakin parin päivan kuluttua paranemisesta uudestaan.
No mulla oli keväällä näytteestä todettu Influenssa A noilla AP:n oireilla. Muuten perus flunssa mutta 38-39 kuumetta piti pari päivää.
No kai tiedät itse, oletko vielä sairas. Älä mene töihin tartuttamaan muita. Ja sillä nyt ei ole väliä, onko flunssa vai influenssa.