Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Firman pikkujoulu ja saunominen

Vierailija
28.11.2018 |

Meillä oli firman pikkujoulut, jonkä järjestäjänä toimin minä. Varasin hienon tilan, johon järjestin saunomismahdollisuuden. Yllätyksekseni yksi kollega (nainen) kieltäytyi tulemasta saunaan, vaikka kaikki muut menivät innolla ja hygienia ja sellainen oli kunnossa. Asia ihmetytti sen verran, että kyselin kovasti syytä tälle mihin kollega vaan höpötti jotakin ympäripyöreitä ja yritti suorastaan vaihtaa puheenaihetta!! Samaan aikaan kun porukka oli saunassa ja piti hauskaa, tämä istui nyrpeällä naamalla ulkoterassilla eikä osallistunut mitenkään!! Tunnelma latistui ainakin itsellä, kiittämätön olo. Jos juhlia järjestetään olisi kiva jos niihin aktiviteetteihin myös osallistuttaisiin.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siltä varulta, että ei ole provo, niin vastaan. Kaikki eivät ole joukkosaunojia. Esimerkiksi minä. Enkä koskaan ole joutunut tätä selittelemään kenellekään, kaikki lähipiirissäni ovat normaalijärkisiä. Ja ihan normaalipainoinen ym. olen, eikä tarvetta peitellä mitään.

Ja minua ärsyttää tuollainen asenne, jolla yksi ihminen pilaa kymmenen muun juhlafiiliksen. Saunominen on YHTEISÖLLINEN kokemus, eikä mikään murjottajien juhla. Kaikki mukaan.

Ensi kerralla kannattaa varmaan ilmoittaa, että kaikkien juhliin osallistuvien on aivan pakko osallistua jokaiseen aktiviteettiin. Tai muuten sinulle tulee paha mieli. Uskomaton mielensäpahoittaja sinäkin olet.

Vierailija
42/56 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksette vieneet sitä ilonpilaajaa väkisin sinne saunaan!? Oppisi kerrasta kunnioittamaan teidän Lieksalaista perinnesaunomista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän firmassa on vain miehiä töissä ja minä ainoana naisena. Tapana on viettää kosteita pikkujouluja saunomisen merkeissä. Yllättäen minua ei halutakaan mukaan saunaan tänä vuonna. Olen 25-v. muodokas punapää 170/54.

Mitä hirveää teit viime vuonna jos tänä vuonna sinua ei haluta mukaan :o?

Viime vuonna kävi niin, että kollega oli kännissä kuin käki, vielä mulkku pystyssä :) Löylyttelin siinä vierellä muina miehinä. Yhtäkkiä tää kundi päättää, että haluaa tulla istumaan mun syliin! Siinä vaiheessa toimitusjohtaja tuli väliin. Tänä vuonna sain sitten porttikiellon koko kekkereihin :( Olen aina ollut tasa-arvon kannattaja kaikessa, aivan kaikessa ja muutenkin sinut kroppaani kanssa. Siksi tämä korpeaa.

Vierailija
44/56 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siltä varulta, että ei ole provo, niin vastaan. Kaikki eivät ole joukkosaunojia. Esimerkiksi minä. Enkä koskaan ole joutunut tätä selittelemään kenellekään, kaikki lähipiirissäni ovat normaalijärkisiä. Ja ihan normaalipainoinen ym. olen, eikä tarvetta peitellä mitään.

Ja minua ärsyttää tuollainen asenne, jolla yksi ihminen pilaa kymmenen muun juhlafiiliksen. Saunominen on YHTEISÖLLINEN kokemus, eikä mikään murjottajien juhla. Kaikki mukaan.

Oletko sinä se sama joka ala-asteen koulukuvien saavuttua alkoi kovaan ääneen julistamaan että yksi oppilaista oli "pilannut luokkakuvan" ilmeellään?

Vierailija
45/56 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noilla ilonpilaajilla on usein matoja ja onhan se noloa kun niitä jää ylös noustessa kuhisemaan lusikallinen lauteille.

Vierailija
46/56 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla ei ole saunakoodi ihan hallussa. Sekasaunassa ei kannata olla överikännissä :(

Vierailija
47/56 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän firmassa on vain miehiä töissä ja minä ainoana naisena. Tapana on viettää kosteita pikkujouluja saunomisen merkeissä. Yllättäen minua ei halutakaan mukaan saunaan tänä vuonna. Olen 25-v. muodokas punapää 170/54.

Jos tuo 54 on paino, niin et kyllä ole muodokas. Tuskin nainenkaan.

Vierailija
48/56 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua tätä saunomisvimmaa juhlissa. Käyn kyllä kotona pesulla, ettei tarvitse lähteä kylään tai edes pikkujouluihin pesulle.

Joten en sauno juhlissa, en kylässä, en rennoissa mökkihäissä yms.

Vierailija
49/56 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tuo 54 on paino, niin et kyllä ole muodokas. Tuskin nainenkaan.

Voit vain kuvitella :)

Vierailija
50/56 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli firman pikkujoulut, jonkä järjestäjänä toimin minä. Varasin hienon tilan, johon järjestin saunomismahdollisuuden. Yllätyksekseni yksi kollega (nainen) kieltäytyi tulemasta saunaan, vaikka kaikki muut menivät innolla ja hygienia ja sellainen oli kunnossa. Asia ihmetytti sen verran, että kyselin kovasti syytä tälle mihin kollega vaan höpötti jotakin ympäripyöreitä ja yritti suorastaan vaihtaa puheenaihetta!! Samaan aikaan kun porukka oli saunassa ja piti hauskaa, tämä istui nyrpeällä naamalla ulkoterassilla eikä osallistunut mitenkään!! Tunnelma latistui ainakin itsellä, kiittämätön olo. Jos juhlia järjestetään olisi kiva jos niihin aktiviteetteihin myös osallistuttaisiin.

Olisit päästänyt naisen sisälle istuskelemaan, hyvänen aika. Kyllä muakin jyrsisi kuin pientä oravaa näillä keleillä istua ulkoterassilla kylmässä.

Vierailija
51/56 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syitä voi olla monia... Elämän jättämät arvet kehossa tai rintasyövän takia poistettu rinta. Verenpaineen ongelmat, hengitystie ongelmat... tai pelkästään se, että ei pidä saunomisesta.

En ymmärrä miten saunomattomuus voi olla ongelma? En minäkään pikkujouluissa mennyt avantouinnille, koska en yksinkertaisesti siedä kylmää. Eikä yksi seurueesta osallistunut hohtokeilaukseen, koska pelkäsi migreeniä.

Niin, tai salailu. 

Mitä sitten jos salailee? Ei kaikki ole sinut itsensä ja kroppansa kanssa, sen näyttäminen muiden seurassa voi olla henkilölle ihan äärimmäisen epämiellyttävää. Miksi haluat tieten tahtoen aiheuttaa toiselle ihmiselle mielipahaa? Mikä ihmeen tarve sinulla on kyräillä ja kytätä miltä joku toinen ihminen näyttää alasti? Kuulostat aika oudolta ja suoraan sanottuna hieman pelottavalta. En taatusti tuntisi oloani mukavaksi sinunkaltaisen ihmisen seurassa.

Vierailija
52/56 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olisin ihan hyvin voinut olla tuo nainen.

Vierailija
53/56 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noilla mitoilla kuullostat enemmänkin heinäseipäältä kuin "muodokkaalta" 😁

Vierailija
54/56 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipas huono provo.

Mikä helvetin provo? Provo on se joka nynnyilee.

oho, ap pahoitti mielensä :D

Vierailija
55/56 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syitä olla osallistumatta pikkujouluissa saunomiseen:

- ei pidä saunomisesta

- saunomisesta tulee huono olo, esim. huimausta

- pitää saunomisesta, mutta vain perheen tai ystävien kesken

- aikoo mennä pikkujouluista ravintolaan jatkoille eikä halua tehdä uudelleen meikkiä ja kampausta sitä varten

- jokin muu syy (ja niitähän riittää, esim. häveliäisyys, oman vartalon häpeäminen, kuukautiset ja vuotosuojana side, kehon "viat" kuten ihottuma tai palovamma, jokin sairaus joka estää saunomisen tai pahentaa sairauden oireita yms. yms.)

Joten, jos joku sanoo, ettei sauno, siihen voi todeta jotain tämän tyyppistä: "Okei, no voit sillä aikaa (tähän aikaan ja paikkaan sopiva ajanviete), me ei olla kauaa, tullaan sitten sulle seuraksi."

Eikä todellakaan aleta tenttaamaan, että "mikset sauno, tule nyt, hannari, kyllä voit tulla, sano ainakin syy, etkö muka sauno" jne.

Vierailija
56/56 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tämä istui nyrpeällä naamalla ulkoterassilla eikä osallistunut mitenkään!!

Oliko teillä kamera siellä terassilla kuvaamassa hänen nyrpeyttään? Jos ei, luulenpa että hänellä oli hymy korviin asti, kun ei tarvinnut olla sinun kanssasi saunassa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä