Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Postin käsittämätön tominta = toimimattomuus. Toimiiko Matkahuolto luotettavasti?

Vierailija
28.11.2018 |

Tuomarilassa asuvan paketti ohjattiin Viherlaakson postiin ja Espoon keskuksessa asuvan Haukilahteen.

Miten posti voi mitenkään perustella toimintaansa? Ymmärrän vielä jotenkin, jos paketti ohjataan 2 km sisällä toiseen pisteeseen, Espoossa noita pisteitä kuitenkin on tiuhassa, mutta tämä on jo kohtuutonta ja naurettavaa.

Jos olisin tiennyt, olisin tilannut paketille suoraan tilatessa kotiinkuljetuksen. Nyt joudun maksamaan siitä paljon enemmän. Lisäksi tulossa on muutama muukin paketti ja jos nekin ripotellaan ympäri Espoota tai pääkaupunkiseutua niin posti tuskin edes kuljettaa niitä yhdellä kotiinkuljetusmaksulla vaikka tilatessa ajatus olisi voinut olla se, että tilaan kaikille neljälle paketille yhteisen kotiinkuljetuksen postista pakettien saavuttua.

Tuoko Matkahuolto paketin aina sovittuuun pisteeseen vai toimiiko sekin samalla tavalla omavaltaisesti?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavani antoi juuri paketin palautua, koska ei päässyt hakemaan sitä postista, mihin se oli ohjattu. Kuinkahan paljon tavarantoimittajat joutuvat ottamaan vastaan "turhia" palautuksia black friday-myynneistä, kun osa paketeista jää noutamatta postin sekoilujen vuoksi.

Vierailija
2/21 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuomarilassa asuvan paketti ohjattiin Viherlaakson postiin ja Espoon keskuksessa asuvan Haukilahteen.

Miten posti voi mitenkään perustella toimintaansa? Ymmärrän vielä jotenkin, jos paketti ohjataan 2 km sisällä toiseen pisteeseen, Espoossa noita pisteitä kuitenkin on tiuhassa, mutta tämä on jo kohtuutonta ja naurettavaa.

Jos olisin tiennyt, olisin tilannut paketille suoraan tilatessa kotiinkuljetuksen. Nyt joudun maksamaan siitä paljon enemmän. Lisäksi tulossa on muutama muukin paketti ja jos nekin ripotellaan ympäri Espoota tai pääkaupunkiseutua niin posti tuskin edes kuljettaa niitä yhdellä kotiinkuljetusmaksulla vaikka tilatessa ajatus olisi voinut olla se, että tilaan kaikille neljälle paketille yhteisen kotiinkuljetuksen postista pakettien saavuttua.

Tuoko Matkahuolto paketin aina sovittuuun pisteeseen vai toimiiko sekin samalla tavalla omavaltaisesti?

Mä tilasin Matkahuollolta paketin lähimpään noutopisteeseeni 800m päähän. Se oli täynnä, veivät 5 km päähän seuraavaan noutopisteeseen ilmoittamatta etukäteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli selkeintä taitaa olla maksaa aina kotiinkuljetus suoraan tilauksen yhteydessä, jos on yhtään epävarmaa miten ehtii noutaa paketteja sieltä ja täältä.

Ahdistushäiriöinen sairaseläkeläinen ystäväni stressaa oman tilauksensa kohtaloa jo etukäteen. Omaan postiin kulkeminen onnistuu, mutta muu on painajaista. Olen luvannut hakea paketin autolla, jos menee jonnekin kauas. 

Vierailija
4/21 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asun kaupunkialueella. Lähimmän Postin piste on 6km ja kahden bussilinjan vaihdon päässä.

Lähin Pakettiautomaatti on 2km päässä, mutta paketit ei aina ohjaudu sinne vaikka näin olen itse valinnut. Paketti saattaa olla naapurikunnan Prismassa, jonne on 3km ja jonne ei ole suoraa bussiyhteyttä.

Vierailija
5/21 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin netistä kissanhiekkaa kotiinkuljetuksella. Posti ei ilmoittanut aikaa, kävivät keskellä päivää jättämässä lapun, etten ollut kotona ja että voin noutaa kymmenien kilojen painoisen pakettini postitoimistosta. Fyysisesti minulle autottomana mahdotonta ja toisekseen olin maksanut kotiinkuljetuksesta. Postin asiakaspalvelusta sanottiin äkäisenä että posti toimi oikein, kuulemma vielä lisämaksu pitäisi olla kotiinkuljetuksen lisäksi että posti ilmoittaisi tulostaan tai tarjoaisi mahdollisuuden uuteen toimitusyritykseen. Pakettia en saanut postista myöskään ilman lisämaksua. Annoin kissanhiekkojen palautua toimittajalle. Suomen posti on kyllä yksi vitsi.

Vierailija
6/21 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkahuolto ja DB Scenker toimivat vielä huonommin. Postipaketit menevät yleensä perille ja nopeiten. Lähetän n. 2000 pakettia vuodessa.

Vierailija
7/21 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli selkeintä taitaa olla maksaa aina kotiinkuljetus suoraan tilauksen yhteydessä, jos on yhtään epävarmaa miten ehtii noutaa paketteja sieltä ja täältä.

Ahdistushäiriöinen sairaseläkeläinen ystäväni stressaa oman tilauksensa kohtaloa jo etukäteen. Omaan postiin kulkeminen onnistuu, mutta muu on painajaista. Olen luvannut hakea paketin autolla, jos menee jonnekin kauas

Ihana sinä :) 

Vierailija
8/21 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko se toissakesänä kun Turussa asuva nainen osti repun Helsingissä olevasta kaupasta joskus keväällä ja heinäkuuhun mennessä ei ollut saanut reppua kun sai ilmoituksen aina repun tultua lajittelukeskukseen mutta sitten reppu lähti aina takaisin Helsinkiin. Postin edustaja kommentoi miten tietävät missä reppu on mutta sitä ei saada otettua matkalta kiinni! 

Vierailija
9/21 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tilasin kenkiä ja ulkovaatteita brittiläisestä nettikaupasta. Postimaksu 9.90€, hain lähimmästä automaatista. Paketin kulkua kun seurasi, se seisoi jossakin yhden yön yli, mutta tuli kuitenkin nopeasti Suomeen. Postin lajittelupaikassa meni hetki, mutta sen nyt osasin jo arvatakin. 

Siinä voi miettiä, että miten voi saada parin lätäkön ylityksen takaa tuohon hintaan paketin Suomeen, kun täällä se maksaa näköjään 11.90€. 

Vierailija
10/21 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa tämä on nyt sitten tavallista nykyisin. Juuri eilen odottelin pakettia jonka piti saapua klo 17 mennessä postin pakettiautomaattiin lähikauppaan. Klo 17:01 statukseksi muuttui paketti saapumassa klo 19 mennessä. Yhä siihen pakettiautomaattiin. Klo 19:01 statukseksi muuttui kuljetus myöhästynyt, paketti toimitetaan 1-2 vrk sisällä. Klo 21:30 ilmaantui yhtäkkiä tekstari puhelimeen että paketti on nyt noudettavissa - mutta jostain ihan muualta kuin missä sen piti olla. 

Erinomaista palvelua! 

Tosin parempaa sentään kuin vuosi sitten suunnilleen kun paketti oli myöhässä yli viikon koska "pakettiautomaatti jonka olet valinnut on täynnä". Ei sitten voitu tuollaisessa tavassa joustaa mitenkään tai toimittaa pakettia muualle edes pyynnöstä. Ei, piti vaan odottaa että joskus sinne automaattiin tulisi tilaa. 

Vierailija
11/21 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko se toissakesänä kun Turussa asuva nainen osti repun Helsingissä olevasta kaupasta joskus keväällä ja heinäkuuhun mennessä ei ollut saanut reppua kun sai ilmoituksen aina repun tultua lajittelukeskukseen mutta sitten reppu lähti aina takaisin Helsinkiin. Postin edustaja kommentoi miten tietävät missä reppu on mutta sitä ei saada otettua matkalta kiinni! 

Minulle oli viime syksynä tulossa paketti, joka seilasi viikon verran Liedossa lajiteltavana ja taas välillä Vantaalla varastoitavana.

Vierailija
12/21 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahaa tämä on nyt sitten tavallista nykyisin. Juuri eilen odottelin pakettia jonka piti saapua klo 17 mennessä postin pakettiautomaattiin lähikauppaan. Klo 17:01 statukseksi muuttui paketti saapumassa klo 19 mennessä. Yhä siihen pakettiautomaattiin. Klo 19:01 statukseksi muuttui kuljetus myöhästynyt, paketti toimitetaan 1-2 vrk sisällä. Klo 21:30 ilmaantui yhtäkkiä tekstari puhelimeen että paketti on nyt noudettavissa - mutta jostain ihan muualta kuin missä sen piti olla. 

Erinomaista palvelua! 

Tosin parempaa sentään kuin vuosi sitten suunnilleen kun paketti oli myöhässä yli viikon koska "pakettiautomaatti jonka olet valinnut on täynnä". Ei sitten voitu tuollaisessa tavassa joustaa mitenkään tai toimittaa pakettia muualle edes pyynnöstä. Ei, piti vaan odottaa että joskus sinne automaattiin tulisi tilaa. 

Nythän niissä on hakuajat lyhentyneet, en tiedä onko se auttanut asiaa. 

Tämä ei sinänsä ole postin syy, mutta minulle on käynyt jo kolmesti niin, että olen asioinut Prismassa joko vapaapäivänä tai aamupäivällä ennen iltavuoroa, ja vielä silloin ei ole tullut ilmoitusta mistään. Sitten kun olen päässyt kotiin, tulee viesti että paketti on noudettavissa. Aargh. 

Vierailija
13/21 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haukilahden posti on Shellin asiamiesposti, jolla en kuvittelisi olevan rajattomasti varastointitilaa ja nyt sitten pakettini lojuu siellä päiviä tilaa viemässä, kun en pääse hakemaan pakettia yhtä näppärästi kuin lähipostista tai kymmenestä muusta lähempänä olevasta noutopisteestä. 

Vierailija
14/21 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliskohan muuten nyt black friday - viikonlopun kaaoksen jälkeistä sekasotkua. Eli ällistyttävä ruuhka, kun ihmiset on tilanneet sen tuhannen turhaa tavaraa bf-huumassaan.

Vierailija
15/21 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle oli viime syksynä tulossa paketti, joka seilasi viikon verran Liedossa lajiteltavana ja taas välillä Vantaalla varastoitavana.

Ikiliikkuja!

Vierailija
16/21 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin lähettelen ja vastaanotan aika paljon paketteja.

Aina Matkahuollon kautta, en ole vielä joutunut pettymään palveluun. #koputtaa puuta#

Vierailija
17/21 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliskohan muuten nyt black friday - viikonlopun kaaoksen jälkeistä sekasotkua. Eli ällistyttävä ruuhka, kun ihmiset on tilanneet sen tuhannen turhaa tavaraa bf-huumassaan.

Toinen avauksen jutuista tapahtui toissaviikolla. 

Ap

Vierailija
18/21 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman kokemuksen mukaan ei kannata ovelle asti tilata, käyvät vaan sujauttamassa lapun ilman että yrittävät edes tavoittaa.

Vierailija
19/21 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin viime vuonna tyytymätön postin toimintaan. Nyt hermoja kiristää matkahuolto. Posti on toiminut ripeästi. Töitä tehdään nyt viikonloppunakin kun perjantaina tehdyistä bf-tilauksista puhelin piippasi nouto viestiä jo lauantaina ja sunnuntaina.

Matkahuolto on takunnut jo pitkään. Toimitus kestää, paketit seilailee ympäri Suomea ja katoilevat. Taas on yksi paketti hukassa, lähtenyt viikko sitten Turusta, eikä sen jälkeen mitään havaintoa. Täytyy taas varmaan alkaa soittelemaan, että selvittävät. Tosin aiemmin ovat vain sanoneet, etteivät tiedä, käy hoitamassa hakupisteen luona paikanpäällä. Nyt vain tilasin pakettiautomaattiin niin vähän vaikea kysellä.

Niin ja nytkin odottaa yksi paketti ihan toisaalla, että joutaisi hakea matkan päästä, kun ei automaattiin ollut mahtunut.

Vierailija
20/21 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oman kokemuksen mukaan ei kannata ovelle asti tilata, käyvät vaan sujauttamassa lapun ilman että yrittävät edes tavoittaa.

Minulla taasen on toiminut hienosti kotiinkuljetus.

Tilasin uudet renkaat autoon - kotiinkuljetuksella.

Posti soitti ennen kuljetusta, en pystynyt vastaamaan töissä, Posti laittoi txt ja vastasin siihen, että renkaat voi jättää autokatokseen. Kuittasi takaisin, että siellä ovat :-)

= toimii.

Aiemmin oli isompi postilaatikko (sellainen muovinen ilman lukollista välikantta), niin jättivät siihen paketit. Nyt joutuu hakemaan lähipostista, kun ei mahdu laatikon suusta sisään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi seitsemän