Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon ystävät vievät aikaasi?

Vierailija
28.11.2018 |

Hei! Nyt on puhuttu paljon lehdissä yksinäisyydestä. Itse kuulun tuohon ryhmään. Minulla ei ole yhtään ystävää enkä ole työelämässä. En varmaan edes tulisi toimeen kenenkään kanssa. Mutta se siitä.

Teille muille kysymys:

Kuinka paljon vietätte aikaa ystävienne kanssa? Siis prosentuaalisesti kuinka paljon teillä menee aikaa ystävyyssuhteiden hoitamiseen? Esim. harrastustoimintaan ystävien kanssa, illanistujaisiin, matkusteluun, jutusteluun puhelimessa jne ? Tunteja viikossa? Tunti päivässä? Kuukaudessa? Jokin arvio.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystävät on netissä. Harvoin tulee tavattua ketään, vaikka asutaan samalla kylällä. Joskus jutellaan kun kylillä tavataan. Arvioin että noin tunti viikossa "puheaikaa" ja netissä tunti tai kaksi päivässä facebook ym. sosiaalinen media.

Vierailija
2/11 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapaan ystäviä pari kertaa viikossa, ja lisäksi tulee viestiteltyä. Olisiko viidestä kymmeneen tuntia viikossa oikea arvio? Riippuu siitä, käydäänkö baarissa vai nähdäänkö kahvilla vaan. Ystävät ovat tärkeimpiä juttuja elämässäni, ja heille on aina aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestittelyyn menee 2-3  tuntia päivässä. Tähän sisältyy ystävien ja kavereiden lisäksi viestittely aikuisten lasteni, vanhempieni, sisarusteni ja muiden läheisten kanssa. Tapaamisiin (edelleen sisältää myös em ihmiset)  8-15 tuntia viikossa. Matkusteluun ei oikeastaan yhtään, on jo vuosia edellisestä ulkomaanmatkasta. 

Vierailija
4/11 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävät eivät vie aikaa lainkaan. Kaikki aika mitä vietän heidän kanssaan on antoisaa ja virkistävää. Ideaali päivä on muutama tunti sosiaalista yhteyttä. Asun yksin. 

Vierailija
5/11 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko naapuri olla ystävä? Jos niin, auttelen muutamia tunteja vuodessa, renkaanvaihtoa ym.

Vierailija
6/11 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En asu enää parhaimpien ystävieni kanssa samalla paikkakunnalla, joten soitteluun menee karkeasti noin 5h viikossa + tämän lisäksi vielä muu yhteydenpito esimerkiksi somessa. Uuden paikkakuntani ystäviä nään todella vaihtelevasti eri viikoilla. Joskus heihin menee aikaa juuri ja juuri pari tuntia, kun joinakin viikkoina aikaa kuluu heihin helposti yli 10h. 

Vierailija
7/11 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään - ei ole ystäviä.

Vierailija
8/11 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ystävät vie mun aikaa, he antavat mulle aikaa.

Vierailija
9/11 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapaan ehkä n. kerran viikossa erään säännöllisen aktiviteetin takia, muuten sitten muutamia kertoja kuukaudessa. parhaita ystäviä vain 1-3 kertaa vuodessa, kun asuvat kaukana eri paikkakunnalla. kavereita ei ole kuin joku ehkä 3 kenen kanssa tulee tavattua, muut ovat etääntyneet, seuraan kyllä somessa, joskus harvoin jotain saatetaan jutella messengerissä tms. poikaystävä onneksi löytyy, jonka kanssa tehdään paljon kaikenlaista, mutta tietysti olis kivempi jos niitä omiakin kavereita olis enemmän itsellä =) mutta näinkin pärjää ainakin toistaiseksi, vaikka välillä onkin hiukan yksinäinen olo, kun kaverit joita näen ei oo niin läheisiä kuitenkaan loppujen lopuksi. ei esim. käydä yhteisillä matkoilla tai kahvilla muuten vaan, tavataan vaan siinä tietyssä aktiviteetissa.

Vierailija
10/11 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuonkin ajan minkä jotkut käyttävät ystävien kanssa hengailemiseen voisi käyttää esim. opiskelemiseen ja itsensä kehittämiseen.

Vierailija
11/11 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei! Nyt on puhuttu paljon lehdissä yksinäisyydestä. Itse kuulun tuohon ryhmään. Minulla ei ole yhtään ystävää enkä ole työelämässä. En varmaan edes tulisi toimeen kenenkään kanssa. Mutta se siitä.

Teille muille kysymys:

Kuinka paljon vietätte aikaa ystävienne kanssa? Siis prosentuaalisesti kuinka paljon teillä menee aikaa ystävyyssuhteiden hoitamiseen? Esim. harrastustoimintaan ystävien kanssa, illanistujaisiin, matkusteluun, jutusteluun puhelimessa jne ? Tunteja viikossa? Tunti päivässä? Kuukaudessa? Jokin arvio.

Aika monta kyssäriä eli  ap on toimittaja.

Mihin lehteen juttu tulee?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi