Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Firman pikkujoulu ja saunominen

Vierailija
28.11.2018 |

Meillä oli firman pikkujoulut, jonkä järjestäjänä toimin minä. Varasin hienon tilan, johon järjestin saunomismahdollisuuden. Yllätyksekseni yksi kollega (nainen) kieltäytyi tulemasta saunaan, vaikka kaikki muut menivät innolla ja hygienia ja sellainen oli kunnossa. Asia ihmetytti sen verran, että kyselin kovasti syytä tälle mihin kollega vaan höpötti jotakin ympäripyöreitä ja yritti suorastaan vaihtaa puheenaihetta!! Samaan aikaan kun porukka oli saunassa ja piti hauskaa, tämä istui nyrpeällä naamalla ulkoterassilla eikä osallistunut mitenkään!! Tunnelma latistui ainakin itsellä, kiittämätön olo. Jos juhlia järjestetään olisi kiva jos niihin aktiviteetteihin myös osallistuttaisiin.

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jalat täynnä vanhoja viiltely-arpia, joita en halua vieraiden pällistelevän. Pakko aina keksiä joku ympäripyöreä selitys miksi ei osallistu. Siitähän se pikkujoulutunnelma vasta syttyiskin kun kaikki menee vaikeeks. En tykkää olla ilman vaatteita muiden kun mieheni kanssa.

Minkä ihmeen takia suomalaiset pakottaa istumaan kuumassa kopissa ilman vaatteita vieraiden keskellä? Missä muualla tämmöstä fanaattisuutta liittyy saunomiseen?

Vierailija
22/56 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jessus. Mä en ole ollut koskaan saunassa kuin perheeni kanssa, eikä se ole ollut ongelma kenellekään. En pidä löylyistä, on vaikea hengittää, joten istuisin jossain alapenkillä. Lisäksi on niin huono näkö, etten näkisi ketään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on jalat täynnä vanhoja viiltely-arpia, joita en halua vieraiden pällistelevän. Pakko aina keksiä joku ympäripyöreä selitys miksi ei osallistu. Siitähän se pikkujoulutunnelma vasta syttyiskin kun kaikki menee vaikeeks. En tykkää olla ilman vaatteita muiden kun mieheni kanssa.

Minkä ihmeen takia suomalaiset pakottaa istumaan kuumassa kopissa ilman vaatteita vieraiden keskellä? Missä muualla tämmöstä fanaattisuutta liittyy saunomiseen?

joo ymmärrän sua ittellä vatsamakkaroita joita salailen!! 

Vierailija
24/56 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei jessus. Mä en ole ollut koskaan saunassa kuin perheeni kanssa, eikä se ole ollut ongelma kenellekään. En pidä löylyistä, on vaikea hengittää, joten istuisin jossain alapenkillä. Lisäksi on niin huono näkö, etten näkisi ketään.

Yhteissaunassa mennäänkin ns. tuntumalla, että ei sen väliä vaikka ei kaikkea näkisikään ;)

Vierailija
25/56 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siltä varulta, että ei ole provo, niin vastaan. Kaikki eivät ole joukkosaunojia. Esimerkiksi minä. Enkä koskaan ole joutunut tätä selittelemään kenellekään, kaikki lähipiirissäni ovat normaalijärkisiä. Ja ihan normaalipainoinen ym. olen, eikä tarvetta peitellä mitään.

Ja minua ärsyttää tuollainen asenne, jolla yksi ihminen pilaa kymmenen muun juhlafiiliksen. Saunominen on YHTEISÖLLINEN kokemus, eikä mikään murjottajien juhla. Kaikki mukaan.

Olen isolla miesvaltaisella työpaikalla, jossa meitä naisia on alle 10. Saunailtoja järjestetään yhdessä ja aina naisille on varattu oma sauna tai naiset saunoo ensin ja sitten miehet. Naisista yleensä saunoo 2 tai 3, muut eivät. Tunnelma on kuitenkin hyvä, kaikki pitää hauskaa ja kukaan ei murjota kenenkään saunomisesta tai saunomattomuudesta.

Vierailija
26/56 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siltä varulta, että ei ole provo, niin vastaan. Kaikki eivät ole joukkosaunojia. Esimerkiksi minä. Enkä koskaan ole joutunut tätä selittelemään kenellekään, kaikki lähipiirissäni ovat normaalijärkisiä. Ja ihan normaalipainoinen ym. olen, eikä tarvetta peitellä mitään.

Ja minua ärsyttää tuollainen asenne, jolla yksi ihminen pilaa kymmenen muun juhlafiiliksen. Saunominen on YHTEISÖLLINEN kokemus, eikä mikään murjottajien juhla. Kaikki mukaan.

Kyllä normaaleihin pikkujouluihin kuuluu tavallista voimakkaampi päihtymys ja improvisoitu tanssiesitys kuukautisvuodon roikkuessa ympäri löylyhuonetta.

Vierailija
27/56 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On teille tuo sauna ongelma vuosi toisensa jälkeen.

Vierailija
28/56 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun pää hajoaa aina näistä sekasaunakeskusteluista!!

en tajua miten voi olla ongelma toiselle jos joku toinen on tottunut erilaisiin tapoihin. yhteissaunomiseen pitää kasvaa lapsesta asti, että se tuntuu normaalilta ja luontevalta. ja kaikki vaan ei tykkää olla alasti porukoissa varsinkaan TYÖPORUKASSA. melko tuttavallinen työporukka saa olla muutenkin, että yhdessä saunotaan (joku saattaa pitää sekasaunaa ok:na esim läheisempien kavereiden kanssa, mut ei esim. oman pomon ja kollegojen kanssa). En ymmärrä sitä miksi pitää jotenkin henkilökohtaisesti ottaa ja suuttua siitä jos joku ei halua saunoa? kaikki ei vaan yleisesti tykkää siitä. Minkä ihmeen tunnelman se pilaa?? eikö se pilaa sen yhden henkilön illan joka joutuu pakotettuna olemaan alastomien ihmisten keskellä alasti jos ei halua. Aika paljon ahdistavampaa se on kuin se, että joku nyt istuu vaikka puhelimen kanssa toisessa tilassa sen aikaa... Mikä hinku AP:llä oli saada tämä nainen sinne saunaan??!! ei yhtän ihme, jos ahdisti tulla...

Vierailija
29/56 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinussa se vika päässä on jos yhden saunaan menemättömyys muka pilaa tunnelman.

Kenenkään saunomattomuus ei pilaa tunnelmaa. Mistäs tiesit että kyseinen henkilö ei pidä saunomisesta, tai jos vaikka iholla jossain on iso syntymämerkki tai iso leikkausarpi taikka vaikka ruusufinni kasvoissa joka ei pidä sainomisesta vaan heloittaa punaisena. Sinun asiasi ei ole tivata toisen saunomattomuutta. Sinä olit asiaton. Newsflash pelkät kuukautisetkin on syy kieltäytyä, kaikki eivät voi tai halua käyttää tamponeita, ja itsekään en ihan tiedä minne se tamponin naru tungetaan niin ettei se näkyisi ollenkaan tai tule näkyviin. Pelkässä naisseurassa asia ei olisi katastrofi, työkavereiden kanssa kylläkin.

Vierailija
30/56 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syitä voi olla monia... Elämän jättämät arvet kehossa tai rintasyövän takia poistettu rinta. Verenpaineen ongelmat, hengitystie ongelmat... tai pelkästään se, että ei pidä saunomisesta.

En ymmärrä miten saunomattomuus voi olla ongelma? En minäkään pikkujouluissa mennyt avantouinnille, koska en yksinkertaisesti siedä kylmää. Eikä yksi seurueesta osallistunut hohtokeilaukseen, koska pelkäsi migreeniä.

Vierailija
31/56 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syitä voi olla monia... Elämän jättämät arvet kehossa tai rintasyövän takia poistettu rinta. Verenpaineen ongelmat, hengitystie ongelmat... tai pelkästään se, että ei pidä saunomisesta.

En ymmärrä miten saunomattomuus voi olla ongelma? En minäkään pikkujouluissa mennyt avantouinnille, koska en yksinkertaisesti siedä kylmää. Eikä yksi seurueesta osallistunut hohtokeilaukseen, koska pelkäsi migreeniä.

Niin, tai salailu. 

Vierailija
32/56 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun bartholoniittini pikkujoulujen yhteisöllisyyttä kohottavana ohjelmana?

Pyydä ensi kerralla etukäteen. Sinä ihana yhteisöllisyyden luoja.

Vierailija
33/56 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko vielä lisää kommentoida tähän. Voisin lyödä vaikka miljoonasta vetoa, että minä saunomaton "murjottaja" olen aidosti tykätympi työ- tms. yhteisön jäsen kuin sinä saunanillittäjä. Oikeasti, sinä olet se, kuka sitä yhteisöllisyyttä nakertaa. Kukaan järkevä ihminen ei oikeasti pidä sinusta, vaikka niin kuvitteletkin.

Vierailija
34/56 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän firmassa on vain miehiä töissä ja minä ainoana naisena. Tapana on viettää kosteita pikkujouluja saunomisen merkeissä. Yllättäen minua ei halutakaan mukaan saunaan tänä vuonna. Olen 25-v. muodokas punapää 170/54.

Mitä hirveää teit viime vuonna jos tänä vuonna sinua ei haluta mukaan :o?

Vierailija
35/56 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sekasauna kuuluu ihan normaalina osana tavallisen työyhteisön pikkujoulun viettoon. Meillä täällä Lieksassa on perinteisesti harrastettu ryhmäseksiä pikkujoulujen yhteissaunassa. Sotkuisimmat kura-aukon kairaajat nytkyttävät suihkuhuoneessa, jonka kaakelipinnoilta ulosteet ja oksennukset on helpompi pestä pois ja me parittelemme löylyhuoneessa.

Vierailija
36/56 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sillä oli rämemajava ajamatta

Vierailija
37/56 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saunoisi pikkujouluissa koska laittaudun kaikessa rauhassa ennen juhlia...meikkaan ja laitan hiukset.

Jos joku siitä loukkaantuu/suuttuu niin siitä vaan. Ei haittaa minun tunelmaa.

Aikuisena ihmisenä saan ja osaan päättää itse mitä teen tai en tee. En kysy ap:ltä lupaa.

Relatkaa kontrollifriikit niin elämä on kivempaa ja helpompaa.

Vierailija
38/56 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenenkään ei ole pakko saunoa.

Vierailija
39/56 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli firman pikkujoulut, jonkä järjestäjänä toimin minä. Varasin hienon tilan, johon järjestin saunomismahdollisuuden. Yllätyksekseni yksi kollega (nainen) kieltäytyi tulemasta saunaan, vaikka kaikki muut menivät innolla ja hygienia ja sellainen oli kunnossa. Asia ihmetytti sen verran, että kyselin kovasti syytä tälle mihin kollega vaan höpötti jotakin ympäripyöreitä ja yritti suorastaan vaihtaa puheenaihetta!! Samaan aikaan kun porukka oli saunassa ja piti hauskaa, tämä istui nyrpeällä naamalla ulkoterassilla eikä osallistunut mitenkään!! Tunnelma latistui ainakin itsellä, kiittämätön olo. Jos juhlia järjestetään olisi kiva jos niihin aktiviteetteihin myös osallistuttaisiin.

Alapeukut??!!

Jos leikitään, että aloitus on totta, niin AP on raivostuttava henkilö. Jos järjestää esimerkiksi saunomismahdollisuuden, voidaan olettaa ettei kaikki halua saunoa. Ja tämän pitäisi olla ihan ok. Harvinaisen ärsyttävää, että toinen tulee väkisin tenttaamaan asiasta. 

Vierailija
40/56 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä saunomisesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan