Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsingiläiset - kuinka kauan kesti KELAn ÄP-rahojen käsittely?

10.05.2006 |

Kuinka kauan teillä kesti äitiysrahojen käsittely ja äitiyspakkauksen tulo hakemuksen jättämisestä? Olen jo kuukauden odottanut ja en ole kuullunut yhtä mitään. Minulla on tiedysti vielä kuukausi aika äitiysloman alkuun, mutta haluaisin jo tietää päätöksestä ja saataa jo äitiyspakkaus.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
13.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin hakemukseni Kelalle 31.03, eilen tuli päätös ä-avustuksesta ja ä-rahasta. Välissä soitin kahteen otteeseen Kelalle. Päätös oli annettu minulla Munkan Kelassa, joten ainakin meidän kohdalla oli Hkin toimisto.

Vierailija
2/10 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkaa äit.loma jo ens viikolla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähemmäs kaksi kuukautta. Papereiden jätöstä muistaakseni aika tarkalleen seitsemän viikkoa. Kelan sivuiltahan pystyy aika hvyin seuraamaan missä vaiheessa käsittely on. Tietty eihän se nyt ketään lohduta, jos siellä kuukausitolkulla on vain tieto " asiakirja saapunut" .

Mutta jos kaksi kuukautta menee umpeen, niin katsii jo soitella perään.

Anna

Vierailija
4/10 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikkakunnalla ei ole väliä, koska Helsingistä lähetetään hakemuksia käsiteltäväksi muualle Suomeen. Käsittely ei siis välttämättä tapahdu lähimmässä Kelan toimistossa.

Vierailija
5/10 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiysloma alkoi runsas viikko sitten, mutta rahapäätöstä ei ole kuulunut. (Työpaikka onneksi maksaa 3 kk palkan.) Äitiyspakkaus tuli viime viikolla. Eli kyllä se voi kestää ja kestää ja kestää...

Vierailija
6/10 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakemus näyttää menneen perille 23. helmikuuta... Hohhoijaa.

Vierailija
7/10 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vein paperit reilu neljä viikkoa sitten ja vielä olen tuon " asiakirja saapunut" -tiedon varassa.

Äitiysloma alkoi juuri ja on jopa riski, että vauveli syntyy parikin viikkoa ennen LA:ta.

Soitin jo viime viikolla Kelaan ja olisivat heti kiirehtineet päätöstä, mutta sanoin, ettei vielä tarvitse. Käski kuitenkin soittaa uudestaan nyt kun ä-loma on alkanut ja kiirehtimään jos näyttää siltä, että vauva on jo tulossa.

Eipä tuo pikkuinen nyt ainakaan vielä tuolta mihinkään ole tulossa.

Kelan virkailija sanoi, että jos vauva syntyy, menee hakemus kaikkien jonojen ohi ja yleensä soittavat siinä vaiheessa sitten siaraalasta Kelaan, että ainakin pakkauksen saa.

Ainnkin on varmaa, että tulee vuoden 2006 pakkaus. :)

Olisihan se kiva ehtiä niitä vaatteita pestä ja laitella ennen sairaalaan lähtöä kuitenkin...

Vierailija
8/10 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisi viikkoa minäkin odotellu, mutta mitään ei ole kuulunut.

Mistä tuolta Kelan sivuiltua saa tsekattua missä mennään..oon käynyt monta kertaa mutta en vaan löydä jollei se ole se sähköinen tunnistusjuttu ja siellä ei näy kun vanhat ä-rahat.

Kiitos,

Tiziana

Vierailija
9/10 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kyllä kestää... tosin pyydettiin yksi lisäselvitys paperi jonka vein 20.4. joten se pidentää käsittelyä.

Äitiyspakkaustakaan ei ole tullut vieläkään vaikka LA meni jo!

Eipä silla pakkauksella niin kiirekkään, nyt ainakin pitäisi saada se uusi 2006 mallin pakkaus!

Papereita tosiaan lähetellään ympäri suomea!

Minulle tuli toisesta asiasta päätös Siilinjärven kelasta, vaikka siis asun Helsingissä!

rv 40+4

Vierailija
10/10 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi mulle iloinen yllätys jos ei tarvi... itse toivon saavani 2005 verotuksen mukaan äippärahan niin venytän mahdollisuuksien mukaan hakemuksen antamista työnantajalle kun se laittaa sen eteenpäin.