Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muilla kokemusta tällaisesta sosiaalisesta käyttäytymisestä

Vierailija
27.11.2018 |

Että kaveri ei olevinaan huomaa sinua, kun kävelet vastaan mikäli hänellä on muita kavereita. Itsellä kokemusta kavereiden ja jopa sukulaisten tuollaisesta käyttäytymisestä.

Aiemmin päivällä kun kävelin kotiinpäin, huomasin kaverin tulevan vastaan kavereineen ja hänkin näki minut. Huomasin, että katse siirtyi pois minusta tyhjyyteen. Tein ensin samoin enkä halunnut ruveta tuijottamaan, mutta kun tuli se kohta jossa normaalisti tervehditään ja itsekin meinasin moikata, niin siinä kohtaa tää mun "kaveri" alkaa juttelemaan kanssaan olleille kavereille pitäen katsekontaktin kaveriensa suuntaan että välttää minut.

Ihan outoa, vai onko tuo normaalia ja minä itse outo, kun oletan että kaveria voi tervehtiä vaikka olisi muiden kanssa? Normaalisti tuo kaveri on sellainen jota voi tervehtiä, itse monesti huutaa jo kaukaa tervehdykset ja usein jopa pysähtyy juttelemaan ja siinä meneekin sitten useampi minuutti.

Olen aina pitänyt meitä hyvinä kavereina tähän saakka. Ei ole ensimmäinen kerta, kun hänen kanssa käy noin, ettei ole huomaavinaan silloin jos on muita ihmisiä seurassa.

On mulla käynyt muidenkin kanssa noin. Siksi tein tämän aloituksen, jotta saisin uusia näkökulmia asiaan. Mun sekku on myös tuollainen, että yksin liikkuessaan kyllä huomaa ja tervehtii takaisin, myös hän jää usein juttelemaan. Sitten jos on kavereita seurassaan, niin ei joko olevinaan huomaa tai sitten vaan nyökkää tervehdykseksi.

Ehkä ylianalisoin?

Mulla on koulukiusaamistausta, tuntuu joskus pahalta. En usko että mussa ulkoisesti on mitään vikaa. Olen hoikka ja pukeudun siististi, ajattelen joskus että häpeääkö minut tuntevat ihmiset minua eivätkä siksi halua muiden kavereidensa saavan tietää että tuntevat minut?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että kaveri ei olevinaan huomaa sinua, kun kävelet vastaan mikäli hänellä on muita kavereita. Itsellä kokemusta kavereiden ja jopa sukulaisten tuollaisesta käyttäytymisestä.

Aiemmin päivällä kun kävelin kotiinpäin, huomasin kaverin tulevan vastaan kavereineen ja hänkin näki minut. Huomasin, että katse siirtyi pois minusta tyhjyyteen. Tein ensin samoin enkä halunnut ruveta tuijottamaan, mutta kun tuli se kohta jossa normaalisti tervehditään ja itsekin meinasin moikata, niin siinä kohtaa tää mun "kaveri" alkaa juttelemaan kanssaan olleille kavereille pitäen katsekontaktin kaveriensa suuntaan että välttää minut.

Ihan outoa, vai onko tuo normaalia ja minä itse outo, kun oletan että kaveria voi tervehtiä vaikka olisi muiden kanssa? Normaalisti tuo kaveri on sellainen jota voi tervehtiä, itse monesti huutaa jo kaukaa tervehdykset ja usein jopa pysähtyy juttelemaan ja siinä meneekin sitten useampi minuutti.

Olen aina pitänyt meitä hyvinä kavereina tähän saakka. Ei ole ensimmäinen kerta, kun hänen kanssa käy noin, ettei ole huomaavinaan silloin jos on muita ihmisiä seurassa.

On mulla käynyt muidenkin kanssa noin. Siksi tein tämän aloituksen, jotta saisin uusia näkökulmia asiaan. Mun sekku on myös tuollainen, että yksin liikkuessaan kyllä huomaa ja tervehtii takaisin, myös hän jää usein juttelemaan. Sitten jos on kavereita seurassaan, niin ei joko olevinaan huomaa tai sitten vaan nyökkää tervehdykseksi.

Ehkä ylianalisoin?

Mulla on koulukiusaamistausta, tuntuu joskus pahalta. En usko että mussa ulkoisesti on mitään vikaa. Olen hoikka ja pukeudun siististi, ajattelen joskus että häpeääkö minut tuntevat ihmiset minua eivätkä siksi halua muiden kavereidensa saavan tietää että tuntevat minut?

Pitävät itseään vaan vähän parempina.

Vierailija
2/5 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ylianalisoin?

Jep.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon mäki joskus käyttäytyny noin, esim jos on kiire, joskus siks, että tyyppi ei oo ystävällisen olonen / aattelen ettei meil ois mitään juteltavaa, tai koska tyyppi vaikuttaa sisäänpäinkääntyneeltä/estoselta tms. :D

Ja joskus pidän itteeni ehkä parempana, ku oon ystävällinen.... ku sellasia, jotka ei oo. :D mut emt. monia syitä voi olla.. kuulostaa lapselliselta kaverilta.

Vierailija
4/5 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ystävä ei ole huomaavinaankaan sinua kun tulee toisten seurassa ollessaan sinua vastaan, hän ei ole oikea ystävä.

Vierailija
5/5 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle käynyt usein, naapuri joka pyysi apua ei ollut näkevinään kun menin ohitse. Samoin toinen naapuri joka on tuttu myös työpaikallaan ja jopa anoppi teki näin. Samoin mulla oli puolituttu joka jutteli normaalisti jollei muita näkynyt mutta ei voinut julkisesti kävellä yhtämatkaa ja jos lähistölle tuli muita ihmisiä niin lähti luikkimaan karkuun. Vilkuili kokoajan näkyykö muita ihmisiä. Sitten nämä ihmiset ihmettelee jollen oikein tykkää niistä ;)