Oliko ennen palstalla kaikki paremmin?
Muistan ajan kun ap aina kiitteli saamistaan vastauksista, nykyään kukaan ei taida juurikaan tehdä niin.
Kommentit (30)
Mä kävin täällä ekan kerran jo 20 (!!!) vuotta sitten.
Palstojen kulta-aika oli joskus 2000-luvun alussa, kun kaikille palstoille sai kirjoittaa ilman nimimerkkiä. Oli paljon vilkasta keskustelua aiheesta. Sitten tuli Palstauudistus, ja mikään enää ei ollut niin kivaa. Paitsi kun saatiin takaisin vanha AV, nimellä Online. Sekin toimi vielä!
Viimeiset 15 vuotta on koko ajan puhuttu kuinka "ennen kaikki oli paremmin".
Olen ollut vuosia poissa, mutta aina hetkeksi tänne eksyy, kunnes pääsee taas irti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli. Miehet ovat pilanneet palstan.
Naisen puutteesta valittavat miehet. Oli täällä ennenkin miehiä, niitä oikeita, jotka keskustelivat asiallisesti.
Mun on välillä ikävä sitä latinomiestä joka kirjoitteli palstalla aina positiivisesti. Nyky palstamiehet tuntuvat vaan vihaavan naisia.
Täällä ei saa enää vertaistukea mihinkään. Jos olet sairas, ihan sama onko syöpä vai mikä, niin käsketään tempaisemaan kuula kalloon. Järkyttävintä näissä on suuri yläpeukkujen määrä.
Joka toinen viesti on jotain ahdistavaa seksuaalista juttua.
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki, mutta moni asia. Oli täällä ennenkin kaikenlaisia röllejä ja provoja, mutta nyt pääpaino on provoilussa, joka ei suinkaan ole vitsimielellä tehtyä, vaan tavoitteena on mielipidemanipulaatio, loukkaaminen tai ärsyttäminen.
Tämän lisäksi seksuaalinen häirintä on räjähtänyt käsiin. Juuri mistään aiheesta ei voi keskustella ilman, että joku alkaa tehdä seksuaalisia ehdotuksia tai huomautuksia. Oli tätä ennenkin, mutta se oli harvinaista.
Jaan täysin tämän näkemyksen.
Ennen täältä tosiaankin sai jopa apua mihin asiaan vaan ja saa toki vieläkin välillä jos ei jaksa välittää kymmenistä vittuilijoista siinä välissä. En tiedä mikä nämä persut tänne ajoi, mutta heidän myötä palsta on muuttunut perseilijöiden palstaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhoina hyvinä aikoina täällä oli hauskoja ketjuja.
Nykyään naseviinkaan aloituksiin ei tule montaakaan vastausta ja sit ne joku poistattaa. Kaiken maailman tv-sarjaketjut vaan porskuttaa.
Niinpä :( Nykyään ei ole toivoakaan uusista klassikkoketjuista, aina vaan 0/5 tai miesvihakiima tai mitä milloinkin.
Oletkohan hieman puolueellinen?
Vierailija kirjoitti:
Joka toinen viesti on jotain ahdistavaa seksuaalista juttua.
Olen huomannut saman. Täällä tuntuu käyvän jotain tyyppejä, jotka eivät juuri muusta tunnu osaavan keskustella, kuin jostain seksi-jutuista. Ja osa näistä ei taida edes olla mitään uhmaikäisiä teinejä, vaan ihan 30-40-vuotiaita miehiä, jotka vaan ovat kaiketi jämähtäneet teini-ikäisen tasolle.
Ja nämä tyypit kaiken lisäksi ottavat nokkiinsa siitä, jos heidän aloituksensa esim. siirtyy seksi-palstalle, vaikka ne sinne paremmin kuuluisivat.
Ainakin siinä mielessä oli paremmin, että esim. vuoden 2009 alussa (jolloin itse palstailun aloitin) täällä oli huomattavasti parempi ilmapiiri, kuin nykyisin. Keskustelut pysyivät pääsääntöisesti asiallisina, ja erityisesti nuo jo aiemmin ketjussa mainitut yö-keskustelut olivat hyvin hauskoja ja rentoja. Toki siihenkin aikaan joku kirjoitteli joskus johonkin ketjuun jotain asiattomuuksia, mutta näitä tapauksia oli loppujen lopuksi vain muutaman kerran kuukaudessa. Ja jos joidenkin kirjoittajien välille syntyi jotain erimielisyyksiä, niin ne väittelyt pidettiin yhdessä ketjussa, eikä spämmätty monta aloitusta etusivulle, kuten nykyään.
Aika paljon on tultu alas niistä ajoista, erityisesti viimeisen 5 vuoden aikana.