Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystäviesi ammatit - kuinka monipuolinen kaveripiiri sinulla on?

Vierailija
27.11.2018 |

Jos sinulla olisi illanistujaiset, joissa olisi esimerkiksi 10 henkeä, minkä ammattikunnan edustajia kotonasi olisi? Ovatko ystäväsi pääosin samalla allalla kuin olet itse, vai onko lähipiiriisi valikoitunut ihmisiä alasta ja ammatista riippumatta? (Jos ystäväsi ovat vielä opiskelijoita, mitä alaa he opiskelevat?)

Kommentit (92)

Vierailija
61/92 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asianajaja

Lentoemäntä

Keittiöpäällikkö

Myyntipäällikkö

”Ostaja tms.”

Kosmetologi

Lastentarhanopettaja

Fysioterapeutti

Vierailija
62/92 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajia, opettajia, vakuutusvirkailijoita, myynnin ammattilaisia, lakimies, puutarhuri, sihteeri,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/92 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siinä 10 porukassa olisivat:

-luontaishoitolayrittäjä

-liikunnanopettaja-joogaohjaaja

-riskienhallintajohtaja

-kirjakaupan myyjä

-käsityöläisyrittäjä

-laatupäällikkö

-sairaanhoitaja-homeopaatti

-ravintoloitsija

-kieltenopettaja

-lukion rehtori

En ole itse töissä millään noilla aloilla, olen luovan työn tekijä omassa yrityksessä. 

Vierailija
64/92 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erittäin monipuolisesti duunareista akateemisiin, opiskelijoihin ja työttömiin. En valikoi kavereitani ammatin perusteella.

Näin kun olisi kaikilla, voisi maailmankuva olla hiukan avarampi ja vähemmän mustavalkoinen.

Vierailija
65/92 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kavereita kuin pari, mutta jos tuttavat kelpaa niin joukossa olisi:

- ravintolapäällikkö

- eläkeläinen

- yrittäjä

- laitoshuoltaja

- museotutkija

- kokki

- sähkömies

Vierailija
66/92 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonnonopettaja

Vankilassa istuva srk:n työntekijä, joka joutuisi varmaan jättämään väliin tällä erää

Eläintenhoitaja

Kokki

Fysiikan tohtorikoulutettava

kauppatieteiden opiskelija

hammaslääkäri

yliopisto-opettaja

juristi 

kirjailija

Aika laajalla skaalalla olen lähimmät kaverit haalinut. Amispohjaiset ovat kavereita, jotka ovat olleet jo yläasteelta saakka, yliopistopohjaiset opiskeluaikoina tulleita.

Vierailija
67/92 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjiä, tradenomeja on paljon, ensihoitaja, terveydenhoitaja, lakimieheksi opiskeleva, kiinteistöalalla olen itse ja samalta alalta tunnen paljon ihmisiä.

Vierailija
68/92 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirurgiperhe ja siivoojaperhe tulisivat pöydän ääreen. Tätähän sää hait.

Niin sinustako ei olisi mahdollista noin? Kirurgiperhe ja siivoojaperhe? Kaikkiko siis perheissä siivoojia tai kirurgeja? Harvinaista. 

Ja on se kumma kun aina siivoojat vedetään akateemisten vastakohdaksi. Meilläkin töissä akateemisia siivoojia, useita, eikä kaikki ulkomaalaisia. Esimieskin akateeminen.

Vierailija
69/92 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raitiovaununkuljettaja, lähihoitaja, silmälääkäri, sairaanhoitaja, työtön valtiotieteiden maisteri, työtön kuvaamataidonopettaja, pari toimittajaa, kampaamoalan opiskelija ja sairaseläkkeelle jäänyt suurtalouskokki.

Vierailija
70/92 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöydän ääreen päätyisi terveydenhoitaja, lähihoitajia, hautausmaan työntekijä (laaja työnkuva), tehdastyöläinen, kotiäiti. 

Vierailija
71/92 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkomuusikko,kirjailija, runoilija, kuvataiteilija,kuvataiteilija, runoilija,insinööri, keittäjä, kiinteistövälittäjä, erikoislääkäri, konservaattori, sairaanhoitaja, muusikko- säveltäjä, muusikko, muusikko, eräopas, insinööri, duunari, keksijä, lastentarhaopettaja, viulunsoitonopettaja.

Vierailija
72/92 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjastovirkailija

Tarjoilija-kokki-ravintoloitsija

Laborantti

Terveystarkastaja

Farmaseutti

Lastentarhanopettaja

Proviisori

Apteekkari

IT-tuki

Henkilökohtainen avustaja

Vierailija
73/92 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirkomuusikko,kirjailija, runoilija, kuvataiteilija,kuvataiteilija, runoilija,insinööri, keittäjä, kiinteistövälittäjä, erikoislääkäri, konservaattori, sairaanhoitaja, muusikko- säveltäjä, muusikko, muusikko, eräopas, insinööri, duunari, keksijä, lastentarhaopettaja, viulunsoitonopettaja.

Listasta jäi uupumaan matemaatikko ja fyysikko.

Vierailija
74/92 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan miettinyt, joten katsotaan millainen lista tulee. Ajatuksena on tulevat synttärit ja ne ketkä sinne olen kutsunut

- maatalousyrittäjä

- rakennusinsinööri

- toimistotyöntekijä

- yläkoulun opettaja, matemaattiset aineet

- kirjanpitäjä

- ICT päällikkö

- lähihoitaja

- kaupan kassa

- työelämävalmentaja

- osastonsihteeri (sairaalassa)

Suurimmalla osalla siis AMK tutkinto, kaksi akateemista ja kaksi ammattikoulutaustalla.

Vierailija
75/92 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki lähimmät ystävät on opiskeluajalta, eli aika yksipuolinen kokoelma eri tehtävissä työskenteleviä insinöörejä olisi pöydässä.

Vierailija
76/92 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleislääkäri

Sairaanhoitaja

Arkkitehti

Yleislääkäri

Seminologi

Palomies

Kognitiotieteiden maisteri

Kirurgi

Sosionomi

Majuri

Vierailija
77/92 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi illanvietossa oli ktm, ktm, vtm, vtk, farmaseutti, insinööri ja lastenhoitajana työskentelevä ylioppilas.

Tätä edellisessä illanvietossa oli insinööri (se sama), toinen insinööri, datanomi ja myyjä jolla ei ole toisen asteen tutkintoa.

Ensimmäisessä porukassa oli enemmän minun ystäviäni ja nämä jälkimmäiset enemmän heitä joihin olen miehen kautta tutustunut vaikka yhteisiä kavereita kaikki ovatkin. Enpä ollut edes ajatellut että kaikilta ”minun ihmisiltä” (yhtä lukuunottamatta) löytyy korkeakoulututkinto. Useimmat vielä samoilta aloilta, joko kasvatus- tai yhteiskuntatieteiden puorelta.

Täytyy muistaa että kaverit/ystävät eivät ole koko lähipiiri. Perheestä ja suvusta löytyykin sitten paljon heterogeenisempää porukkaa.

Vierailija
78/92 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajia, hoitajia, lääkäreitä, henkilöstösihteeri, maalari, fyysikko, it-osaajia, tutkija, insinööri, farmaseutti ja lentoemäntä. Siinä ne joiden kanssa tavallisesti tapaillaan.

Vierailija
79/92 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talkkari, tiedottaja, hyljeallasvahti, rankaisija, alistaja ja häpäisijä.

Vierailija
80/92 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyinen kaveripiiri on muodostunut mun ja miehen opiskelukavereista, joten suurin osa on juristeja ja diplomi-insinöörejä. Ystävien puolisoina on muutama lääkäri ja ekonomi. Aika suppea valikoima ammatteja itse asiassa, enpä ole sitä juurikaan miettinyt. Sukulaisissa ja tuttavissa on laajempi kirjo ihmisiä, mutta nekin painottuvat akateemisiin ammatteihin. En ole tietoisesti valikoinut ystäviä ammatin mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi