Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystäviesi ammatit - kuinka monipuolinen kaveripiiri sinulla on?

Vierailija
27.11.2018 |

Jos sinulla olisi illanistujaiset, joissa olisi esimerkiksi 10 henkeä, minkä ammattikunnan edustajia kotonasi olisi? Ovatko ystäväsi pääosin samalla allalla kuin olet itse, vai onko lähipiiriisi valikoitunut ihmisiä alasta ja ammatista riippumatta? (Jos ystäväsi ovat vielä opiskelijoita, mitä alaa he opiskelevat?)

Kommentit (92)

Vierailija
21/92 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisen lähipiiriin kuuluu muutama tärkeä ihminen.

Ei ole mutta en kyllä tarvitsekaan.

Vierailija
22/92 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erittäin monipuolisesti duunareista akateemisiin, opiskelijoihin ja työttömiin. En valikoi kavereitani ammatin perusteella.

Ei kai kukaan valikoi. Mutta ihminen tutustuu ihmisiin, joita tapaa. Esim opiskellessa. Kun muuttaa opiskelujen takia eri paikkakunnalle, tuttavapiiri koostuu usein opiskelun, työn ja harrastusten kautta tutuiksi tulleista ihmisistä. Eikä se ole valikointia.

Jos minä nyt yhtäkkiä haluaisin tuttavapiirini putkimiehen, jotta voisin kutsua päivällispöytään sellaisenkin, en minä tiedä, miten yhtäkkiä sellaisiin tutustuu. Jos taas luonnostaan olisi joku kaveri, joka on duunari, ei siinä minusta olisi mitään kummallista. Minulla vaan ei satu olemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/92 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset saavat olla ylpeitä tästä - on aika harvinaista maailmassa, että useimmilla meillä on tuttuja erilaisissa ammateissa, ja saman pöydän ääreen kutsutaan oikeasti lääkäri ja siivooja ilman sen suurempaa meteliä asiasta. Hyvä me!

Kun tätä ketjua lukee, niin eihän noin ole tässäkään. Ihmiset tuntevat suunnilleen saman koulutustason porukkaa. Ei kukaan pitäisi vääränä kutsua siivoojaa ja lääkäriä samaan pöytään, mutta ei sitä kaveriporukoissa oikeasti hirveän usein tapahdu (jos unohdetaan opiskeluaikojen sivutyöt).

Vierailija
24/92 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi väittelee juuri tohtoriksi.

Sinua ei kutsuttu väitöstilaisuuteen?

Vierailija
25/92 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silkkipainaja, kuvanveistäjä, muotoilija, lähihoitaja, dramaturgi, sosiologi, lastentarhanopettaja, vartija, muusikko/ääniteknikko, kokki.

Vierailija
26/92 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On lääkäreitä, työttömiä, merikapteeni, pappi, veturinkuljettaja, yrittäjiä, poliitikko, tehdästyöläisiä. Ei kyllä vaikuta mitä tekee työkseen. Kaikki omalla tavalla ihan huippu ystäviä.

Vierailija
27/92 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opskeluista minulle ei jäänyt montaakaan ystävää. Suurin osa on joko lapsuudesta tai kouluajoilta. Läheisimmistä suurin osa on kyllä korkeakoulutettuja, mutta eri alalta kuin minä, osalla AMK- ja osalla yliopistotutkinto. Joukkoon mahtuu myös opiskelijoita ja pari duunaria.

Vierailija
28/92 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimitusjohtaja, 3 myyntijohtajaa, markkinointijohtaja,  myyntipäällikkö,  hr-vastaava,  yksi ministeriön tehtävissä, opettaja, pari kokkia, ravintolapäällikkö. No tuossa tuli 12 jotka kuuluu vakioporukkaan meillä:D

Vierailija
29/92 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömiä 3, mukaan lukien minä

Tarjoilija

Kokki

Lähihoitaja

Kiinteistön hoitaja

Puuseppä

Sotilas

Rakennusmies

Vierailija
30/92 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävistäni löytyy niin julkisuuden henkilöitä kuin muitakin. On laulaja, muusikko, lääkäriä, lakimiestä, sairaanhoitajaa, veturinkuljettaja, yrittäjiä, torimyyjä, lastenhoitaja, myyjä jne..

Kaikki ystäväni tekevät töitä omilla aloillaan ja ainoa yhdistävä tekijä on varmaan se että kaikki työskentelevät tavallista enemmän, 50-120 tuntia viikossa.

Vierailija
31/92 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monenlaisia ammatteja olisi. Harvemmin vaan tulee lokeroita ihmisiä ammatin perusteella, mutta tehdään se nyt kun pyydetään:

- lääkäri

- psykologi ja psykologian opiskelija

- koodari 2kpl

- sairaalafyysikko

- kuvataideopettaja

- röntgenhoitaja 2kpl

- paperimies

- luokanopettaja

- rakennusinsinööri Amk

- sairaanhoitaja ja sairaanhoidon opettaja amkissa

- farmaseutti

- palopäällikkö

- raksamies

- matikanopettaja

- putkimies

Vierailija
32/92 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mm.lastentarhanopettaja,lähihoitaja,henkilöstövastaava,vuoropäällikkö,seurakunnan lastenohjaaja,parturi-kampaaja.Ei mitään väliä,mikä on ystävän ammatti.Ensin ystävystytään ja sitten kysytään ammatti.

Vierailija
33/92 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä lääkäriä, kolme maisteria (opettajia), labra-analyytikko, pari insinööriä, yksi opiskelija (yliopisto) ja lähihoitaja. Tässä lähimmät kaverit, joiden kanssa ollaan istuttu iltaa.

Vierailija
34/92 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neljä lääkäriä, kolme maisteria (opettajia), labra-analyytikko, pari insinööriä, yksi opiskelija (yliopisto) ja lähihoitaja. Tässä lähimmät kaverit, joiden kanssa ollaan istuttu iltaa.

Listasta jäi uupumaan koodari, joka myös hyvin läheinen ystävä.

Vierailija
35/92 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli työkavereita en laske, koska muuten tulisi opettajapitoista porukkaa.

Mutta eniten nähdyt kaverit:

- DI, pikkupomona

- 2*YM, kumpikin töissä, toinen esimiestehtävissä, toinen konsultti

- Ekonomi, töissä, ns. korkea asema

- Lääkäri, terkkarissa yleislääkärinä

- Kokki, amispohjalta

- S-ketjun pikkukaupan myymälävastaava, entinen myyjä

- sairaanhoitaja, sh:n työssä

- erityisopettaja, töissä peruskoulussa

Itse olen lukion opettaja. Eikä nuo kaikki niin superläheisiä ole. Nuo yhteiskuntatieteen maisterit ja ekonomi on niitä sydänystäviä, muut enemmän uusia tuttuja esim. koiraharrastuksesta.

Vierailija
36/92 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni noista ystävistä pitäisi teihin yhteyttä jos sairastuisitte kroonisesti ja joutuisitte eläkkeelle, mitä luulet?

Vierailija
37/92 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheisin ystäväni on sairaanhoitaja, mutta muuten muut ovat valtion virkamiehiä tai pankkialalla olevia. 

Vierailija
38/92 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan laidasta laitaan. Meidän pöydästä voi löytyä raksamies, lähihoitaja, opettaja, keskitason johtoa, yrittäjä, opiskeleva kotiäiti, pitkin maailmaa reissaava insinööri (josta en edes tiedä tarkalleen mitä tekee)... ystäväpiirissä on paljon jäljellä lapsuudenystäviä, joista on tullut monenlaista ja lisäksi lasten kautta tutustuu aivan täysin eri alojen ihmisiin. Minusta näin just hyvä. Kammottavaa olisi jos olisi vain samassa kuplassa eläviä. Näistä ihmisistä monet on lisäksi eri maalaisia, kun emme asu Suomessa ja lapset on kansainvälisessä koulussa.

Vierailija
39/92 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla ole ystäviä, joten istujaisissa istuisimme minä ja kissani. Olemme molemmat elämäntapa taiteilijoita.

Vierailija
40/92 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 opettajaa, 2 insinööriä, sosiaalityöntekijä, kirjanpitäjä, sairaanhoitaja. En saa kymmentä täyteen, ei ole niin montaa ystävää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä