Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Leikkivät 12-vuotiaat

Vierailija
27.11.2018 |

Tytär, 12, oli hiukan suruissaan eilen johtuen siitä, että luokkalaisensa olivat alkaneet pilkata ja ilkkua kuuden hengen porukkaa (sis. tyttöjä ja poikia), jotka nk. leikkivät välitunnilla; heillä on itse keksimänsä peli, jossa juostaan ja otetaan kiinni toisia.

Ilkkujat ovat kännykkään täysin kiinni kasvaneita esiteinejä, jotka mm. "pyllistelevät" Instagram-kuvissaan yrittäen näyttää mahdollisimman laihalta. : o/

Hullua.
Minusta.

Kyllä 12-vuotias on vielä lapsi, jonka pitää kirmata tukka putkella ja leikkiä.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ilmiö huolestuttaa minuakin. Haluan oman lapseni leikkivän mahdollisimman pitkään.

Vierailija
2/6 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lapsi saa ihan itse päättää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan ilmaiset lapsellekin tuon oman asenteesi, että leikkiminen on jees, niin luultavasti kavereineen saavat jätettyä kommentit omaan arvoonsa ja jatkettua leikkejä vielä pitkään. Itse leikin tosi pitkään, ja kerran kaverin äiti päivitteli, ettei kuuluisi enää niin isojen leikkiä paperinukeilla, kun taas omat vanhemmat antoivat joululahjaksi uuden paperinuken. Varsinkin nykyään, kun on niin paljon vaihtoehtoja, on hienoa jos leikin riemu ja illuusio säilyy niin kauan kuin suinkin! Ihanaa, että sä annat lasten leikkiä ja ihanaa että sun lapsi kavereineen leikkii! :)

Vierailija
4/6 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunhan ilmaiset lapsellekin tuon oman asenteesi, että leikkiminen on jees, niin luultavasti kavereineen saavat jätettyä kommentit omaan arvoonsa ja jatkettua leikkejä vielä pitkään. Itse leikin tosi pitkään, ja kerran kaverin äiti päivitteli, ettei kuuluisi enää niin isojen leikkiä paperinukeilla, kun taas omat vanhemmat antoivat joululahjaksi uuden paperinuken. Varsinkin nykyään, kun on niin paljon vaihtoehtoja, on hienoa jos leikin riemu ja illuusio säilyy niin kauan kuin suinkin! Ihanaa, että sä annat lasten leikkiä ja ihanaa että sun lapsi kavereineen leikkii! :)

-

Totta kai ilmaisen lapselleni, että on ihanaa, kun temmeltävät.

Olen aika Vanha Liiton Nainen nimittäin. : o)

-

Paperinuket ovat aivan ihania!!!

Täytyy kai itse alkaa piirtää, kun ei niitä missään en ole.

-

Kiitokset kommenteistanne.

-ap

Vierailija
5/6 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin 12v leikin edelleen esim. keppihevosilla :D

Mutta luokallani oli tyttöjä, jotka pyörivät täysi-ikäisten (!!!) poikien/miesten kanssa, vetivät röökiä ja viinaa. Ja siis olivat aloittaneet tämmöisen käytöksen siinä n.10-vuotiaana. Silloin kaikki oli kateellisia, että jollain saattoi olla 18v "poikaystävä" :/ Nytpä tiedän mistä oli oikeasti kyse....

Vierailija
6/6 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luvun lopulla tuollaisille esipissiksille naurettiin kutosluokalla ja jatkettiin leikkejä. "Kovismimmit" ja heidän ilkkumisensa oli suurimmalle osalle lähinnä naurun aihe. 

Näin aikuisiällä kyllä mietin että millaisista kotioloista tulevat ne tytöt joiden pitää jo 12-vuotiaina meikata ja ottaa seksuaalissävytteisiä kuvia someen. Vanhemmat eivät joko ole ollenkaan lapsen elämässä mukana tai rohkaisevat käytökseen?