Sinä joka pidät työstäsi paljon, mitä teet?
Alanvaihtoa suunnittelen, auttaisitko minua? Jos rakastat työtäsi, kertoisitko mitä teet? Mitä työ pitää sisällään? Miksi pidät siitä? Mitä ominaisuuksia työ vaatii tekijältään? Koulutus?
Kiitos :)
Kommentit (47)
Olen sairaanhoit... Ai tuossa luki että sinä joka PIDÄT työstäsi. My bad.
Yrittäjä. Media-ala, kovasti töitä ja paljon kaikkea joka ei tunnu niin yhtään työltä, tehdään asioita meidän näköisesti.
Sosiaalityö, lastensuojelu. Rankkaa mutta antoisaa.
Eläintenhoitaja. Palkka vaan on surkea ja töitä nihkeästi.
Vierailija kirjoitti:
Minä pidän työstäni sairaanhoitajana. Työskentelen leikkaussalissa.
Assistentti insinööritoimistossa. Hommiin kuuluu sihteerin työt, piirtämistä, teknistä dokumetointia sekä jonkin verran suunnittelutöitä. Amk:ta käyn työn ohessa ja vähitellen lisääntyy suunnittelutyöt, tykkään. En kerro tarkemmin alaa, ettei tunnisteta.
Olen narsisti, ja sanomalla töissä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi minä en pidä? Vastaus: Hoitoalan Ilmapiiri. Tunnetaan vain hoitoalalla.
Hei media-alan yrittäjä, haluaisitko avata tarkemmin mitä teet?
Insinööri, suunnittelen ja koodaan sulautettujen tietokoneita. Työ on vaihteleva, mielenkiintoista ja uutta tekniikkaa tulee eteen paljon.
Vierailija kirjoitti:
Hammaslääkäri.
Lääketiede yhdistyy käsityöhön. Ihmisten parissa työskentelyä, siisti sisätyö, mukavat työajat ja hyvä palkka.
ergonomiaan pitää ja kannattaa kiinnittää jatkuvasti huomiota. Istumatyö. Ranteet voi olla kovilla, samoin sormet jos asento ja työskentelytavat ei täysin kunnossa. Samoin pelkopotilaat raskaita kiireaikataululla hoitaa.
Toisaalta monipuolisuus on plussa. Protetiikka, oikomishoito ym. iänikuisen paikkaamisen ja tarkastusten lisäksi.
Alanvaihtoa suunnittelen, auttaisitko minua? Jos rakastat työtäsi, kertoisitko mitä teet? Mitä työ pitää sisällään? Miksi pidät siitä? Mitä ominaisuuksia työ vaatii tekijältään? Koulutus?
Työskentelen erikoissairaanhoidossa, suljetulla osastolla mielenterveyshoitajana. Työssä saa tehdä kaikenlaista; omahoitaja keskusteluista ihan kiinnipitoihin ja rajoittamisiin asti. Työtä tehdään tiiminä johon kuuluu hoitajan lisäksi myös lääkäri, psykologi ja sosiaalityöntekijä.
Pidän ihmisten parissa työskentelystä ja mielenterveyspuoli on vaan se oma juttu. Koulutukseltani olen lähihoitaja (mielenterveys- ja päihdetyön suuntautuminen) ja töihin pääsin heti valmistuttuani.
Työssä tarvitaan ongelmanratkaisukykyä, ihmisläheisyyttä ja hyvää teoriapohjaa, sekä lisäksi halukkuutta kouluttautua lisää. Keskustelutaito ja kylmät hermot plussaa.
Toimistosihteeri, yli 40-vuotta, tehtävät muuttuneet moneen kertaan ja vuoden alusta jään eläkkeelle. Jo noin nelivuotiaana leikin toimistoa, ensin piirtelin koukeroita ja kun opin lukemaan ja kirjoittamaan viiden vanhana tein laskuja ja liikekirjeitä. 😊 Minulla on ollut sama työnantaja 40 vuotta. Esimiehet vaihtuneet muutaman kerran, aina on tultu toimeen.
Nyt jännitän, että miten aika kuluu eläkkeellä. Kaiken maailman yhdistykset ovat kosiskelleet puheenjohtajiksi ja sihteeriksi, mutta ehei, nyt riittää, vaikka ihan kivaa on ollut ja aika on kulunut siivillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi minä en pidä? Vastaus: Hoitoalan Ilmapiiri. Tunnetaan vain hoitoalalla.
Olen ollut 6 vuotta hoitoalalla eikä ole kokemusta huonosta ilmapiiristä. Ainoastaan hyvästä ilmapiiristä.
Luokanopettaja. Valmistelen oppitunnin, tästä pidän eniten. Saan miettiä sisällön kolmeen noin 15min kokonaisuuteen ja suunnitella miten opetan minkäkin sisällön. Oppitunnilla yleensä ensin käyn opettajajohtoisesti läpi sisällön jonka jälkeen oppilaat menevät tehtävien pariin. Seuraan ja tarvittaessa autan työskentelyssä ja oppimisessa.
Välitunnilla käyn opettajanhuoneessa kahvilla ja juttelemassa työkavereiden kanssa. Kolmesti viikossa pitää mennä ulkovalvontaan. Se on työni ikävin tehtävä: tuntuu vaikealta kun ei tunne kaikkia oppilaita, joten ei aina osaa puuttua oikein tilanteisiin. Onneksi välitunnit ovat yleensä rauhallisia.
Iltapäivällä oppituntien jälkeen suunnittelen taas seuraavan päivän tunnit, kirjaan wilmaan merkinnät, vastaan vanhempien viesteihin ja laadin tiedotteita tulevista. Kaksi kertaa viikossa on iltapäivällä kokouksia, joissa on rehtorin tuomia aiheita. Oppilaat jäävät usein päivän päätteksi vielä luokkaan, ja kuuntelemme musiikkia ja jutustelemme samalla kun teen suunnitteluja. Nämä hetket on myös erittäin mukavia. Parasta työssä onkin juuri oppilaiden kanssa jutteleminen milloin mistäkin.
Klo 16 lähden kotiin.
Kiitos vastauksista! Täällä on vahvasti edustettuina työhönsä tyytyväiset opettajat :)
Olen hauturi. Työni on vaihtelevaa ja liikkuvaa, päivät ovat erilaisia, tykkään.
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalityö, lastensuojelu. Rankkaa mutta antoisaa.
Sama juttu, sosiaalityöntekijänä. :)
Olen maanviljelijä. Rakastan työtäni, vaikka suurimman osan vuodesta on taloudellisesti hyvinkin haastavaa (nykymittapuulla tilani on pieni). Lehmät ovat se, miksi rakastan tätä ja jaksan tehdä työtäni. Luulenkin, että minulla jos kellä on maailman parhaat "työkaverit" 😉
Koneinsinööri tuotekehitystehtävissä.
Monipuolinen ja monialainen, montaa vuotta ei tarvitse tehdä samaa, isot projektit voi kestää 1-3 vuotta, pienet psri viikkoa.