Eikö Kokoomuksen sosiaaliturvamalli ole täysin epärealistinen?
Eiväthän ne ole tosissaan sen yleistukensa kanssa? Tuohan tulisi hankalaksi, kalliiksi ja loisi valtavasti lisää syrjäytyneitä, apaattisia ihmisiä. Miksi kukaan haluaisi tuollaista?
Kommentit (82)
Jos tollaseen pakotetaan niin ainakin se minulle on se kuuluisa viimeinen korsi. Jos en tarpeeksi saa työtä elättääkseni itseni tässä yhteiskunnassa niin sama se mennä vaikka vankilaan ensin aiheutettuani orjatöihin pakottaville yrityksille mahdollisimman mittavaa vahinkoa. Ja jos joku vääräleuka vielä kehtaisi ihanomasyy-juttua heittää kasvotusten niin se leuka olisi vääränä ihan todellisrstikin.
Alkaa pikkuhiljaa riittämään tämä jatkuva kurjistaminen kun toiset törkeästi käyttävät hyväkseen.
Ajatelkaa, tuolla mallilla häviäisivät kaikki sijaiset ja keikkalaiset jonnekin pupukursseille, kun eihän niitä työtunteja pysty mitenkään ennustamaan. Voi tulla soitto töihin milloin tahansa, tunnin varoitusajalla, mutta olisitkin jo pakotettu pupulandiaan sille päivälle, kun keikasta ei olisi etukäteen mitään tietoa, ei tietenkään. Näin esim. koko hoito- ja opetusalalla. Ja lastenhoitoalalla tietenkin.
Eli miten ihmeessä tämä toimisi, kun keikkalainenhan tietää viikkotyötuntinsa vasta JÄLKEENPÄIN.
Itse olen Koulunkäyntiavustaja 30h/viikko. Joudun kuitenkin joustamaan lukujärjestyksestäni ihan joka viikko, kun yhtäkkiä esim. tiistaina pyydetäänkin jäämään vaikkapa neljään, kun joku on sairastunut tai on joku retki, tms. Sitten vaikkapa keskiviikkona pidänkin yllättäen taas lyhyemmän päivän. Milloin minä sinä pupukurssille sitten lähtisin verorahojani tuhlaamaan? Yöllä?
Vai leikkisinkö hakevani kokopäivätyötä sen 5-10 h viikossa työpäivien jälkeen? Kokopäivätyötä, jota koko alalla ei enää ole olemassakaan! Keksisin ehkä omasta päästäni jotain kokopäivätyöpaikkoja kenties, joihin sitten leikkihakisin?