Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö Kokoomuksen sosiaaliturvamalli ole täysin epärealistinen?

Vierailija
26.11.2018 |

Eiväthän ne ole tosissaan sen yleistukensa kanssa? Tuohan tulisi hankalaksi, kalliiksi ja loisi valtavasti lisää syrjäytyneitä, apaattisia ihmisiä. Miksi kukaan haluaisi tuollaista?

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä harmittaa suuresti olla mt-ongelmainen ihan jo näiden hallituksen sekoilujen takia. Toisaalta onneksi olen nuori, joten tiedän (melko varmasti) vielä meneväni kouluttautumaan ja voin jossain vaiheessa lähteä tästä craplandista. Toivottavasti se tapahtuu ennen kuin nuo sekopäät kilahtavat ihan totaalisesti, sääliksi tosin käy kaikkia jotka uhreiksi joutuvat.

Mistäs meinaat sitten löytää loisimispaikan, jossa ei tarvitse panna tikkua ristiin rahansa eteen?

Oletko itse töissä? Oikealla palkalla? Aidosti hämmästyttää, voivatko tämän tasoista huttua kirjoittavat olla täysivaltaisia aikuisia.

Vierailija
62/82 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä harmittaa suuresti olla mt-ongelmainen ihan jo näiden hallituksen sekoilujen takia. Toisaalta onneksi olen nuori, joten tiedän (melko varmasti) vielä meneväni kouluttautumaan ja voin jossain vaiheessa lähteä tästä craplandista. Toivottavasti se tapahtuu ennen kuin nuo sekopäät kilahtavat ihan totaalisesti, sääliksi tosin käy kaikkia jotka uhreiksi joutuvat.

Mistäs meinaat sitten löytää loisimispaikan, jossa ei tarvitse panna tikkua ristiin rahansa eteen?

Oletko itse töissä? Oikealla palkalla? Aidosti hämmästyttää, voivatko tämän tasoista huttua kirjoittavat olla täysivaltaisia aikuisia.

Eivätköhän nuo ole jotain lukiolaispoikia, jotka kovasti uskoavt olevansa tulevaisuuden menestyjiä, kun isikin on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/82 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä, mikä yleistuki? Eikö asumislisää ja lapsilisiä enää olisi? Teen täysipäiväistä työtä mutta valitettavan pienellä palkalla. Ilman asumistukea ja lapsilisiä ei pärjätä mitenkään. Eikö asumistukea siis enää saisi ilman että joutuu tekemään jotain orjatyötä kokopäivätyön lisäksi?

Vierailija
64/82 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä, mikä yleistuki? Eikö asumislisää ja lapsilisiä enää olisi? Teen täysipäiväistä työtä mutta valitettavan pienellä palkalla. Ilman asumistukea ja lapsilisiä ei pärjätä mitenkään. Eikö asumistukea siis enää saisi ilman että joutuu tekemään jotain orjatyötä kokopäivätyön lisäksi?

Orpo ja muu oikeisto haluaa kaikki tuet vastikkeellisiksi. Lapsislistä en tiedä, mutta asumistuki sulautettaisiin yleistukeen, joka olisi vastikkeellista.

Ensi keväänä kannattaa todellakin vaivautua vaaliuurnille ja muistuttaa ja valistaa myös tuttavia. Jokainen tietenkin äänestää mitä haluaa, mutta vain Vihreät ja Vasemmistoliitto haluavat vastikkeettoman sosiaaliturvan. Muut puolueet haluavat käyttää verorahoja pelotteiden luomiseen, byrokratiaan ja tukea tarvitsevien kyykyttämiseen orjatöissä ja pupukursseilla.

Vierailija
65/82 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule asia on nii että jos tuo malli tulee nii mitää tukia ei enää saa jos ei osallistu näihi aktivointitoimii kuten orjallisee työkokeiluu yms. Että jos päivänki istut kotona nii tukia et saa joka viikko pitää olla jossain. Tämä malli on se kauan pelätty aktiivimalli 3 jossa lopullisesti tehää niin et mitää ei saa jos ei joka viikko tee jotai.

Vierailija
66/82 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikoslaissa on nimike pakottaminen. Hallituksemme on kunnostautunut tässä pakottamis asiassa oikein kunnolla. Ainoastaa se että mitä köyhempi sen enemmän pakotetaan ja sitten kun on rikas saa vapautuksen ja pääsee pakottamaan muita. Tämä on koko kokoomuksen ydin rakentaa orja-yhteiskunta. 

Vierailija
67/82 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisiko kukaan, edes vakituisessa työssä oleva Kokoomuksen kannattaja, tuollaista mallia Suomeen? Miksi ihmeessä haluaisi? Nauttiiko joku muiden nöyryyttämisestä todella niin paljon, että köyhiä on kyykytettävä, maksoi mitä maksoi?

Vierailija
68/82 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen mieluummin vankilaan kun suostun tuohon

Vierailija
69/82 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menen mieluummin vankilaan kun suostun tuohon

Niin varmaan muutama muukin. Onkohan se otettu laskelmissa huomioon. Valtavan kallis malli.

Vierailija
70/82 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että mä nautin tästä silmin nähtävästä paniikista, joka tälläkin palstalla sohvallamakoilijoiden keskuudessa vallitsee, kun rahahanaa laitetaan kiinni ja elämisensä eteen joutuu viimein tekemään jotain. Kokoomus tulee olemaan seuraavassakin hallituksessa ja nämä uudistukset tullaan ajamaan läpi, koska ne ovat välttämättömiä ja niille on kansan tahto.

Vierailija
71/82 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai että mä nautin tästä silmin nähtävästä paniikista, joka tälläkin palstalla sohvallamakoilijoiden keskuudessa vallitsee, kun rahahanaa laitetaan kiinni ja elämisensä eteen joutuu viimein tekemään jotain. Kokoomus tulee olemaan seuraavassakin hallituksessa ja nämä uudistukset tullaan ajamaan läpi, koska ne ovat välttämättömiä ja niille on kansan tahto.

Mikä tämän mallin etu on? Sinun nautintosi kuvitellessasi paniikkia ja tukien saajien kyykyttämistä? Paljonko olet valmis tuosta huvista maksamaan lisää veroja? Olet outo.

Vierailija
72/82 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoomus ei ehkä ole seuraavassa hallituksessa näillä uhkakuvilla.

Vierailija
73/82 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Orpo ja muu oikeisto haluaa kaikki tuet vastikkeellisiksi. Lapsislistä en tiedä, mutta asumistuki sulautettaisiin yleistukeen, joka olisi vastikkeellista.

Ensi keväänä kannattaa todellakin vaivautua vaaliuurnille ja muistuttaa ja valistaa myös tuttavia. Jokainen tietenkin äänestää mitä haluaa, mutta vain Vihreät ja Vasemmistoliitto haluavat vastikkeettoman sosiaaliturvan. Muut puolueet haluavat käyttää verorahoja pelotteiden luomiseen, byrokratiaan ja tukea tarvitsevien kyykyttämiseen orjatöissä ja pupukursseilla.

Mitkä puolueet uskovat, että yhteiskunta toimii parhaiten pelotteita käyttämällä?

Vierailija
74/82 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haista paska! Minä olen yh ja kokopäivätöissä mutta palkkani on niin pieni että saan asumistukea. Niin voitko kuvitella että palkalla ei saa katettua kaikkea elämistä!!! Jos asumistuesta tulee joku yleistuki niin mun pitäis tehdä kokopäivätyön lisäksi vielä jotain muutakin työtä. En näkisi lapsiani enää varmaan ollenkaan.

Vierailija
75/82 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lienee kokoomuksen pienimpiä ongelmia tällä hetkellä.

Vierailija
76/82 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä puolueet uskovat, että yhteiskunta toimii parhaiten pelotteita käyttämällä?

Ainakin Kokoomus, persut ja kd. Toki Sinisetkim, mutta ehkä nyt puhutaan ihan vain oikeista puolueista, jotka saanevat ääniä ensi keväänäkin.

Vierailija
77/82 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haista paska! Minä olen yh ja kokopäivätöissä mutta palkkani on niin pieni että saan asumistukea. Niin voitko kuvitella että palkalla ei saa katettua kaikkea elämistä!!! Jos asumistuesta tulee joku yleistuki niin mun pitäis tehdä kokopäivätyön lisäksi vielä jotain muutakin työtä. En näkisi lapsiani enää varmaan ollenkaan.

Meinaatko äänestää ensi keväänä?

Vierailija
78/82 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen töissä nollasopparilla ja työtuntien määrää on vaikea ennakoida. Ainoastaan soviteltu päiväraha vakauttaa taloutta, joten mitenkäs se enää toimisi, jos pitää jossain sukanvirkkuukerhoissakin käydä?

Ja juu koko ajan haen parempaa työtä, mutta ei se tuota nollasopparityötä poista maailmasta. Siihen otetaan vaan joku uusi kärsijä tilalle.

Vierailija
79/82 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihinkähän sitä äänensä pistäisi, hmm...

Vierailija
80/82 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihinkähän sitä äänensä pistäisi, hmm...

Kokoomus ja persut ovat varma valinta, niin ei lopu valittamisen aiheet. Kyykkyyyn!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi