Redin johtajalle potkut. Nainen saa aina potkut mokastaan, kun miehet vaan jatkavat
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000005912219.html
Anneli Jäätteenmäki lähti heti, Ilkka Kanerva sen kun porskutti. Maailma on täynnä Eskokiesejä, joita ei saa millään valtakunnan mokilla pois. Ei Länsimetron mokien, ei rakennusvirheiden, ei romahtaneiden kattojen, ei Suomen aborttilinjauksia vastaan puhumisen takia.
Kun nainen on toimitusjohtajana, hän saa heti kärsiä ja sitten haetaan "uutta johtajuutta". Jotenkin noloa SRV:lle.
Kommentit (95)
Tais jo hakuvaiheessa fiksut, kokeneet äijät vältellä jo ennakkoon uppoavaksi laivaksi tiedetyn "kapteenin" paikkaan hakemista?
Tilalle jäi innokkaat nuoret miehet (joita suurinta osaa tosin nää kokeneet fiksut jo varoitteli..) ja -niin- naiset.
Paskasta ei saa konvehtia.
Edes kodinhoitaja nainen.
Redissä pitäisi olla prisma ja citymarket. Kävisin sieltä ruoat ja samalla kävisin jos asiaa muissakin liikkeissä.
Natt si-johtajat saa aina ensimmäisenä potkut!
Vierailija kirjoitti:
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000005912219.html
Anneli Jäätteenmäki lähti heti, Ilkka Kanerva sen kun porskutti. Maailma on täynnä Eskokiesejä, joita ei saa millään valtakunnan mokilla pois.
Ilkka Kanerva joutui eroamaan ulkoministerin tehtävästä. Esko Kiesikin joutui eroamaan. Harvinaisen huonoja esimerkkejä siis. Miehet ovat menettäneet töitään myös kaikenlaisen #metoo-raivoamisen takia, vaikkei mitään rikosta olisi edes tapahtunutkaan.
Varmasti on johtajia, jotka saavat säheltää ihan rauhassa eikä potkuja tule, mutta en usko, että tällä on sukupuolen kanssa paljon tekemistä.
Miehet ei antaneet rahaa naisilleen shoppailla.
Kyllä olisi naisena tullut hyvä mieli, jos nainen olisi saanut johtaa tämän hankkeen vaikka ihan konkurssiin asti. Olisi annettu vastuuta!
Porijazzimiäs sai potkut ennen ku alotti työpaikassa.
Täällä on nyt laitettu parin miehen nimet ketjuun, vaikka todellisuudessa potkut saaneita toimitusjohtajia on satoja, joista suurin osa miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että näissä tapauksissa mietitään jotain ihan muuta kuin toimarin sukupuolta ja olihan se nainen jo valittaessa.
Tuo, että se oli nainen jo valittaessa viittaa siihen, että nuo tiesi etukäteen redin flopiksi.
Nainen valitaan yleensä aina jo epäonnistuneeseen yritykseen, jolla menee jo huonosti.
Sille on oma nimensäkin, glass cliff.
Miesjohtajat ei suostu edes ottaamaan vastaan paikkaa tuollaisessa yrityksessä, siihen valitaan nainen, josta hankkiudutaan sitten nopeasti eroon. Tuo oli iso varoitusmerkki noille yrittäjille jo heti alkuun. Itse myyn osakkeet yleensä yrityksistä, joihin valitaan nainen johtoon, en naisten huonouden takia, vaan tuon glass cliffin takia.
Ai sille on nimikin.
Mä olen itse kokenut tuon, ja on aivan totta. Tarvitaan mies ensin sotkemaan tilanne, oikein kunnolla ja pidemmän kaavan mukaan. Sitten kun kukaan ei enää tiedä, miten tästä suosta noustaan, palkataan joku tunnollinen ja pätevä nainen ulkopuolelta, ja sanotaan että siivoa tämä sotku.
Nainen ottaa työn vastaan, koska on tarpeeksi kauan hakannut päätään lasikattoon edellisessä organisaatiossa, ja tietää ettei ole paljon varaa nirsoilla.Mulle kävi vähän paremmin, koska riskinotto päätyi tuloksen parantumiseen, ja sain jäädä. Toistaiseksi.
Tuolla pomolla ei niin hyvin, hänet on laitettu ulos jotta osakkeenomistajat saadaan hiljaiseksi. Eihän hän ole noin armottoman huonoa suunnitelmaa tilannut eikä suunnitellut.
Kyllä mies lähtee toimarin paikalta ihan yhtä nopeasti kuin nainen huonon tuloksen/virheiden/tms jälkeen.
Joo mutta luitko tuosta glass cliff -ilmiöstä, eli naiselle todennäköisemmin osuu paikka jossa ei oikein edes voi onnistua.
Jos tuo kauppakeskus on suunniteltu huonosti, miten tuo pomo olisi edes voinut saada sitä toimimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että näissä tapauksissa mietitään jotain ihan muuta kuin toimarin sukupuolta ja olihan se nainen jo valittaessa.
Tuo, että se oli nainen jo valittaessa viittaa siihen, että nuo tiesi etukäteen redin flopiksi.
Nainen valitaan yleensä aina jo epäonnistuneeseen yritykseen, jolla menee jo huonosti.
Miesjohtajat ei suostu edes ottaamaan vastaan paikkaa tuollaisessa yrityksessä, siihen valitaan nainen, josta hankkiudutaan sitten nopeasti eroon. Tuo oli iso varoitusmerkki noille yrittäjille jo heti alkuun. Itse myyn osakkeet yleensä yrityksistä, joihin valitaan nainen johtoon, en naisten huonouden takia, vaan tuon glass cliffin takia.
Ai sille on nimikin.
Mä olen itse kokenut tuon, ja on aivan totta. Tarvitaan mies ensin sotkemaan tilanne, oikein kunnolla ja pidemmän kaavan mukaan. Sitten kun kukaan ei enää tiedä, miten tästä suosta noustaan, palkataan joku tunnollinen ja pätevä nainen ulkopuolelta, ja sanotaan että siivoa tämä sotku.
Nainen ottaa työn vastaan, koska on tarpeeksi kauan hakannut päätään lasikattoon edellisessä organisaatiossa, ja tietää ettei ole paljon varaa nirsoilla.Mulle kävi vähän paremmin, koska riskinotto päätyi tuloksen parantumiseen, ja sain jäädä. Toistaiseksi.
Tuolla pomolla ei niin hyvin, hänet on laitettu ulos jotta osakkeenomistajat saadaan hiljaiseksi. Eihän hän ole noin armottoman huonoa suunnitelmaa tilannut eikä suunnitellut.
Kyllä mies lähtee toimarin paikalta ihan yhtä nopeasti kuin nainen huonon tuloksen/virheiden/tms jälkeen.
Joo mutta luitko tuosta glass cliff -ilmiöstä, eli naiselle todennäköisemmin osuu paikka jossa ei oikein edes voi onnistua.
Jos tuo kauppakeskus on suunniteltu huonosti, miten tuo pomo olisi edes voinut saada sitä toimimaan.
Ei kai häntä siihen hommaan pakotettu? Eiköhän hän nähnyt suunnitelman ja otti tehtävän vastaan ihan mielellään. Yhtä lailla tuossa olisi voinut mies epäonnistua, jos vaikka kaikki mahdolliset naisehdokkaat olisivat kieltäytyneet pestistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai sille on nimikin.
Ei kai häntä siihen hommaan pakotettu? Eiköhän hän nähnyt suunnitelman ja otti tehtävän vastaan ihan mielellään. Yhtä lailla tuossa olisi voinut mies epäonnistua, jos vaikka kaikki mahdolliset naisehdokkaat olisivat kieltäytyneet pestistä.
Alapeukuttajako on siis sitä mieltä, että nainen pakotettiin tehtävään, hän ei nähnyt suunnitelmaa ja oli vastahakoinen?
Taas sai naistoimitusjohtaja syyt niskoilleen (Iso-Hanni) ja hallituksne miehet nauravat partoihinsa.
Class cliff, naiset sijaiskärsijöinä.
Vierailija kirjoitti:
Nainen saa potkut - miesten vika.
Nainen menestyy - täysin omaa ansiotaan.
Jep jep..
Jotenkin näin.
Hyvä luoja tätä palstaa. Miesviha kukoistaa, kun naiset ovat niin sorrettuja raukkoja. Oikein hävettää olla nainen, kun tällä palstalla käy.
Eläkeläisukko estää rakentamisen - naisten syy.