Redin johtajalle potkut. Nainen saa aina potkut mokastaan, kun miehet vaan jatkavat
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000005912219.html
Anneli Jäätteenmäki lähti heti, Ilkka Kanerva sen kun porskutti. Maailma on täynnä Eskokiesejä, joita ei saa millään valtakunnan mokilla pois. Ei Länsimetron mokien, ei rakennusvirheiden, ei romahtaneiden kattojen, ei Suomen aborttilinjauksia vastaan puhumisen takia.
Kun nainen on toimitusjohtajana, hän saa heti kärsiä ja sitten haetaan "uutta johtajuutta". Jotenkin noloa SRV:lle.
Kommentit (95)
Julkisuustemppu, jolla saadaan vuokralaiset rauhoittumaan hetkeksi. Kauppakeskuksen sijaintiahan tuo ei muuta ja tuskin uusia liikkeitäkään on jonossa tulossa Rediin vuokralle, eli ongelmat eivät poistu.
Täysin turhaa panikointia. Svenskille olisi pitänyt antaa mahdollisuus kehittää asioita, joilla Rediä olisi viety eteenpäin. Kukaan ei äkkiä voi saavuttaa käänteentekeviä muutoksia, ei uusi tj:kään.
Siis mitä silmäni lukivatkaan? Redin tj sai kenkää vain koska oli nainen? Hymyilen ääneen.
Vierailija kirjoitti:
Julkisuustemppu, jolla saadaan vuokralaiset rauhoittumaan hetkeksi. Kauppakeskuksen sijaintiahan tuo ei muuta ja tuskin uusia liikkeitäkään on jonossa tulossa Rediin vuokralle, eli ongelmat eivät poistu.
Siis miten tämä "temppu" vaikuttaa Redin tulokseen? Menevätkö kaikki nyt sinne kuluttamaan, kun on tehty tällainen "temppu"?
Vierailija kirjoitti:
Täysin turhaa panikointia. Svenskille olisi pitänyt antaa mahdollisuus kehittää asioita, joilla Rediä olisi viety eteenpäin. Kukaan ei äkkiä voi saavuttaa käänteentekeviä muutoksia, ei uusi tj:kään.
Jos on niin loistava tyyppi kuin ajattelet, niin varmasti pääsee pelastamaan jotain muuta kauppakeskusta tai muuta kärvistelevää yritystä. Voi vaikka lupautua tekemään hommia talkoilla pari ensimmäistä vuotta. Sitten kun bisnes kukoistaa, alkaa nostaa palkkaa.
Onhan se syrjintää, kun naisjohtajat eivät pääse miesten kanssa saunaan tai Zimbabwen metsästyssafareille. Kyllä siinä helposti turhautuu, pahoittaa mielensä eikä kykene parhaaseensa. Miesten ja rakenteiden vika. Naisjohtajille pitäisi antaa aina vuosi lisäaikaa potkujen jälkeen. Talous pelastuisi ja Suomesta tulisi uusi Sveitsi.
Vierailija kirjoitti:
Jos KOLMESSA kuukaudessa ei saada opasteita tai nettisivuja kunnollisiksi niin kyllä se jotain kertoo johtamisen tasosta. Ottaen huomioon että pesti ei takuulla ole alkanut samalla kun kauppakeskus on avattu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että näissä tapauksissa mietitään jotain ihan muuta kuin toimarin sukupuolta ja olihan se nainen jo valittaessa.
Tuo, että se oli nainen jo valittaessa viittaa siihen, että nuo tiesi etukäteen redin flopiksi.
Nainen valitaan yleensä aina jo epäonnistuneeseen yritykseen, jolla menee jo huonosti.
Sille on oma nimensäkin, glass cliff.
Miesjohtajat ei suostu edes ottaamaan vastaan paikkaa tuollaisessa yrityksessä, siihen valitaan nainen, josta hankkiudutaan sitten nopeasti eroon. Tuo oli iso varoitusmerkki noille yrittäjille jo heti alkuun. Itse myyn osakkeet yleensä yrityksistä, joihin valitaan nainen johtoon, en naisten huonouden takia, vaan tuon glass cliffin takia.
Ai sille on nimikin.
Mä olen itse kokenut tuon, ja on aivan totta. Tarvitaan mies ensin sotkemaan tilanne, oikein kunnolla ja pidemmän kaavan mukaan. Sitten kun kukaan ei enää tiedä, miten tästä suosta noustaan, palkataan joku tunnollinen ja pätevä nainen ulkopuolelta, ja sanotaan että siivoa tämä sotku.
Nainen ottaa työn vastaan, koska on tarpeeksi kauan hakannut päätään lasikattoon edellisessä organisaatiossa, ja tietää ettei ole paljon varaa nirsoilla.
Mulle kävi vähän paremmin, koska riskinotto päätyi tuloksen parantumiseen, ja sain jäädä. Toistaiseksi.
Tuolla pomolla ei niin hyvin, hänet on laitettu ulos jotta osakkeenomistajat saadaan hiljaiseksi. Eihän hän ole noin armottoman huonoa suunnitelmaa tilannut eikä suunnitellut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että näissä tapauksissa mietitään jotain ihan muuta kuin toimarin sukupuolta ja olihan se nainen jo valittaessa.
Tuo, että se oli nainen jo valittaessa viittaa siihen, että nuo tiesi etukäteen redin flopiksi.
Nainen valitaan yleensä aina jo epäonnistuneeseen yritykseen, jolla menee jo huonosti.
Sille on oma nimensäkin, glass cliff.
Miesjohtajat ei suostu edes ottaamaan vastaan paikkaa tuollaisessa yrityksessä, siihen valitaan nainen, josta hankkiudutaan sitten nopeasti eroon. Tuo oli iso varoitusmerkki noille yrittäjille jo heti alkuun. Itse myyn osakkeet yleensä yrityksistä, joihin valitaan nainen johtoon, en naisten huonouden takia, vaan tuon glass cliffin takia.
Ai sille on nimikin.
Mä olen itse kokenut tuon, ja on aivan totta. Tarvitaan mies ensin sotkemaan tilanne, oikein kunnolla ja pidemmän kaavan mukaan. Sitten kun kukaan ei enää tiedä, miten tästä suosta noustaan, palkataan joku tunnollinen ja pätevä nainen ulkopuolelta, ja sanotaan että siivoa tämä sotku.
Nainen ottaa työn vastaan, koska on tarpeeksi kauan hakannut päätään lasikattoon edellisessä organisaatiossa, ja tietää ettei ole paljon varaa nirsoilla.Mulle kävi vähän paremmin, koska riskinotto päätyi tuloksen parantumiseen, ja sain jäädä. Toistaiseksi.
Tuolla pomolla ei niin hyvin, hänet on laitettu ulos jotta osakkeenomistajat saadaan hiljaiseksi. Eihän hän ole noin armottoman huonoa suunnitelmaa tilannut eikä suunnitellut.
Kaikki toimitusjohtajat ovat töissä toistaiseksi. Ja mikään pakkohan ei ole jäädä odottelemaan potkuja, jos toteaa suunnitelman armottoman huonoksi.
Pitää paikkansa. Kelasta tuli lähtö, samoin varainhoitoyhtiöstä naisille.
Menin uteliaisuudesta nettisivuille. Kieltämättä vähän harrastelijamaista. En palkkaisi tuollaista johtajaa, sillä nettisivu on yhtä tärkeä kuin itse paikka.
Samoin Sirpa Pietikäinen lähti, kun taas Kimmo Sasi paljon pahemmasta rikoksesta jäi pallilleen. Säännöt ovat erit naisille ja miehille.
Vierailija kirjoitti:
Samoin Sirpa Pietikäinen lähti, kun taas Kimmo Sasi paljon pahemmasta rikoksesta jäi pallilleen. Säännöt ovat erit naisille ja miehille.
Tarkoitatko Sasin kuolemantuottamusta? Autolla saa tappaa, näinhän se on!
Toimitusjohtajat osaa kyllä neuvotella itselleen sellaisen sopparin, että potkujen tullessa ei jää tyhjin käsin. Reilu eroraha auttaa kummasti kestämään pettymyksen 🙄
Vierailija kirjoitti:
Toimitusjohtajat osaa kyllä neuvotella itselleen sellaisen sopparin, että potkujen tullessa ei jää tyhjin käsin. Reilu eroraha auttaa kummasti kestämään pettymyksen 🙄
Tämä osaava ja ammattitaitoinen naisukupuolen edustaja taidettiin siirtää täysin ilman syytä muihin tehtäviin pahan miesverkoston voimin.
Palataan vielä Kimmo Sasiin. Ihmisen taposta autolla oli siis kyse. Ei siitä voida kansanedustajaa tuomita koska hän ei aja työssään autolla. Ainoastaan autoilijan etua ja asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Svenskillä taisi olla aikaa reilu 6 vuotta kehittää asioita:
"Commercial Director, REDI Shopping centre
SRV Construction Ltd.
April 2012 – Present 6 years 8 months"
Tuntematta asioiden taustoja sen isommin luulisi hänellä ollaan sanansa sanottavana siitä millainen konsepti Rediin luotiin.
Kävin katsomassa Redin tarjontaa. Aika lailla samoja/samankaltaisia kauppoja kuin maakuntakeskusten ostareilla. Ei kiinnosta Oulusta lähteä tuota tsekkaamaan, jatkossakin olen uskollinen Helsingin keskustan liikkeille.
Redin työmaa, ja koko Kalasatama-projekti seisoi vuosikausia jonkin nimbyn valituskierteen vuoksi. Kalasatama on rampautettu jonkin eläkeläisen takia jolla oli aikaa riitauttaa koillisen kantakaupungin kehitys.
Eihän se niin tarkkaa ole tällä palstalla.