Redin johtajalle potkut. Nainen saa aina potkut mokastaan, kun miehet vaan jatkavat
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000005912219.html
Anneli Jäätteenmäki lähti heti, Ilkka Kanerva sen kun porskutti. Maailma on täynnä Eskokiesejä, joita ei saa millään valtakunnan mokilla pois. Ei Länsimetron mokien, ei rakennusvirheiden, ei romahtaneiden kattojen, ei Suomen aborttilinjauksia vastaan puhumisen takia.
Kun nainen on toimitusjohtajana, hän saa heti kärsiä ja sitten haetaan "uutta johtajuutta". Jotenkin noloa SRV:lle.
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
Kyllähän johtoporrasta kierrätetään. Piiri pieni pyörii, kun Nokialta mennään Koneelle jne. Näillä vain se kultainen kädenpuristus on sen verran mukava, ettei putoa taloudellisesti pohjalle, vaikkei uutta suojatyöpaikkaa olisikaan näköpiirissä.
Suojatyöpaikkaa? Tuota termiä ei oikein voi käyttää yksityisistä firmoista, joilla on oikeus käyttää johtajiensa palkkoihin niin paljon kuin kehtaavat. Mitä enemmän johtaja saa aikaan tulosta, sitä enemmän voi tietysti pyytääkin.
Helposti voi käyttää. Yllättävän moni saavuttaa asemansa hyvä veli-mentaliteetilla, osaamisesta ja todellisesta pätevyydestä viis. Tiedän kv. yksityisen firman täällä Suomessa, jossa "juhlittiin" juuri tällaisen osaamattoman pomon irtisanomista. Työsuhde määrättiin päättymään välittömästi. Ko. esimiehen palkkaamista työhönsä ihmeteltiin laajasti aikanaan.
Prototyyppi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
Kyllähän johtoporrasta kierrätetään. Piiri pieni pyörii, kun Nokialta mennään Koneelle jne. Näillä vain se kultainen kädenpuristus on sen verran mukava, ettei putoa taloudellisesti pohjalle, vaikkei uutta suojatyöpaikkaa olisikaan näköpiirissä.
Suojatyöpaikkaa? Tuota termiä ei oikein voi käyttää yksityisistä firmoista, joilla on oikeus käyttää johtajiensa palkkoihin niin paljon kuin kehtaavat. Mitä enemmän johtaja saa aikaan tulosta, sitä enemmän voi tietysti pyytääkin.
Helposti voi käyttää. Yllättävän moni saavuttaa asemansa hyvä veli-mentaliteetilla, osaamisesta ja todellisesta pätevyydestä viis. Tiedän kv. yksityisen firman täällä Suomessa, jossa "juhlittiin" juuri tällaisen osaamattoman pomon irtisanomista. Työsuhde määrättiin päättymään välittömästi. Ko. esimiehen palkkaamista työhönsä ihmeteltiin laajasti aikanaan.
Jos firmalla on varaa, niin saahan se palkata kenet tahansa notkumaan nurkkiinsa. Kai tämä on ihan selvää? Mutta pätevyys ei todellakaan ole mikään mittari sinänsä, vaan se tulos. Siis tulos. Ihan riippumatta siitä, millä pätevyydellä se on saavutettu.
Prototyyppi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
Esimies ei ole sama kuin toimitusjohtaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että näissä tapauksissa mietitään jotain ihan muuta kuin toimarin sukupuolta ja olihan se nainen jo valittaessa.
Tuo, että se oli nainen jo valittaessa viittaa siihen, että nuo tiesi etukäteen redin flopiksi.
Nainen valitaan yleensä aina jo epäonnistuneeseen yritykseen, jolla menee jo huonosti.
Sille on oma nimensäkin, glass cliff.
Miesjohtajat ei suostu edes ottaamaan vastaan paikkaa tuollaisessa yrityksessä, siihen valitaan nainen, josta hankkiudutaan sitten nopeasti eroon. Tuo oli iso varoitusmerkki noille yrittäjille jo heti alkuun. Itse myyn osakkeet yleensä yrityksistä, joihin valitaan nainen johtoon, en naisten huonouden takia, vaan tuon glass cliffin takia.
Olin juuri tulossa kirjoittamaan samaa, mutta en tiennyt että tälle on oma termikin.
voi lol teidän kanssanne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että näissä tapauksissa mietitään jotain ihan muuta kuin toimarin sukupuolta ja olihan se nainen jo valittaessa.
Tuo, että se oli nainen jo valittaessa viittaa siihen, että nuo tiesi etukäteen redin flopiksi.
Nainen valitaan yleensä aina jo epäonnistuneeseen yritykseen, jolla menee jo huonosti.
Miesjohtajat ei suostu edes ottaamaan vastaan paikkaa tuollaisessa yrityksessä, siihen valitaan nainen, josta hankkiudutaan sitten nopeasti eroon. Tuo oli iso varoitusmerkki noille yrittäjille jo heti alkuun. Itse myyn osakkeet yleensä yrityksistä, joihin valitaan nainen johtoon, en naisten huonouden takia, vaan tuon glass cliffin takia.
Jos tuo olisi totta, tiedettäisiin asia sijoitusmarkkinoilla erittäin hyvin, eikä kukaan sijoittaisi naisjohtajien yrityksiin. Näin ei kuitenkaan ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tuo olisi totta, tiedettäisiin asia sijoitusmarkkinoilla erittäin hyvin, eikä kukaan sijoittaisi naisjohtajien yrityksiin. Näin ei kuitenkaan ole.
Sehän nyt olikin niin täyttä tuubaa että seurana oli loputkin torvisektiosta.
Valitettavasti totta. Esimerkiksi tämä Oulun Riikka Moilasen tapaus, jossa yksi väärin esitetty lause (joka on loppuen lopuksi aivan fakta, kun Oulun keskustan katukuvaa hieman seuraa), tuo potkut ja järkyttävän somelynkkaamisen, sekä fyysisen kiusaamisen kaduilla. Samaan aikaan toisten puoleiden edustajat haukkuvat esimerkiksi yritysten johtajia porvarisikariistäjiksi, joka ei ole minusta yhtään sen parempi sana, kuin ihmisroska-sanakaan.
Miten tästäkin yritetään saadaan sukupuolten välinen riita aikaan en ymmärrä. Jos tulosta ei synny niin toimari pistetään ulos, ihan selkeä homma.
Aloittaja rakenteli sitten omaan ageendansa sopivan väitteen, jolla ei ole mitään totuuspohjaa.
Mitään oikeita faktoja väitteensä tueksi aloittajalla ei ollut esittää.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja rakenteli sitten omaan ageendansa sopivan väitteen, jolla ei ole mitään totuuspohjaa.
Mitään oikeita faktoja väitteensä tueksi aloittajalla ei ollut esittää.
Nyt vaan pitäisi tietää kuka oli/on Esko Kiesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän se tiedetäänkin, sen takia naisjohtajan palkkaaminen lisää yrityksen laskua pörssissä.
Ei tuo ole nykyään mikään uusi asia.
Ei hän työttömäksi joutunut, vaan tehtävät vaihtuivat konsernin sisällä. Ihan hyvin hoidettu. Tuulinen paikka ja sekin positiivista, että nyt helpottaa henkilön kohdalla sen julkisuuden kanssa.
Johtaminen on herkkä laji ja tosiaan, miehet vaihtavat paikkaa yhtälailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän se tiedetäänkin, sen takia naisjohtajan palkkaaminen lisää yrityksen laskua pörssissä.
Ei tuo ole nykyään mikään uusi asia.
Jos totta puhutaan niin naisjohtajuus on uusi asia. Milloin naisjohtajuus ei siis laskenut yrityksen arvoa?
Jos ryhtyy toimitusjohtajaksi, ei pidä vedota sukupuoleensa tai muuhun synnynnäiseen ominaisuuteensa, kun tuloksia katsotaan. Kuka palkkaa ihmistä, josta tietää, että hän vetää esiin ties minkä kortin, jos ei saavuta tavoitteita? Olisi tosi väärin, että esim. naiselle toimitusjohtajana asetettaisiin alhaisemmat tavoitteet siksi, että hän on nainen.
Naiset saavat perustaa itse yrityksiä ja johtaa niitä siinä missä miehetkin. Ei ole pakko mennä töihin kenellekään, vaan voi yrittäjänä pitää langat käsissään. Mutta jos menee vieraalle toimitusjohtajaksi, on kuin kuka tahansa palkollinen, mutta lyhyemmällä irtisanomisajalla. Jokainen päättäköön, mikä sopii itselle, ja tehköön sen mukaan. Menestyvä naistoimitusjohtaja ei varmasti joudu kenenkään miehen takia pois tällaisina aikoina.
Syypää on helppo löytää, vaikka vika on rakenteissa ja verkostoissa.
Vierailija kirjoitti:
Syypää on helppo löytää, vaikka vika on rakenteissa ja verkostoissa.
Niin. Jos kaikki vain olisivat menneet ostoksille Rediin ja käyttäneet rahaa roimasti, toimitusjohtaja ei olisi joutunut pois. Meidän kaikkien vika, mutta etenkin miesten. Salaliitto naistoimitusjohtajia vastaan on näin todistettu.
Näinhän se menee. Tajusin myös juuri yksi päivä, että olen meidän työyhteisössä ainut nainen ja ainut joka on osa-aikainen, muilla täydet tunnit. Enkä ole kertaakaan näiden vuosien aikana saanut tunnustusta tyyliin ”vuoden työntekijä” vaikken ikinä saa huomautuksia tai tee virheitä. Miehet kyllä tekevät ja heille siitä sanotaan, mutta samat saavat myös tunnustusta.
Meillä on hyvä porukka ja kaikki tulevat toimeen, ei minua syrjitä työyhteisössä mitenkään, mutta nämä nyt vähän ihmetyttävät.
Vierailija kirjoitti:
Mistä ne kuvittelee jonkun sinne löytävänsä, kun liiketoiminta on täynnä rakenteellisia ongelmia jotka ratkeavat aikaisintaan joskus vuosien päästä kun Kalasataman asuinalue valmistuu.
No minä kyllä voin alkaa Redin toimariksi jos ei ketään muuta kiinnostunutta löydy.
Parilta viime vuodelta irtisanottujen toimitusjohtajien nimiä: Anders Lundh, Heikki Rotko, Kari Järvinen... ja moni, moni muu mies on saanut potkut.