Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ei saisi tuntea itseään yksinäiseksi, vaikka seurusteleekin?

Vierailija
26.11.2018 |

Mä ainakin kaipaan välillä muutakin seuraa, kuin avomieheni. Kolme kaveria on, mutta heitäkin tapaa vain harvakseltaan, eikä itse jaksa olla aina se, joka ottaa yhteyttä.
Onneksi nyt olen löytänyt sentään kolme suunnilleen ikäistäni pelikaveria, joiden kanssa saa nauraa ja jutella koneella.

Kommentit (86)

Vierailija
21/86 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelin myös miksi pitää vähätellä toisen yksinäisyyttä sanomalla, että no kaikilla ei ole sitäkään, olisit sa*tana tyytyväinen. Miten yksinäiseksi itsensä tunteva voi tukeutua kehenkään tai avautua jos vastaan tulee syytösmyrky siitä, ettei ole tarpeeksi yksinäinen?

Jos ihminen asuu samassa taloudessa toisen ihmisen kanssa, hän ei jmalauta ole yksin!!!!!!!!!

Vierailija
22/86 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otetaanpa esimerkki sinun elämästäsi miehesi kanssa vs minun elämäni täysin yksin;

1: jotain hauskaa/kamalaa/ihanaa tapahtuu ja haluat jakaa sen jonkun kanssa, mitä teet? kerrot miehellesi. Mitä minä teen? pidän asian itselläni tai hehkutan/itken asiaa päiväkirjaani tai psykiatrilleni (jossa joudun käymään vakavan masennuksen takia johtuen yksinäisyydestä jota kestänyt vuosia).

Ei muun n miehellä kiinnostanut minun jutut.

2. leffaan tulee uusi elokuva jonka haluat nähdä. mitä teet? menet katsomaan sen miehesi kanssa. mitä minä teen? odotan että elokuva ilmestyy dvd:lle sillä en halua mennä elokuviin yksin kun kaikki muut ovat siellä pareina tai kaverijoukkoina.

En ole koskaan käynyt miehen kanssa elokuvissa, kun mies ei halunnut.

3. on ystävänpäivä/uusi vuosi/juhannus/pääisiäinen/syntympäivä tms. Mitä teet? vietät sen miehesi kanssa. Mitä minä teen? olen kotona, normi päivä muiden joukossa.

Ei olla koskaan juhlittu muuten kuin siten, että olen tehnyt ruoan ja kakun, ja mies on syönyt niitä.

4. haluaisit kesälomalla ulkomaille. Mitä teet? lähdet reissuun miehesi kanssa. Jaatte upeat kokemukset yhdessä. Mitä minä teen? lähden reissuun yksin, koen kaiken yksin. Nykyään en tosin enää voi edes matkustaa koska pelkään mielenterveyteni takia ja pelkään että se pettää matkalla. en luota enää itseeni ja siihen että selviän matkoillani yksin.

En ole koskaan matkustanut miehen kanssa, kun hän ei halunnut.

Tässä muutama esimerkki. get it?

Tässäpä esimerkit mitä yksinäisyys voi olla parisuhteessa. Ihan totta ja suhde kesti 20 vuotta. Sitten luovutin, kun mies ei enää edes puhunut kanssani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/86 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä aina pitää vertailla kenellä on asiat huonoiten, et saa olla yksinäinen koska joku on vielä yksinäisempi, et saa valittaa rahanpuutetta kun jollain on vielä vähemmän rahaa. Miksi pitää kilpailla siitä, kenellä on asiat p*skimmin. Itse olen myös parisuhteessa ja yksinäinen, sillä miehen kanssa ollaan lähinnä kämppiksiä, ei siis ole mitään henkistä ja läheistä yhteyttä enää ja ne pari kaveriani asuvat muualla, ovat hankkineet perhettä ja yhteydenpito heihin on pikkuhiljaa vähentynyt merkittävästi. Mutta joo, pitäisi kai olla sitten tyytyväinen, että tuossa on joku toinen ihminen, kenelle huikata huomenet ja jutella mitä tuoda kaupasta.

Ja mietityttää vaan, että jos nyt minä esimerkiksi tunnen yksinäisyyttä niin miten ihmeessä se on pois joltain sellaiselta, joka mahdollisesti saattaa olla vieläkin yksinäisempi. Niin, aivan, ei mitenkään.

Eli toinen vaihtoehto olisi erota ja asua yksin mutta sitäkään et voi tehdä koska...? Niin, koska pelkäät yksinäisyyttä mikä siitä seuraisi. Se on ainoa tekosyysi asua nykyisen miehesi kanssa yhdessä, että sulla olisi se JOKU. Olkoon vaikka kuinka kylmä suhde, et ole silti Y K S I N.

Vierailija
24/86 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on päinvastainen ongelma, ihmiset haluaa välttämättä luokitella mut yksinäiseksi, vaikka en sitä todellakaan ole. Tämä siksi, että olen sinkkku ja näen kavereitakin (joita on 2) vain pari kertaa vuodessa välimatkan vuoksi.

Vierailija
25/86 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelin myös miksi pitää vähätellä toisen yksinäisyyttä sanomalla, että no kaikilla ei ole sitäkään, olisit sa*tana tyytyväinen. Miten yksinäiseksi itsensä tunteva voi tukeutua kehenkään tai avautua jos vastaan tulee syytösmyrky siitä, ettei ole tarpeeksi yksinäinen?

Nyt oli kyse seurustelusta. Kuka seurustelee sellaisen ihmisen kanssa joka saa tuntemaan yksinäiseksi. En ymmärrä.

Vierailija
26/86 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ihminen asuu samassa taloudessa toisen ihmisen kanssa, hän ei jmalauta ole yksin!!!!!!!!!

Ei ole yksin, mutta yksinäinen voi olla.

Vierailija
27/86 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otetaanpa esimerkki sinun elämästäsi miehesi kanssa vs minun elämäni täysin yksin;

1: jotain hauskaa/kamalaa/ihanaa tapahtuu ja haluat jakaa sen jonkun kanssa, mitä teet? kerrot miehellesi. Mitä minä teen? pidän asian itselläni tai hehkutan/itken asiaa päiväkirjaani tai psykiatrilleni (jossa joudun käymään vakavan masennuksen takia johtuen yksinäisyydestä jota kestänyt vuosia).

Enpä hirveästi jaa mieheni kanssa asioitani, miestä ei yksinkertaisesti kiinnosta. Emme keskustele juurikaan, ehkä jotain tyyliin mitä ruokana. Ei sillä hirveen pitkälle pötki. Joskus tuntuu että olis parempi kun ei olis miestä ollenkaan. Ei olis mitään turhia kuvitelmia seurasta.

2. leffaan tulee uusi elokuva jonka haluat nähdä. mitä teet? menet katsomaan sen miehesi kanssa. mitä minä teen? odotan että elokuva ilmestyy dvd:lle sillä en halua mennä elokuviin yksin kun kaikki muut ovat siellä pareina tai kaverijoukkoina.

Mieheni ei lähde kanssani elokuviin, ei häntä kiinnosta. Viimeksi kävimme elokuvissa 15v. sitten. Minä käyn yksin tai lasten kanssa.

3. on ystävänpäivä/uusi vuosi/juhannus/pääisiäinen/syntympäivä tms. Mitä teet? vietät sen miehesi kanssa. Mitä minä teen? olen kotona, normi päivä muiden joukossa.

Nuo päivät menee kotona minullakin. Aika normi päiviä, ehkä juhannuksena grillataan, uutena vuotena syödään sipsejä tms. Ei niitä varsinaisesti juhlita. Eikä varsinkaan synttäreitä tai ystävänpäivää. Lasten synttärit on poikkeus, niitä juhlitaan. Minun synttäreitäni ei kukaan muistanut kesällä. Ei mies, eikä lapset. Saati muut sukulaiset.

4. haluaisit kesälomalla ulkomaille. Mitä teet? lähdet reissuun miehesi kanssa. Jaatte upeat kokemukset yhdessä. Mitä minä teen? lähden reissuun yksin, koen kaiken yksin. Nykyään en tosin enää voi edes matkustaa koska pelkään mielenterveyteni takia ja pelkään että se pettää matkalla. en luota enää itseeni ja siihen että selviän matkoillani yksin.

Emme reissaa, emme ulkomailla emmekä kotimaassa. Mies viettää kesälomansa tietokoneella pelaten. Minä menen lasten kanssa.

Tässä muutama esimerkki. get it?

Joten ei, en ymmärtänyt. Ei kaikki parisuhteet ole sellaisia joissa tehdään asioita yhdessä. Ja tavallaan se yksinäisyys parisuhteessa on välillä jopa raastavampaa. Siinä se toinen on, mutta sitä ei kiinnosta. Olet yksinäinen vaikka ympärilläsi on ihmisiä. Silti sisällä on paljon asioita joita ei voi jakaa kenenkään kanssa. Välillä tuntuu että olis helpompaa kun ei olis ketään siinä lähellä, että olis ihan oikeesti ihan yksin. Ei olis mitään toiveitakaan siitä että muita kiinnostais.

Vierailija
28/86 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ei ole yksin, mutta voi silti olla yksinäinen. Etkö säkään ymmärrä mitä eroa näillä sanoilla on?

Vierailija
29/86 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä aina pitää vertailla kenellä on asiat huonoiten, et saa olla yksinäinen koska joku on vielä yksinäisempi, et saa valittaa rahanpuutetta kun jollain on vielä vähemmän rahaa. Miksi pitää kilpailla siitä, kenellä on asiat p*skimmin. Itse olen myös parisuhteessa ja yksinäinen, sillä miehen kanssa ollaan lähinnä kämppiksiä, ei siis ole mitään henkistä ja läheistä yhteyttä enää ja ne pari kaveriani asuvat muualla, ovat hankkineet perhettä ja yhteydenpito heihin on pikkuhiljaa vähentynyt merkittävästi. Mutta joo, pitäisi kai olla sitten tyytyväinen, että tuossa on joku toinen ihminen, kenelle huikata huomenet ja jutella mitä tuoda kaupasta.

Ja mietityttää vaan, että jos nyt minä esimerkiksi tunnen yksinäisyyttä niin miten ihmeessä se on pois joltain sellaiselta, joka mahdollisesti saattaa olla vieläkin yksinäisempi. Niin, aivan, ei mitenkään.

Eli toinen vaihtoehto olisi erota ja asua yksin mutta sitäkään et voi tehdä koska...? Niin, koska pelkäät yksinäisyyttä mikä siitä seuraisi. Se on ainoa tekosyysi asua nykyisen miehesi kanssa yhdessä, että sulla olisi se JOKU. Olkoon vaikka kuinka kylmä suhde, et ole silti Y K S I N.

No pitäisi ensin saada tämä talo myytyä että voisi lähteä, usko pois olen lähtöä valmistelemassa. Mulle ei ole minkäänlaista henkistä tukea miehestäni. Mikset itse muuta johonkin kimppakämppään jos se sun mielestä on niin ihanaa, että toinen ihminen asuu samassa asunnossa? Ja edelleen, kerro miksi mielestäsi tarvitsee vertailla kuka on yksinäisin? Mitä kiksejä sä siitä saat?

Ps. Äläkä pliis luule tietäväsi mitään mun elämästä.

Vierailija
30/86 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan jotkut haluaa nähdä kaikki yksinäiset sellaisina totaalihylkiöinä joilla ei edes halutessaan ole mahdollisuutta seurustelukumppaniin. Suuttuvat jos joku poikkeaa tästä, ”äääääää miten joku muka voisi seurustella täysihylkiön kanssaaa?”

Jos on pakko käyttää tuota totaalihylkiö-sanaa niin kyllä, sellaisia yksinäiset ovat. Miksi haluat sanoa yksinäiseksi henkilöä, jolla on hyvä ja läheinen kumppani?

Vierailija
31/86 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta, mutta silloin on parisuhteessa jotain vikaa.

Vierailija
32/86 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta, mutta silloin on parisuhteessa jotain vikaa.

No älä hitossa!?

Vierailija
33/86 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska se on törkeää niitä kohtaan, jotka oikeasti ovat yksinäisiä. Eikö sinua ketuttaisi, jos joku Keskisen Vesa marisisi lehdessä, miten kamalaa on, kun rahat eivät riitä?

Vierailija
34/86 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska se on törkeää niitä kohtaan, jotka oikeasti ovat yksinäisiä. Eikö sinua ketuttaisi, jos joku Keskisen Vesa marisisi lehdessä, miten kamalaa on, kun rahat eivät riitä?

Todella ontuva vertaus. Tuolla sun Keskisen Vesa -logiikalla sillä yksinäisyydestä valittavalla ihmisellä pitäisi olla ympärillään laaja kaveripiiri ja silti valittaisi yksinäisyyttään.

Vierailija
35/86 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli yksinäisyyttä saa valittaa vain sellaiset joilla ei ole yhtään ainutta minkäänlaista ihmissuhdetta, ei edes sukulaisia tai nettikavereita?

Vierailija
36/86 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ei ole yksin, mutta voi silti olla yksinäinen. Etkö säkään ymmärrä mitä eroa näillä sanoilla on?

Jos nuo sanat tarkoittaisivat samaa, yksinäisyys olisi helposti korjattu: sen kuin menisi vaikka bussiin tai kaupunkin keskustaan ja tadaa! Ei ole enää yksinäinen.

Olen useamman kerran ollut tilanteessa, jossa olen ison ihmisjoukon keskellä ja oloni on huomattavasti yksinäisempi kuin jos olisin yksin himassa.

Vierailija
37/86 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin täytyy parisuhteessa olla jotain vikaa jos tuntee olonsa yksinäiseksi? Varsinkin tähän aikaan vuodesta aika yksinäiseltä tuntuu, kun toinen saa jatkuvasti kutsuja eri porukoiden pikkujouluihin ja mua ei ole kutsuttu mihinkään. Ja mies siis tekee aika miesvaltaisilla aloilla useammassa porukassa töitä, niin siksi näitä on. Ei sinne mun tietääkseni mihinkään mitään vaimoja tai tyttöystäviä ole pyydetty mukaan. Muutenkin mies näkee kavereitaan vähintään kerran viikossa, mä en nää ketään muuta kun työkavereita töissä (teen vuokratyöfirman kautta, ehkä siksi en oikein kuulu porukkaan sielläkään) ja kaupan kassoja. Ja täällähän on jo monta kertaa kerrottu että ei kukaan halua työkavereistaan oikeita kavereita, niin ei tarvitse sitäkään nyt kommentoida. Ja ehkä se pätee vaan naisvaltaisilla aloilla kun tota miehen seuraelämää vierestä seuraa.

Vierailija
38/86 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten jo joku sanoi, todella huono vertaus.

Lisäksi: miten se on siltä yksinäiseltä pois jos joku toinen erilaisessa tilanteessa olevakin on yksinäinen? Mitä törkeää siinä on? 

Vierailija
39/86 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella ontuva vertaus. Tuolla sun Keskisen Vesa -logiikalla sillä yksinäisyydestä valittavalla ihmisellä pitäisi olla ympärillään laaja kaveripiiri ja silti valittaisi yksinäisyyttään.

No okei. Ajatellaan sitten, että sinulle jää kuussa laskujen jälkeen käteen 300 euroa, ja jollekin jää 800 euroa ja marisee, miten köyhä hän on.

Vierailija
40/86 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin täytyy parisuhteessa olla jotain vikaa jos tuntee olonsa yksinäiseksi? Varsinkin tähän aikaan vuodesta aika yksinäiseltä tuntuu, kun toinen saa jatkuvasti kutsuja eri porukoiden pikkujouluihin ja mua ei ole kutsuttu mihinkään. Ja mies siis tekee aika miesvaltaisilla aloilla useammassa porukassa töitä, niin siksi näitä on. Ei sinne mun tietääkseni mihinkään mitään vaimoja tai tyttöystäviä ole pyydetty mukaan. Muutenkin mies näkee kavereitaan vähintään kerran viikossa, mä en nää ketään muuta kun työkavereita töissä (teen vuokratyöfirman kautta, ehkä siksi en oikein kuulu porukkaan sielläkään) ja kaupan kassoja. Ja täällähän on jo monta kertaa kerrottu että ei kukaan halua työkavereistaan oikeita kavereita, niin ei tarvitse sitäkään nyt kommentoida. Ja ehkä se pätee vaan naisvaltaisilla aloilla kun tota miehen seuraelämää vierestä seuraa.

Jos parit pikkujoulut vuodessa syöksevät sinut epätoivoon ja masennukseen, niin aika draamaqueen olet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi