Vanhempien tuki 18v opiskelijalle - molemmat tukevat vai vain toinen?
Kysymys teille eronneille isille ja äideillä, joilla on täysi-ikäinen opiskeleva nuori: tuetko lastasi taloudellisesti yhtä paljon kuin toinen vanhempi? Ajatteletteko lapsen tukemisesta samalla tavalla?
Kommentit (15)
Meillä exä puhuu tukemisesta, ei juuri tee sitä. Sanoo välillä, ettei ole rahaa. Kuitenkin usein syö ja kahvittelee ulkona, asuu yksin sadan neliön asunnossa ym. Vähän tulee ristiriitainen olo.
Vierailija kirjoitti:
Eikö 18v ole jo omillaan?
Toivottavasti ei.
Vierailija kirjoitti:
Eikö 18v ole jo omillaan?
Pakollinen toinen aste yleensä kesken.
Alle 21v opiskelijaa pitää vanhemman tukea ihan yhteiskunnan velvoitteiden mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Meillä exä puhuu tukemisesta, ei juuri tee sitä. Sanoo välillä, ettei ole rahaa. Kuitenkin usein syö ja kahvittelee ulkona, asuu yksin sadan neliön asunnossa ym. Vähän tulee ristiriitainen olo.
Miksi tässä on alapeukku?
Vanhempien tulotaso ja elintaso voi olla ihan eri. Vaikka joskus se pienituloinen just tukee enemmän.
Tuen yksin. Isä ei osallistu enkä ole isän kanssa ollut vuosiin tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
Minä äitinä tuen enemmän. Isä ostaa sohvia ja kahvinkeittimiä jne.
Onko susta ok?
Vierailija kirjoitti:
Entä lapsesi, onko isän kanssa yhteys? Lapsellehan se tuki tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ilmeisesti jonkun verran, mutta isä ei esim kutsu luokseen. Isä siis on jättänyt elatustuenkin minulle maksamatta ja jouduin hakeen Kelasta. Koskaan ei ole minulta kysynyt mitä lapset tarvisi tai voiko osallistua kukuihin. Olen yksin maksanut ajokortit, lukiokirjat, harrastukset ym. Kaikille lapsille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ilmeisesti jonkun verran, mutta isä ei esim kutsu luokseen. Isä siis on jättänyt elatustuenkin minulle maksamatta ja jouduin hakeen Kelasta. Koskaan ei ole minulta kysynyt mitä lapset tarvisi tai voiko osallistua kukuihin. Olen yksin maksanut ajokortit, lukiokirjat, harrastukset ym. Kaikille lapsille.
Sinä olet ja olet ollut vastuullinen, rakastava vanhempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surullista.
Minä äitinä tuen enemmän. Isä ostaa sohvia ja kahvinkeittimiä jne.