Olipa hauska törmätä kaupassa entiseen koulukaveriin ostamassa ruokaa toimeentulotukilipukkeilla.
Ollaan kuitenkin jo nelikymppisiä, tuossa vaiheessa sitä olettaisi elämänhallinnan olevan jo kunnossa. Toisaalta hänen käytöksensä oli sellaista narkkivipatusta ja säätämistä että ehkä se on sinne suuntaan se hänen elämänsä sitten mennyt. Ja kirjoitin tästä nyt teille kun yhteisille tutuillekaan en viitsi juoruta.
Kommentit (63)
Miksei tt-asiakkailla voisi olla omat ruuanvälityspisteensä
toimeentulotukilipuketta ei ole olemassakaan. Diakoneilta saa lappusen jolla voi ostaa ruokaa. Arvo taitaa olla 20e.
Oliko koulukiusaaja? Ellei, en ymmärrä vahingoniloasi.
Ja toisen ahdinko oli ilosi?
Sairasta..
Mikä on toimeentulotukilipuke? Mulla maksetaan tt-tuki ihan pankkitilille.
Vierailija kirjoitti:
Oliko koulukiusaaja? Ellei, en ymmärrä vahingoniloasi.
Kyllä avauksesta pitäisi huomata, että ap on tässä se kiusaaja eikä kukaan muu.
eli siis koulukaverisi sai ruuat käytännössä sinun rahoillasi?
vai että toimeentulolipuke? Mitäs vuosikymmentä Porvoossa eletään?
En minä ilkkunut asialla enkä halua asiasta missään nimessä juoruta kenellekään tutuille! Koulukaveria harmitti varmasti törmäämisemme enemmän kuin minua. Satuin kassajonossa taakse kun en tunnistanut takaapäin, vasta jossain vaiheessa kun kääntyi sivuttain enkä voinut enää muuallekaan lähteä. Ja yritin olla etten olisi huomannut mitään mitä edellä tapahtui. ap
Vierailija kirjoitti:
En minä ilkkunut asialla enkä halua asiasta missään nimessä juoruta kenellekään tutuille! Koulukaveria harmitti varmasti törmäämisemme enemmän kuin minua. Satuin kassajonossa taakse kun en tunnistanut takaapäin, vasta jossain vaiheessa kun kääntyi sivuttain enkä voinut enää muuallekaan lähteä. Ja yritin olla etten olisi huomannut mitään mitä edellä tapahtui. ap
Mutta koska asia huvitti minua, päätin avautua siitä pöllöpalstalla.
Taitaa olla maksusitoumus se A4-kokoinen lappunen. Myyjät toisinaan kutsuvat kauppiaan paikalle ja tämä joko hyväksyy tai pyyhkii p..seen siihen lappuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta koska asia huvitti minua, päätin avautua siitä pöllöpalstalla.
Ei se edes huvittanut, käytin tuota hauska-sanaa avauksessa negaationa. ap
Entä jos ne olivatkin plussaseteleitä. Sanoisin, että elämä on aika hyvin hallinnassa, jos niitä on kertynyt sen verran, että tekee kokonaiset ruokaostokset. Mitään toimeentulolipukkeita ei ole olemassakaan. On ainoastaan sellainen maksusitoumus, mutta ei se mikään lipuke ole eikä siitä päälle päin näe, mikä se on.
Niin, koskaan ei tiedä millon elämä romahtaa. Eikö silloin kannata osoittaa vähän sympatiaa?
Kyllä toimeentulotuesta saa maksusitoumuksia ruokaan, jos tilanne on kiireellinen. Toimeentulotukilipuke ei tosin ole se termi.
Vierailija kirjoitti:
Entä jos ne olivatkin plussaseteleitä. Sanoisin, että elämä on aika hyvin hallinnassa, jos niitä on kertynyt sen verran, että tekee kokonaiset ruokaostokset. Mitään toimeentulolipukkeita ei ole olemassakaan. On ainoastaan sellainen maksusitoumus, mutta ei se mikään lipuke ole eikä siitä päälle päin näe, mikä se on.
Kyllä siitä tilanteesta ymmärsi että sosiaalitoimiston maksusitoumuksella ostettiin ruoat. Olen nähnyt tällaisen tapahtuman ennenkin, joten ei ollut vaikea ymmärtää mistä oli kyse. ap
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla maksusitoumus se A4-kokoinen lappunen. Myyjät toisinaan kutsuvat kauppiaan paikalle ja tämä joko hyväksyy tai pyyhkii p..seen siihen lappuun.
Ei siihen mitään kauppiasta tarvita, jos kassahenkilö tietää, miten se lyödään kassaan.
Oletpa vastenmielinen ihminen.
Toivotaan, että karma puree. :)
Tasan ei mene aina. Onneksi sulla oli omaa rahaa 👏