Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olipa hauska törmätä kaupassa entiseen koulukaveriin ostamassa ruokaa toimeentulotukilipukkeilla.

Vierailija
25.11.2018 |

Ollaan kuitenkin jo nelikymppisiä, tuossa vaiheessa sitä olettaisi elämänhallinnan olevan jo kunnossa. Toisaalta hänen käytöksensä oli sellaista narkkivipatusta ja säätämistä että ehkä se on sinne suuntaan se hänen elämänsä sitten mennyt. Ja kirjoitin tästä nyt teille kun yhteisille tutuillekaan en viitsi juoruta.

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasan ei mene aina. Onneksi sulla oli omaa rahaa 👏

Vierailija
2/63 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei tt-asiakkailla voisi olla omat ruuanvälityspisteensä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoossako asutte?

Vierailija
4/63 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimeentulotukilipuketta ei ole olemassakaan. Diakoneilta saa lappusen jolla voi ostaa ruokaa. Arvo taitaa olla 20e.

Vierailija
5/63 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko koulukiusaaja? Ellei, en ymmärrä vahingoniloasi.

Vierailija
6/63 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toisen ahdinko oli ilosi?

Sairasta..

Vierailija
7/63 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on toimeentulotukilipuke? Mulla maksetaan tt-tuki ihan pankkitilille.

Vierailija
8/63 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko koulukiusaaja? Ellei, en ymmärrä vahingoniloasi.

Kyllä avauksesta pitäisi huomata, että ap on tässä se kiusaaja eikä kukaan muu.

Vierailija
9/63 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli siis koulukaverisi sai ruuat käytännössä sinun rahoillasi?

Vierailija
10/63 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai että toimeentulolipuke? Mitäs vuosikymmentä Porvoossa eletään?

Vierailija
11/63 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ilkkunut asialla enkä halua asiasta missään nimessä juoruta kenellekään tutuille! Koulukaveria harmitti varmasti törmäämisemme enemmän kuin minua. Satuin kassajonossa taakse kun en tunnistanut takaapäin, vasta jossain vaiheessa kun kääntyi sivuttain enkä voinut enää muuallekaan lähteä. Ja yritin olla etten olisi huomannut mitään mitä edellä tapahtui. ap

Vierailija
12/63 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä ilkkunut asialla enkä halua asiasta missään nimessä juoruta kenellekään tutuille! Koulukaveria harmitti varmasti törmäämisemme enemmän kuin minua. Satuin kassajonossa taakse kun en tunnistanut takaapäin, vasta jossain vaiheessa kun kääntyi sivuttain enkä voinut enää muuallekaan lähteä. Ja yritin olla etten olisi huomannut mitään mitä edellä tapahtui. ap

Mutta koska asia huvitti minua, päätin avautua siitä pöllöpalstalla.

Vierailija
13/63 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla maksusitoumus se A4-kokoinen lappunen. Myyjät toisinaan kutsuvat kauppiaan paikalle ja tämä joko hyväksyy tai pyyhkii p..seen siihen lappuun.

Vierailija
14/63 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta koska asia huvitti minua, päätin avautua siitä pöllöpalstalla.

Ei se edes huvittanut, käytin tuota hauska-sanaa avauksessa negaationa. ap

Vierailija
15/63 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos ne olivatkin plussaseteleitä. Sanoisin, että elämä on aika hyvin hallinnassa, jos niitä on kertynyt sen verran, että tekee kokonaiset ruokaostokset. Mitään toimeentulolipukkeita ei ole olemassakaan. On ainoastaan sellainen maksusitoumus, mutta ei se mikään lipuke ole eikä siitä päälle päin näe, mikä se on. 

Vierailija
16/63 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, koskaan ei tiedä millon elämä romahtaa. Eikö silloin kannata osoittaa vähän sympatiaa?

Vierailija
17/63 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä toimeentulotuesta saa maksusitoumuksia ruokaan, jos tilanne on kiireellinen. Toimeentulotukilipuke ei tosin ole se termi.

Vierailija
18/63 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos ne olivatkin plussaseteleitä. Sanoisin, että elämä on aika hyvin hallinnassa, jos niitä on kertynyt sen verran, että tekee kokonaiset ruokaostokset. Mitään toimeentulolipukkeita ei ole olemassakaan. On ainoastaan sellainen maksusitoumus, mutta ei se mikään lipuke ole eikä siitä päälle päin näe, mikä se on. 

Kyllä siitä tilanteesta ymmärsi että sosiaalitoimiston maksusitoumuksella ostettiin ruoat. Olen nähnyt tällaisen tapahtuman ennenkin, joten ei ollut vaikea ymmärtää mistä oli kyse. ap

Vierailija
19/63 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla maksusitoumus se A4-kokoinen lappunen. Myyjät toisinaan kutsuvat kauppiaan paikalle ja tämä joko hyväksyy tai pyyhkii p..seen siihen lappuun.

Ei siihen mitään kauppiasta tarvita, jos kassahenkilö tietää, miten se lyödään kassaan. 

Vierailija
20/63 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpa vastenmielinen ihminen.

Toivotaan, että karma puree. :)