Auttakaa! Leivoin eilen hiprakassa pellillisen piirakkaa enkä löydä sitä mistään
Siis en tajua mihin se on voinut joutua. Enkä ole varmasti jaksanut syödä sitä pellillistä! Ei ole jääkaappissa, pakasteessa, uunissa, roskiksessa eikä missään. Muistan ottaneeni sen uunista pois ja nostaneeni pöydälle ikkunan alle jäähtymään. Sen jälkeen muistikuvat heikot ja nyt en löydä piirakkaa mistään. Asun yksin ja lemmikkejä ei akvaariokaloja lukuunottamatta ole.
Veikkauksia otetaan vastaan
Kommentit (209)
Vierailija kirjoitti:
Hiprakassa ei muuten kannata leipoa. Hyvin helposti nukahtaa ja piirakka unohtuu uuniin.
Tämä on totta ja voi olla myös kohtalokasta. Asuimme joskus ystäväni kanssa kimppakämpässä ja kumpikin tykkäsimme juopotella, kerran kun palasimme reissultamme ja tuo ystäväni oli nälissään ja hän alkoi yöllä tekemään sämpylä/leipätaikinaa ollessaan huomattavasti päihtyneenä. Sanoin hänelle, että et sitten menee makoilemaan ennen kuin leipä on pois uunista ja menin nukkumaan. Heräsin johonkin aikaan aamua ja kuulin hiljaista hurinaa ja haistoin käryä, sitten pomppasin sängystä kun tajusin, että uunihan se siellä hurisee. Kyllä vain, uunissa oli edelleen se kaverini yöllä leipoma leipä, tosin tässä vaiheessa se oli aivan hiilenmusta ja ei painanut enää paljoa. Se piti sellaista napsuvaa ääntä levätessään siinä pellillä. Kaverini oli luonnollisesti sikeässä unessa ja hän heräsi vasta monen tunnin kuluttua. Ympärivuorokautisesta tuulettamisesta huolimatta tuo asunto haisi monta päivää ihan hirveälle.
Vierailija kirjoitti:
Ap:llä on varmasti ollut eilen jokin visio, jota ei nyt jaksa millään muistaa.
Jos saisimme nähtävillemme tuon kadonneen hetken vision, havaitsisimme siinä olevan jotain kieroutunutta logiikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Selvinpäinkin voi hukata asioita.
Olin lähdössä pikkujouluihin ja en millään pystynyt löytämään uutta ostamaani huulipunaa.
Seuraavana päivänä löysin sen jääkaapista. Olin purkanut kaiken ostoskassista jääkaappiin.
Joskus löysin television kaukosäätimen jääkaapista. Olin jo muualta etsinyt sitä tietysti tuloksetta ja ehtinyt hieman totutella ajatukseen elämästä ilman kaukosäädintä.
Sä oot kipannut sen naapurin postiluukusta.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäiset 72 tuntia ovat kriittiset näissä katoamistapauksissa, sen jälkeen piirakkaa ei välttämättä löydy koskaan tai sille on tapahtunut jotain kauheaa. Kannattaisi tarkistaa facebook ja puhelin logi. Jotain jälkiä piirakan katoamiseen liittyvistä henkilöistä on luultavasti jäänyt. Haastattrelisin myös naapureita. Poliisi tuskin nykyisillä vähäisillä resursseilla lähtee edes tutkimaan näitä piirakka tapauksia, jos edes suhtautuvat asiaan vakavasti. Itse en kyllä voisi tuntea oloani turvalliseksi, jos asunnostani alkaisi katoamaan piirakoita.
Yksi tapa voisi olla suoritta asunnon tutkimukset järjestelmällisesti neliö neliöltä, lattiasta kattoon. Tutkinta on laajennettava myös piha alueelle. Toivottavasti mysteeri selviää ja mahdollisimman pian.
Hyvä huomio tuo Facebook. Joillakinhan on tapana laittaa kuva lähes joka syömisestään. Jos siellä on kuva siitä piirakasta, varmistuisi edes että sellainen piirakka on todella voinut kadota.
Vierailija kirjoitti:
Onko keittiössäsi laatikoston sisään uppoavaa leikkuulautaa? Olisiko siellä ?
Tuolta muuten voi löytyä mitä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäiset 72 tuntia ovat kriittiset näissä katoamistapauksissa, sen jälkeen piirakkaa ei välttämättä löydy koskaan tai sille on tapahtunut jotain kauheaa. Kannattaisi tarkistaa facebook ja puhelin logi. Jotain jälkiä piirakan katoamiseen liittyvistä henkilöistä on luultavasti jäänyt. Haastattrelisin myös naapureita. Poliisi tuskin nykyisillä vähäisillä resursseilla lähtee edes tutkimaan näitä piirakka tapauksia, jos edes suhtautuvat asiaan vakavasti. Itse en kyllä voisi tuntea oloani turvalliseksi, jos asunnostani alkaisi katoamaan piirakoita.
Yksi tapa voisi olla suoritta asunnon tutkimukset järjestelmällisesti neliö neliöltä, lattiasta kattoon. Tutkinta on laajennettava myös piha alueelle. Toivottavasti mysteeri selviää ja mahdollisimman pian.
Hyvä huomio tuo Facebook. Joillakinhan on tapana laittaa kuva lähes joka syömisestään. Jos siellä on kuva siitä piirakasta, varmistuisi edes että sellainen piirakka on todella voinut kadota.
Vitsi on huono ja sitä sitten joku urpo eli ap veeeenyytttääää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piirakka löytyi!
Se oli siellä uunin alalokerossa missä säilytetään normaalisti peltejä, mutta olin mätännyt sen piirakan kasana isoon kattilaan johon foliota ja kansi päälle :DDD Oli siellä peltien alla siis tämä kattilaviritys. Tarkistin sen lokeron kyllä heti ensimmäisten joukossa, mutten tajunnut että olin keksinyt noin hyvän jemman :D Ensi kerralla kokkaan kyllä selvinpäin.
ap
Kuulostaa keksityltä. Joku ehti jo harmillisen alkuun ehdottaa sitä uunin alalokeroa, joten jouduit nyt keksimään siihen tällaisen lisävirityksen. Vielä kattila jotenkin uskottava, mutta se, että olisit ottanut ensin pellit pois ja kätkenyt kattilan niiden alle. Nou nou.
Niinpä! Hyvä läppä ekan sivun, sitten lässähti. Köyhät älynlahjat ap:lla. Pelti pesty ja tiskipöydällä ja silti runnottu piirakka kattilaan (?) ja levyjen joukkoon. Paska provo lopputulos. Hs kertoikin, nykyään kaikki nettivouhkaajat kuvittelee olevansa keskivertoa fiksumpia! Tässä malli esimerkki.
Kirjoitin eilen ja kas, älykkö olikin vastannut hetimiten.... olet koomikkona surkea.
Hopeakettusetä kyseli täällä joku päivä piirakan perään, ehkä on käynyt maistelemassa sen?
Jos sulla on parveke, niin ootko laittanu sen sinne?
Jos se meni tapaamaan toista piirakkaa?
Vierailija kirjoitti:
:D
Jonkunlainen Dna-määritys lienee myös paikallaan. Netistä voi tilata.
Sherlock kirjoitti:
Porukka on täällä selvästi pettynyttä jutun ratkaisuun. Jokin ei nyt mennyt toivotusti. Ja voiko tähän luottaa?
Itse olisin veikannut, että olit lähtenyt iloissasi tarjoamaan leipomuksia naapurustolle illan ja tunnelman edetessä ja olisivat jääneet sitten sille tielle.
Kyllä tuo kattila + uunin alalokero ihan uskottavilta kuulostavat. Nehän ovat ikään kuin vuoka + jääkaappi. Sekapäissä erilaiset esineet ja sijainnit usein muuttavat muotoaan ja korvautuvat toisilla. Itselläni ei tästä kauheasti omakohtaisia kokemuksia ole, mutta tiedän tapauksia, joissa hiprakassa nukkumaan mentyä ja yöllä sitten kesken unien herättyä on joskus esim. käyty vessassa jossain ihan muualla kuin vessassa. Eli tavallaan toiminnassa voi olla ikään kuin selkeä logiikka, mutta ei sitten kuitenkaan ihan olekaan...
Tuttava oli avannut jääkaapin oven ja mies kun oli, sai merkittäviä tuhoja aikaiseksi.
Mulle kävi vähän sama, paitsi etten ollut edes hiprakassa.
Se mun kadonnut ruoka löytyi auton repsikanpaikan jalkatilassa kolme päivää myöhemmin.
Nimim. 36-v ja uupunut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko peltikin hävinnyt vai pelkkä piirakka?
Pelkkä piirakka, pelti nököttää pestynä tiskipöydällä. Okei, myönnetään että on huono viinapää ja sen kerran kun tuli otettua niin menikin sitten vähän yli :D
ap
Mielestäni on erikoista, että humalatilassa olet pessyt sen pellin.
Minä taas olisin yllättynyt jos selvinpäin olisin noin tunnollinen. Kännissä tiedän aina kuinka kännissä olen ja vielä vähän mielessäni liioittelen sitä. Siispä ruokaa laittaessa olen äärimmäisen varovainen ja tarkka, on kypsymisaika kahdessa puhelimessa useammalla herätyksellä ja vielä herätyskellokin, en anna itseni edes istua alas ennen kuin uuni tai liesi on pois päältä, sitä odotellessa korjaan huolellisesti jäljet.
Selvinpäin olen rikkonut kymmenittäin astioita, unohtanut laittaa astianpesukoneen hanan kiinni, polttanut pullat, unohtanut kattilan liedelle ja ties mitä, mutta niinä harvoina kertoina kun olen ollut humalassa, ei mitään vastaavaa ole tapahtunut. Silloin koko ajan tiedostaa, että katastrofi on millimetrin päässä ja kaikki pitää tehdä täydellisesti.
sängynalla?
söit osan ja se meni pilalle ja heitit roskiin?
piilotit piirakan paloja ympäri kaappeja ettet söisi kaikkee kerralla?
itse etsin vimmaisesti eilen toisia avaimia, kun otin ne kaverilta pois. kävin läpi auton ja kaikki paikat kotoa ja vielä lähdin katsomaan autoa...jahuomasin että mullahan on kahdet avaimet ketjussa kiinni housuissa, eli olin laitttanut toiset siihen kiini
no sitten on nämä naisten ruoka-ohjelmat ja teatteriohjelmat jotka joskus pilaa kans rock n roll tunnelman radio helsingissä, ei tässä nyt voi radio deitäkään kuunnella
Mielestäni on erikoista, että humalatilassa olet pessyt sen pellin.