Auttakaa! Leivoin eilen hiprakassa pellillisen piirakkaa enkä löydä sitä mistään
Siis en tajua mihin se on voinut joutua. Enkä ole varmasti jaksanut syödä sitä pellillistä! Ei ole jääkaappissa, pakasteessa, uunissa, roskiksessa eikä missään. Muistan ottaneeni sen uunista pois ja nostaneeni pöydälle ikkunan alle jäähtymään. Sen jälkeen muistikuvat heikot ja nyt en löydä piirakkaa mistään. Asun yksin ja lemmikkejä ei akvaariokaloja lukuunottamatta ole.
Veikkauksia otetaan vastaan
Kommentit (209)
Soita Astral-Tv.n linjoille, eiköpä joku noita-kopukka sen sulle paljasta :S
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piirakka löytyi!
Se oli siellä uunin alalokerossa missä säilytetään normaalisti peltejä, mutta olin mätännyt sen piirakan kasana isoon kattilaan johon foliota ja kansi päälle :DDD Oli siellä peltien alla siis tämä kattilaviritys. Tarkistin sen lokeron kyllä heti ensimmäisten joukossa, mutten tajunnut että olin keksinyt noin hyvän jemman :D Ensi kerralla kokkaan kyllä selvinpäin.
ap
Kuulostaa keksityltä. Joku ehti jo harmillisen alkuun ehdottaa sitä uunin alalokeroa, joten jouduit nyt keksimään siihen tällaisen lisävirityksen. Vielä kattila jotenkin uskottava, mutta se, että olisit ottanut ensin pellit pois ja kätkenyt kattilan niiden alle. Nou nou.
Niinpä! Hyvä läppä ekan sivun, sitten lässähti. Köyhät älynlahjat ap:lla. Pelti pesty ja tiskipöydällä ja silti runnottu piirakka kattilaan (?) ja levyjen joukkoon. Paska provo lopputulos. Hs kertoikin, nykyään kaikki nettivouhkaajat kuvittelee olevansa keskivertoa fiksumpia! Tässä malli esimerkki.
Saisinko piirakan reseptin? Alkoi hiukoa, kun olen koko päivän tätä mysteeriä seurannut.
Vierailija kirjoitti:
Soita Astral-Tv.n linjoille, eiköpä joku noita-kopukka sen sulle paljasta :S
No täähän on ihan sama mitä neuvoihin tulee .. jonkin verran vaan halvempi.
Täällä selväkuulija (kerrankin)
Kuitenkin siellä oli luonasi joku mies, joka oli syönyt sen piiraan, koska kaikki naisethan sen tietävät, että jos talossa on mies, niin tämä syö kaiken minkä vain talosta löytää ja ruoaksi kelpaa. Siis ainakin Palstamammojen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Saisinko piirakan reseptin? Alkoi hiukoa, kun olen koko päivän tätä mysteeriä seurannut.
Anteeksi, ap oli jo nukkumassa viestisi aikaan, tässä resepti :)
https://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/276539/Tonnikalapiirakka%28%20…
Juu, en itsekään käsitä miksi olin nähnyt moisen vaivan tunkemalla sen piirakan mössönä kattilaan kun olisi vaan voinut laittaa rasiaan ja jääkaappiin :D Ihmismieli on joskus kummallinen.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piirakka löytyi!
Se oli siellä uunin alalokerossa missä säilytetään normaalisti peltejä, mutta olin mätännyt sen piirakan kasana isoon kattilaan johon foliota ja kansi päälle :DDD Oli siellä peltien alla siis tämä kattilaviritys. Tarkistin sen lokeron kyllä heti ensimmäisten joukossa, mutten tajunnut että olin keksinyt noin hyvän jemman :D Ensi kerralla kokkaan kyllä selvinpäin.
ap
Kaikissa näkemissäni uuneissa alalokero on sellainen, ettei sinne mahdu kuin ne uunipellit ja joku matala vuoka. Miten sinne on mahtunut iso kattila? Minkälainen uuni sinulla on?
"kaikissa näkemissäni" = todella pieni osa kaikista mahdollisista. Tiedoksesi että vanhoissa sähköhelloissa on tyypillisesti iso alalokero eli meilläkin on varsin monta kattilaa ja pannua peltien lisäksi siellä pölyyntymässä. Ei kyllä tulisi mieleen tunkea sinne ruokaa varastoitavaksi.
https://www.google.fi/search?q=str%C3%B6mberg+s%C3%A4hk%C3%B6liesi&safe…
Porukka on täällä selvästi pettynyttä jutun ratkaisuun. Jokin ei nyt mennyt toivotusti. Ja voiko tähän luottaa?
Itse olisin veikannut, että olit lähtenyt iloissasi tarjoamaan leipomuksia naapurustolle illan ja tunnelman edetessä ja olisivat jääneet sitten sille tielle.
Kyllä tuo kattila + uunin alalokero ihan uskottavilta kuulostavat. Nehän ovat ikään kuin vuoka + jääkaappi. Sekapäissä erilaiset esineet ja sijainnit usein muuttavat muotoaan ja korvautuvat toisilla. Itselläni ei tästä kauheasti omakohtaisia kokemuksia ole, mutta tiedän tapauksia, joissa hiprakassa nukkumaan mentyä ja yöllä sitten kesken unien herättyä on joskus esim. käyty vessassa jossain ihan muualla kuin vessassa. Eli tavallaan toiminnassa voi olla ikään kuin selkeä logiikka, mutta ei sitten kuitenkaan ihan olekaan...
Vierailija kirjoitti:
Piirakka löytyi!
ap
Katso jatkovarrellisen peilin avulla, josko se piirakka olisi takertunut jättimäiseen perzeezeesi.
Olet nimittäin saattanut istuutua puuskuttamaan sen päälle.
Elä pyyä minua sissään, minä en oo ansainnu sitä...minä tein sinulle piirakan...äää minä oon SYÖNY sen piirakan ääää...
elä sano mittään, minä tiiän, minä oon lävitte paha ihminen, älä rankase minua...
Vierailija kirjoitti:
Elä pyyä minua sissään, minä en oo ansainnu sitä...minä tein sinulle piirakan...äää minä oon SYÖNY sen piirakan ääää...
elä sano mittään, minä tiiän, minä oon lävitte paha ihminen, älä rankase minua...
Tämä! Ja sketsin nimen Roudasta rospuuttoon voisi muuttaa vaikka Piirakasta Hätävaraan.
Vierailija kirjoitti:
Otitko pelkkää alkoholia? Olen itse joskus herännyt aamulla ja löytänyt liedeltä edellisen illan panang-curryn, jossa oli fuusioaineksena kaurapuuroa. Ilmeisesti resepti oli vielä illalla vaikuttanut ihan hyvältä. Olin ottanut stilnoctin alkoholin kanssa, mitä ei suositella, ja sen jälkeen en tosiaankaan ole enää niin tehnyt. Mitään muistikuvia tapahtuneesta ei ole.
OT, mutta Stilnoctin (tai Stellan, sama vaikuttava aine) kanssa ei suositella mitään muuta kuin pään iskemistä tyynyyn (ja silmät kiinni) viiden minuutin sisällä lääkkeen ottamisesta. Muuten ei tosiaan ole jälki nättiä, kun mieli menee unten maille, mutta kroppa jää hereille...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piirakka löytyi!
ap
Kaikissa näkemissäni uuneissa alalokero on sellainen, ettei sinne mahdu kuin ne uunipellit ja joku matala vuoka. Miten sinne on mahtunut iso kattila? Minkälainen uuni sinulla on?
"kaikissa näkemissäni" = todella pieni osa kaikista mahdollisista. Tiedoksesi että vanhoissa sähköhelloissa on tyypillisesti iso alalokero eli meilläkin on varsin monta kattilaa ja pannua peltien lisäksi siellä pölyyntymässä. Ei kyllä tulisi mieleen tunkea sinne ruokaa varastoitavaksi.
https://www.google.fi/search?q=str%C3%B6mberg+s%C3%A4hk%C3%B6liesi&safe…
Meidän ei-ilmeisesti.kovin-vanhassa Upossakin on sen verran iso alalokero, että sinne mahtuu mm. iso haudutuskattila peltien lisäksi. Taas pätee se, että jos ei ole kokemusta jostain, niin ei se tarkota etteikö niin voisi olla.
Mulle kävi samalla lailla jäätelön kanssa. Olin yksin kotona koiran kanssa ja ehkä myös vähän hiprakassa. Olin ostan ison jäätelöpaketin aiemmin kaupasta ja hieman maistelin sitä.
Seuraavana päivänä jäätelöä ei löytynyt mistään. Puhdas (=puhtaaksi nuoltu?) jäätelörasia löytyi pakastiminen edestä, kansi vieressä. En todellakaan jaksa syödä isoa rasiallista jäätelöä kerralla.
Muistan varmasti, että laitoin jäätelön pakastimeen sen jälkeen kun olin maistellut sitä. Ainoa mahdollisuus on, että koira on hakenut jakkaran ja avannut (ja kiitos vaan myös sulkenut) pakastimen, avannut jäätelörasian ja syönyt jäätelön sen jälkeen kun olen nukahtanut.
Sinunkin kannattaisia miettiä, että voisiko koirasi olla asialla tai ainakin tarkistaa että onko sinulla koiraa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä! Ja sketsin nimen Roudasta rospuuttoon voisi muuttaa vaikka Piirakasta Hätävaraan.
"Minä oon syöny sen piirakan!!!"
Söit sen ja yrjösit sitten pönttöön.