Auttakaa! Leivoin eilen hiprakassa pellillisen piirakkaa enkä löydä sitä mistään
Siis en tajua mihin se on voinut joutua. Enkä ole varmasti jaksanut syödä sitä pellillistä! Ei ole jääkaappissa, pakasteessa, uunissa, roskiksessa eikä missään. Muistan ottaneeni sen uunista pois ja nostaneeni pöydälle ikkunan alle jäähtymään. Sen jälkeen muistikuvat heikot ja nyt en löydä piirakkaa mistään. Asun yksin ja lemmikkejä ei akvaariokaloja lukuunottamatta ole.
Veikkauksia otetaan vastaan
Kommentit (209)
Otitko pelkkää alkoholia? Olen itse joskus herännyt aamulla ja löytänyt liedeltä edellisen illan panang-curryn, jossa oli fuusioaineksena kaurapuuroa. Ilmeisesti resepti oli vielä illalla vaikuttanut ihan hyvältä. Olin ottanut stilnoctin alkoholin kanssa, mitä ei suositella, ja sen jälkeen en tosiaankaan ole enää niin tehnyt. Mitään muistikuvia tapahtuneesta ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sinä kuule hurmoksessa vedit sen piirakat kertaheitolla naamariin ja röyhtäilit viinan ja tonnikalanhajuisia röyhtäyksiä.
Niin minä ainakin olisin tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Aika hurja känni ollut kyllä.
Toisilta menee muisti helpommin kuin toisilta.
Itse pystyn ryyppäämään kyllä jalat altani ja tuhannen taalan krapulan mutta muisti ei mene (joskus toivoisi että meniskin). Kaverini taas operoi ja touhuaa ja tanssii pöydillä eikä muista mitään seuraavana päivänä mitä on tullut tehtyä, vaikka illalla näyttää ihan vaan siltä että rouvalla on pikkasen hauskaa.
Vierailija kirjoitti:
Selvinpäinkin voi hukata asioita.
Olin lähdössä pikkujouluihin ja en millään pystynyt löytämään uutta ostamaani huulipunaa.
Seuraavana päivänä löysin sen jääkaapista. Olin purkanut kaiken ostoskassista jääkaappiin.
Minäkin etsin pikkujouluihin lähtiessä yhtä tiettyä huulipunaa, kävin läpi meikkipussin, kylppärin kaapit ja käsilaukut, mutta huulipunaa ei vain löytynyt. Kotiin tullessani löysin sen kylppärin tasolta, mihin olin laittautuessani nostanut kaikki muutkin tarvitsemani meikit valmiiksi.
Ratkaisu:
Ap aloitti piirakanteon mutta oli tuiterissa, mieli muuttui, ja ap kippasi ainekset vessasta alas. Pesi pellin ja meni koisimaan.
Nyt etsii piirakkaa :)
Vierailija kirjoitti:
Ratkaisu:
Ap aloitti piirakanteon mutta oli tuiterissa, mieli muuttui, ja ap kippasi ainekset vessasta alas. Pesi pellin ja meni koisimaan.
Nyt etsii piirakkaa :)
Ohoh, luin ketjua taaksepäin ja piirakka onkin siis löytynyt.
:)
Oliko tuo akkuna siis auki? jos niin, joku on vamasti vienyt piirakan sitä kautta,
muuta selitystä ei voi olla.
Ap päivittää, piirakka löytyi uunin säilytyslokerosta, missä normaalisti pidetään peltejä. Olin kasannut piirakkamössön kattilaan, laittanut päälle foliota ja kattilan kannen, ja haudannut sen peltien alle sille lokeroon.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap päivittää, piirakka löytyi uunin säilytyslokerosta, missä normaalisti pidetään peltejä. Olin kasannut piirakkamössön kattilaan, laittanut päälle foliota ja kattilan kannen, ja haudannut sen peltien alle sille lokeroon.
Ap
Ok, siis et ollutkaan vielä päässyt piirakanteossa edes pohjantekovaiheeseen, vasta tehnyt täytteen. Tämä selittää puhtaan uunipellinkin.
Vierailija kirjoitti:
Piirakka löytyi!
Se oli siellä uunin alalokerossa missä säilytetään normaalisti peltejä, mutta olin mätännyt sen piirakan kasana isoon kattilaan johon foliota ja kansi päälle :DDD Oli siellä peltien alla siis tämä kattilaviritys. Tarkistin sen lokeron kyllä heti ensimmäisten joukossa, mutten tajunnut että olin keksinyt noin hyvän jemman :D Ensi kerralla kokkaan kyllä selvinpäin.
ap
Kuulostaa keksityltä. Joku ehti jo harmillisen alkuun ehdottaa sitä uunin alalokeroa, joten jouduit nyt keksimään siihen tällaisen lisävirityksen. Vielä kattila jotenkin uskottava, mutta se, että olisit ottanut ensin pellit pois ja kätkenyt kattilan niiden alle. Nou nou.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ok, siis et ollutkaan vielä päässyt piirakanteossa edes pohjantekovaiheeseen, vasta tehnyt täytteen. Tämä selittää puhtaan uunipellinkin.
Ei, kyllä olin tehnyt pohjan ja täytteen pellille, kypsentänyt, ja sitten siitä maistellut pari viipaletta ja lopun olin tunkenut kattilaan ja laittanut uunin alalokeroon :D
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piirakka löytyi!
Se oli siellä uunin alalokerossa missä säilytetään normaalisti peltejä, mutta olin mätännyt sen piirakan kasana isoon kattilaan johon foliota ja kansi päälle :DDD Oli siellä peltien alla siis tämä kattilaviritys. Tarkistin sen lokeron kyllä heti ensimmäisten joukossa, mutten tajunnut että olin keksinyt noin hyvän jemman :D Ensi kerralla kokkaan kyllä selvinpäin.
ap
Kuulostaa keksityltä. Joku ehti jo harmillisen alkuun ehdottaa sitä uunin alalokeroa, joten jouduit nyt keksimään siihen tällaisen lisävirityksen. Vielä kattila jotenkin uskottava, mutta se, että olisit ottanut ensin pellit pois ja kätkenyt kattilan niiden alle. Nou nou.
Vähän ot, mutta aikoinaan kämppis herätti minut kysyen missä hänen paistoksensa on. Kysyin, että mikä paistos ja vastasi että se, minkä laittoi eilen sinne hautumaan. Lopulta selvisi että tämä "paistos" oli pyykkikori mihin hän oli kaatanut piimää päälle.
Että kyllä näitä sattuu : D
Voisit käydä asiasta ilmottamassa tonne piffillekin kun kerran selvisi!
Ei se ihme että noita asuntoja jatkuvasti palaa. Senkus kokkailette vaan hiprakassa paistoksianne.
Eikö olisi viisaampaa mennä ulos juomaan ja syömään, ja mennä vasta aamuyöllä kotiin nukkumaan, uusavuttomat.
Vierailija kirjoitti:
Piirakka löytyi!
ap
Kaikissa näkemissäni uuneissa alalokero on sellainen, ettei sinne mahdu kuin ne uunipellit ja joku matala vuoka. Miten sinne on mahtunut iso kattila? Minkälainen uuni sinulla on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piirakka löytyi!
ap
Kaikissa näkemissäni uuneissa alalokero on sellainen, ettei sinne mahdu kuin ne uunipellit ja joku matala vuoka. Miten sinne on mahtunut iso kattila? Minkälainen uuni sinulla on?
En ole ap, mutta useissa vanhan ajan keittiöissä on kyllä sellaisia syviä luukkuja joissa on sen uuninluukun kautta tilaa ihan alkuperäiseen kivilattiaan saakka (tiedetään, ei kovin hygieenistä)
Itsellä oli näin kun muutin 80-luvulla ensimmäiseen kerrostaloasuntooni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piirakka löytyi!
ap
Kyllä minulla mahtuu ainakin kun se tila on sieltä takaa korkeampi (en osaa selittää)
Vierailija kirjoitti:
Otitko pelkkää alkoholia? Olen itse joskus herännyt aamulla ja löytänyt liedeltä edellisen illan panang-curryn, jossa oli fuusioaineksena kaurapuuroa. Ilmeisesti resepti oli vielä illalla vaikuttanut ihan hyvältä. Olin ottanut stilnoctin alkoholin kanssa, mitä ei suositella, ja sen jälkeen en tosiaankaan ole enää niin tehnyt. Mitään muistikuvia tapahtuneesta ei ole.
Jotkut lääkkeet teettävät moista ihan ilman sekakäyttöäkin. MInulle kokeiltiin epilepsialääkettä, joka aiheutti sen, että sain suurenmoisia ideoita nukahtamisvaiheessa ja joskus aloin niitä myös toteuttaa. Yhden tällaisen yön jälkeen herättyä hoksasin, että pesuhuoneen lattialla oli Oraksen laatikossa vanha vesihana. Olin yöllä ottanut hyllyltä uuden hanan ja kenenkään heräämättä vaihtanut tilalle uuden siitä laatikosta. En ole ennen putkihommmia tehnyt ja ihmettelen, mistä keski-ikäinen perheenäiti sai riittävän tietotaidon ja työkalut. Mitään muistikuvia ei hommasta ollut, mutta jotain muistinrepaleita ilmaantui kun näin, mitä olin tehnyt.
Älkää nyt huviksenne sotkeko lääkkeillä ja viinalla itseänne, ihan tarpeeksi kamalaa kun joutuu lääkekokeiluun sairauden hoidon vuoksi.
Kyllä sinä kuule hurmoksessa vedit sen piirakat kertaheitolla naamariin ja röyhtäilit viinan ja tonnikalanhajuisia röyhtäyksiä.