Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kellään muulla enää kylpyammetta?

Keltainen kumiankka
24.11.2018 |

Kun asuin vielä vanhemmillani, meillä oli kylpyamme, jossa oli mukavaa rentoutua. Sen jälkeen olen ostanut ammeen kaikkiin asuntoihini. Poreammekin hommasin yhteen, mutta se ei sopisi nykyiseen kylppäriin.

Lisäksi minusta on mukavaa istua unenpöpperössä ammeen pohjalla, kun olen suihkussa. Kylässä tai hotellissa tympäisee seistä suihkussa liukkaalla lattialla.

Onko kellään muulla vielä amme käytössä?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On toki. Valitsen aina matkamajoituksenikin ammeen mukaan. Ja takan.

Vierailija
2/23 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, mutta olisihan se kiva. Paitsi, että on hirveää vedentuhlausta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, mutta sellaisesta olen jo vuosikaudet haaveillut. Kylpyhuoneet van on olleet aina niin onnettoman pieniä ettei sinne amme mahdu. Nykyisessä talossa ehkä pystyisin jonkinlaisen kotikylpylän toteuttamaan kun autotallin päädyssä on lämmin varastotila jolle minulla ei ole oikeen mitään järkevää käyttöä. Hintavaksi vaan lysti tulisi kun pitäisi viemäröinnistä ja vesien vedosta aloittaa, että haaveeksi jäänee ellei jonkinlainen isompi arpajaisvoitto/perintö kosahda tilille.

Vierailija
4/23 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amme ei ole enää muotia.

Kunnon amme on parempi kuin poreallas.

Vierailija
5/23 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amme ei ole enää muotia.

Pitääkö sisustaa ja elää muoden mukaan?

Vierailija
6/23 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri remontoimme asunnon töydellisesti. Totta kai amme. Sellainen tyylikäs.

16 v käy joka päivä kylvyssä, toinen lapsi pari kertaa viikossa ja minä parin viikon välein. Mies ei koskaan.

Vierailija
7/23 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri remontoimme asunnon töydellisesti. Totta kai amme. Sellainen tyylikäs.

16 v käy joka päivä kylvyssä, toinen lapsi pari kertaa viikossa ja minä parin viikon välein. Mies ei koskaan.

Me käydään yhdessä.

Vierailija
8/23 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisessä kämpässä oli, siinä oli remppaamaton vanha kylppäri. Ei sitä tullut lähes koskaan käytettyä, päässä se ajatus ammeessa lillumisesta tuntuu kivalta mutta käytännössä en erityisesti tykkää.

Vierailija
9/23 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, mutta olisihan se kiva. Paitsi, että on hirveää vedentuhlausta. 

Pienessä ammeessa kylpeminen vie paljon vähemmän vettä kuin pitkä suihku. Ammetta ei täytetä piripintaan, kylpijälle pitää jättää tilaa.

Vierailija
10/23 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on toisessa kylppärissä, tosin sitä ei kukaan käytä kuin ehkä korkeintaan kerran pari vuodessa.

Vierailija
11/23 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen haaveillut ammeesta lapsesta asti. Joku pv sellaisen hankin.

N23

Vierailija
12/23 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On amme. Kylven noin kolme kertaa viikossa.

En luopuisi vannasta, siellä voi myös vain suihkuttaa, mutta suihkussa ei voi kylpeä.

Vierailija
13/23 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun rakennettiin niin laitettiin amme kylppäriin. Varmaan ehkä viisi kertaa on tullut kylvettyä siinä tämän kolmentoista vuoden aikana. Kun remontoidaan niin saa lähteä tilaa viemästä.

Vierailija
14/23 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On poreamme.

Vierailija
15/23 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tällainen. Lähinnä nyt lapsilla käytössä, mutta mahtuisi sinne aikuinenkin.

https://www.coolstuff.fi/Siirrettava-Amme-Aikuisille

Vierailija
16/23 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun ASO-asunnossa eikä ole ammetta eikä mahdollisuutta laittaa itse. Täysin turha sauna sen sijaan on, inhoan saunoja. Sen sijaan pitkä kylpy eteerisillä öljyillä tuoksutetussa lämpimässä vedessä, ehkä lasi viiniä myös, on ihan paratiisi. Ensimmäisessä vuokra-asunnossa nuorena oli amme ja käytin monta kertaa viikossa.

Mutta eiköhän nuo ilmastohullut pian kiellä kylpyammeetkin, ja yli 5 min suihkut...

Vierailija
17/23 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amme ei ole enää muotia.

Häh?

Meidän ammeessa niitä poreita tai hierontasuihkuja ei ole mikään pakko käynnistää jos haluaa vaan kylpeä. Eli toimii ihan tavallisena ammeena myös.

Vierailija
18/23 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kahden hengen poreamme. Ilman poreita yleensä kyllä käytetään. Pari kertaa viikossa täytetään lapselle jonkin verran pohjalle vettä ja kerran pari kuussa täyteen aikuisille. Hän kausittaista on se oma kylpeminen. Joskus on kiva napata e-kirja mukaan ja mennä kuumaan vaahtokylpyyn. Täytyy vaan olla reilusti kylmää juomaa mukana, muuten tulee paha olo lilluessa. Kylmää jäävettä tai pepsiä ❤️

Vierailija
19/23 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on tällainen. Lähinnä nyt lapsilla käytössä, mutta mahtuisi sinne aikuinenkin.

https://www.coolstuff.fi/Siirrettava-Amme-Aikuisille

Voi härregud! Miten toi eukko mahtuu tuohon "ammeeseen"? Toi ei voi olla mukavaa!

Vierailija
20/23 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, ei ole ammetta. Tilava kämppä muuten, mutta kylppäri on postimerkin kokoinen niin kuin se vanhoissa kivitaloissa tuppaa olemaan. Täälläkin oli kylpyamme ennen muuttoani tänne, mutta se oli pakko purkaa pois, että sai pesukoneen mahtumaan :( Tässä talossa ei edes ole pesutupaa. Erän vanhempi rouva jonka kylppäriä ei ollut rempattu pesetti kaiken pyykkinsä pesulassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä seitsemän