Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kuinka moni on traumatisoitunut psykiatisessa hoidossa?

Vierailija
24.11.2018 |

Mistä olette saaneet apua?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, mutten olisi nykypäivän ajattelun mukaan kuulunut hoitoon. Nykyään transihmiset hoidetaan ihan toisin.

Vierailija
2/16 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskaltanut hakeutua psykiatriseen hoitoon kun sille olisi ollut tarvetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä, mutten olisi nykypäivän ajattelun mukaan kuulunut hoitoon. Nykyään transihmiset hoidetaan ihan toisin.

Silloinen ajattelu oli oikein, koska ongelmasi on aivoissasi eikä ruumiissasi.

Vierailija
4/16 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
5/16 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siitä traumatisoidu, eikä noilla diagnooseilla ole nykyään mitään merkitystä, skitsofrenia on ehkä pahimpia sairauksia, joka sekin voidaan nykyään hoitaa niin että oireet ovat jopa kokonaan poissa, ihminen voi kuntoutua, opiskella ja tehdä vaativia töitä. Kannattaa hakea apua mielummin ajoissa kuin odottaa totaalista romahdusta, jolloin joudut todennäköisesti pakkohoitoon.

Vierailija
6/16 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda hoitomuotoa tai hoitajaa, jos oikeasti vika on siinä eikä sussa.

Vierailija
7/16 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osastohoito sinänsä oli hyödyksi, mutta se ei pitänyt ongelmia kurissa pitkällä tähtäimellä. Lääkkeistä ilman terapiaa on huonoja kokemuksia. Valitettavasti psyykenlääkkeet, tai ainakin osa niistä turruttaa tunteita, joka taas johtaa toimintakyvyn palautumiseen, luonnollisesti. Stressaavassa tilanteessa on aina kyse taistele tai pakene -tilasta, ja sairaus vaan pahenee jos ei voi tehdä kumpaakaan. Taistele, niin ketä tai mitä vastaan? Pakene, keneltä tai  miltä? Jotkut valitsevat taistelun muita ihmisiä vastaan, ja ne valinnat johtavat katastrofeihin. Jos näet muut ihmiset vihollisina, niin ilman muuta haluat tuhota heidät tai ainakin vahingoittaa. Toiset valitsevat pakenemisen, sekin johtaa usein itsemurhaan ja pahimmassa tapauksessa perhesurmaan. 

Lopetin lääkkeiden syömisen ja kaiken hoidon, sillä koin että minua painostetaan käyttämään lääkkeitä, jotka sekoittavat aivotoimintaa liiallisesti.  Pikkuhiljaa olen oppinut voittamaan ongelmani itse ja yksin.  Itsetuntoni ja itsearvostukseni ovat paremmat ja tämä lisää tyytyväisyyttä. Onnellinen en ole, eikä onneksi ole pakkokaan olla, mutta joskus olen jo hyvin lähellä ja pieniä hetkiä kerrallaan. Suhtaudun tulevaisuuteen myönteisesti ja toiveikkaana, kiitos itselleni ja muutamalle läheiselle, jotka ovat jaksaneet kulkea rinnallani. 

Vierailija
8/16 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, en ole saanut mistää apua.

Vierailija
9/16 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siitä traumatisoidu, eikä noilla diagnooseilla ole nykyään mitään merkitystä, skitsofrenia on ehkä pahimpia sairauksia, joka sekin voidaan nykyään hoitaa niin että oireet ovat jopa kokonaan poissa, ihminen voi kuntoutua, opiskella ja tehdä vaativia töitä. Kannattaa hakea apua mielummin ajoissa kuin odottaa totaalista romahdusta, jolloin joudut todennäköisesti pakkohoitoon.

Risto Vataja, Kellokosken ylilääkäri, jonka vastaanotolla kävin neurologisen sairauteni vuoksi (paitsi psykiatri, hän on myös neurologi) sanoi:  "Skitsofrenia tuhoaa työkyvyn täysin",  hän on alan parhaimpia asiantuntijoita Suomessa.

Oireet voivat olla näennäisesti poissa, mutta taustalla oleva harhaisuus tuhoaa loogisen ajattelukyvyn täysin.

Vierailija
10/16 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain luin, että kriisihoito saattaa syventää ongelmia, koska trauman läpikäynti saa trauman uppoamaan ja tarttumaan syvemmin ja varmemmin mieleen.

Vierailija
11/16 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, jos skitsofrenia on pahimpia sairauksia, miksi sen diagnoosin kriteeriksi riittä kaikki semmoiset asiat mitkä perus teve, mutta yleensä nuori ja syrjäytynyt ihminen täyttää. "yörytmi sekaisin", "katsoo päivät pitkät tv:tä", "ulkona liikkuminen hankalaa" = Skitsofrenian negatiiviset oireen.

Lääkehoito sopii vain positiivisiin skitsofrenian oireisiin kuten "kuulee ääniä päässä", "näkee hallusionaatioia" = neurolepsi lääkitys joka katkaisee ajattelu toiminnot aivoissa, niin pitkäksi aikaa kuin lääkäri määrää, eli yleensä elämän loppuun asti ollaan psykoosin ja lääkeaineen luomassa välimaastossa, joka tekee ihmisestä vähintää oudon käytökseltään ja jutuiltaan muiden ihmisten silmissä.

Vierailija
12/16 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä jouduin tahdonvastaiseen sähköshokkihoitoon

menetin liikuntakyvyn, ja lähimuista meni heikoksi

Vierailija
13/16 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

työtön_mies kirjoitti:

kannattaisi allekirjoittaa suosiolla se aktivointisuunnitelma... koska tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

Vierailija
14/16 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

työtön_mies kirjoitti:

Eihän sitä voi antaa tahdonvastaisesti. Potilaalta vaaditaan hyväksyntä sille, että voi heikentää lähimuistia..

Vierailija
15/16 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuri osa pakkohoitopotilaista traumatisoituu. Tutkitusti pakkohoidosta on enemmän haittaa kuin hyötyä.

Vierailija
16/16 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa ihme kommentti, oletko skitsofreenikko vai mistä sait päähäsi että aloittaja olisi? Et voi myöskään tehdä yleisiä päätelmiä noin vain, että psykiatrisesta hoidosta ei voisi yksilö traumatisoitua, tai että AP romahtaisi tai joutuisi pakkohoitoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kahdeksan