Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkuraskauden verikokeet

Vierailija
24.11.2018 |

Tuntuu turhalta mennä verikokeisiin. Tiedän veriryhmän, koska ekan raskauden verikokeissa se selvisi. Veriryhmä luki myös neuvolassa tiedoissani. Tämä toinen lapsi sai alun nyt ekasta IVF hoidosta ja juuri ennen hoitoja otettiin hiv ja hepatiitti verikokeet. Nekin pitää ottaa taas verikokeissa vaikka ne otettiin reilu kuukausi sitten :D Sanoin neuvolassa tästä, mutta silti pitää mennä verikokeisiin. Onko teidän pitänyt mennä toisessa raskaudessa verikokeisiin vaikka tiedätte veriryhmän ja hiv/hepatiitti tulokset?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit jättää menemättä mutta sitten sinua kohdellaan sen mukaan että voit olla hiv ja hepatiittipositiivinen.

Ei hiviä ole mistään voinut tulla. IVF aikuinen lapsi :)

Neljä ihmistä oli alapeukuttanut eli ovat sitä mieltä että kuukaudessa on tullut hiv? :D

Vierailija
22/31 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit jättää menemättä mutta sitten sinua kohdellaan sen mukaan että voit olla hiv ja hepatiittipositiivinen.

Yksinkö sen lapsen hommasit? Eli ei ole miestä sinulla?

Itsestään voi toki mennä takuuseen, mutta on niitäkin joille tulee tällaisissa testeissä ihan yllätyksenä että puoliso onkin hyppinyt vähän siellä ja täällä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vaikeasti vammainen lähisukulainen. Vamma olisi ollut täysin estettävissä tekemällä verensiirto heti synnytyksen jälkeen. Oli monen eri asian summa, että verensiirtoa ei ymmärretty tehdä ajoissa, mutta yksi niistä oli juuri se, että ko. henkilön äidiltä ei otettu raskausaikana verikoetta, koska edellisestä raskaudesta oli niin lyhyt aika ja siinä otetussa verikokeessa kaikki oli kunnossa. Tämä siis tapahtui lähes 50 vuotta sitten ja oli silloisten virallisten ohjeiden mukaista jättää verikoe tällaisessa tapauksessa välistä.

Jos verikoe olisi otettu, siinä olisivat näkyneet vasta-aineet, jotka kertoivat verensiirron tarpeellisuudesta.

Vierailija
24/31 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsestään voi toki mennä takuuseen, mutta on niitäkin joille tulee tällaisissa testeissä ihan yllätyksenä että puoliso onkin hyppinyt vähän siellä ja täällä...

Mies oli mukana hoidoissa ja tuki minua. Olen 100% ettei ole pettänyt. Voin tulla verikokeiden jälkeen tänne ilmoittamaan, että onko minulla hiv :D

Vierailija
25/31 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisoille hoidot ovat myös todella rankkoja. Vajaa saa olla jos pettää hoitojen aikana.

Vierailija
26/31 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies oli mukana hoidoissa ja tuki minua. Olen 100% ettei ole pettänyt. Voin tulla verikokeiden jälkeen tänne ilmoittamaan, että onko minulla hiv :D

Niinhän ne kaikki ovat 100% varmoja - kunnes...

Vierailija
27/31 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolisoille hoidot ovat myös todella rankkoja. Vajaa saa olla jos pettää hoitojen aikana.

Missä tynnyrissä sinä olet kasvanut? Vai oletko muuten vain naiivi? Ei ole mitenkään harvinaista että hoitojen rankkuutta paetaan juurikin tuolla tavalla. Tai jo ennen niitä hoitoja, esim hiv ei edes heti näy testeissä.

Vierailija
28/31 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiv on Suomessa todella harvinainen.

Vierailija
29/31 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä verikokeessa tutkitaan myös samalla oireettomia infektioita, verestä näkee hyvin muitakin arvoja niiden sukupuolitautitestien lisäksi. Kannattaa mennä vaan.

Vierailija
30/31 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut Hiviä t: Ap

Vierailija
31/31 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan sitä mieltä et lapsettomuudesta kärvistä pariskunnista suurinosa käy pettämässä puolisoa? :D