Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lahjattomat synttärit

Vierailija
24.11.2018 |

Alkoi ärsyttää tänään lehdessä ollut suitsutus, että hienoa kun lasten synttäreille kaverit ei tuo lahjoja ja kaikilla on paljon kivempaa. Kuitenkin sille lapselle järjestetään sukulaissynttärit ja sukulaiset ja perhetutut tuo lahjoja yllin kyllin. Samoin jouluna tulee hirveesti lahjoja sukulaisilta, niin ettei vanhemmat itse osta kovin montaa lahjaa.

Mitäs sitten kun lapsella ei ole sukulaisia tai ainakaan lahjovia sukulaisia. Niissä perheissä on sitten kiva, kun lapsi ei saa kaveriltakaan lahjaa? Vanhemmat ostaa lapsen joululahjatkin kaikki itse.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta, jos millekään kaverisynttäreille ei tarvitsisi ostaa lahjoja, voisi nekin rahat käyttää sen oman lapsen synttäri- ja joululahjoihin.

Vierailija
2/5 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ahdisti siinä jutussa se, että lapsille synttäreillä tärkeintä on leikkiminen. Siis ei se, että juhlitaan kivaa kaveria vaan se, että viimeinkin koko päiväkotiryhmä saa leikkiä rauhassa! Ihan kuin päiväkoti ei enää kannustaisi oman mielikuvituksen käyttöön, leikkeihin ja peleihin ja ainoa tilaisuus leikkiä kaverin kanssa ovat nuo synttärit. Joihin näköjään kutsutaan koko päiväkotiryhmä.

Meillä lapsi saa kutsua 6 kaveria ja lapselle saa tuoda lahjoja tai olla tuomatta. Päiväkodissa on protestoitu tätä ja selitetty, että koko ryhmä tulee kutsua ja minä jaksan selittää, että juhlatovat hoitoajan ulkopuolella kotona, joten päiväkodin säännöt eivät sinne ulotu.

Tuossa Hesarin kuvituskuvassa oli itsetehtyjä kortteja, joten mitä mahtaisi kutsuja tuumia, jos tulisi ostokortti, olisiko porttikiellon paikka?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavaksi toivottavasti saadaan lahjattomat häät! Nuo samat vanhemmat on aikanaan laittaneet hääkutsuun tilinumeron, joten eiköhän kohta yleisty se kutsumuoto, jossa heti kerrotaan, että älä tuo lahjoja,mutta maksa itse matkasi Italiaan hääpaikalle.

Vierailija
4/5 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaiden ongelmia. Lapset elävät yltäkylläisyydessä joka päivä niin synttäreillä voi sitten leikkiä jaloa ja ekologista.

Vierailija
5/5 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rikkaiden ongelmia. Lapset elävät yltäkylläisyydessä joka päivä niin synttäreillä voi sitten leikkiä jaloa ja ekologista.

Tää on tavallaan totta. Juttelin 8-vuotiaiden tyttöjen kanssa joulusta ja joululahjatoiveita. Toivelistat oli lyhyt: suklaata. Ei edes määrittelyä siitä, että millaista.

Tarkoittaa varmaan sitä, että kaikkea on ja paljon. Mitään ei oikeasti tarvita tai edes haluta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme