Terveyskeskuksen naistenlääkäri
Taisi ottaa papakokeen käyttäen haravaa ja oksasilppuria. Sattui niin perkeleesti, hyvä ettei taju lähtenyt! Oli paikat monta päivää kipeenä. Aika monta näytettä on minultakin napattu, ei mitään ongelmia aikaisemmin. Tämä vastasi noitavainojen aikaista kidutusta. Olikohan edes oikea lääkäri? 😅 Muita kidutuksen uhreja? Papakokeen tulokset oli kuitenkin normaalit, nyt ei tarvi pariin vuoteen olla kidutettavana. Jääköhän tästä trauma...
Kommentit (7)
Minulla on samanlainen kokemus. Miksi jotkut ovat tuollaisia?
Naisgyneillä tuntuu olevan joitain omia naiseuteen liittyviä traumoja, joita purkavat potilaisiinsa. Mikään muu ei voi selittää sitä, että näitä kokemuksia sattuu jatkuvasti sekä omalle että naispuolisten ystävien ja sukulaisten kohdalle. Syyllistävät potilasta siitä, jos jännittää tutkimusta, vittuilevat, tiuskivat, moralisoivat ja tosiaan käsittelevät niitä lady bitsejä kuin tunnotonta betonimöykkyä. Moni kaveri on vaihtanut miesgyneen ja sanovat, että naisen vastaanotolle eivät enää ikinä mene. Taidan etsiä itsekin miesgynen seuraavaksi.
Itsellä on joukkoseulonta parin vuoden päästä. Se liukuhihnatoiminta pelottaa.. Kaverin mukaan näytteet otetaan kiirellä ja oli aika survomista ollut papan ottaminen... Taidan käydä yksityisellä miesgynellä...
Vierailija kirjoitti:
Minulle sattui kerran gynekologi, naispuoleinen sellainen, joka olisi sopinut Mengelen työkaveriksi.
En mennyt toiste, yllätys yllätys.
Mulla myös. Kylvää kauhua yksityisen lääkäriaseman lisäksi HUS:n sairaalassa. En tajua, miten hänellä riittää potilaita yksityisellä. Mä tosin jouduin kyseisen rouvan käsittelyyn julkisella puolella. Annoin kuulla kunniansa. Ikinä mua ei olla kohdeltu lääkärissä niin ala-arvoisesti ja kovakouraisesti kuin tuolloin.
Kaikki muut kohtaamani naisgynet ovat olleet todella helläkätisiä ja mukavia.
Mulla on tuntuma, että naisgynet myös nihkeämmin määrää hormonikorvaushoitoa. Käyn itse miesgynet joka alkaa olla jo eläkeiässä, eikä papakokeen otto tunnu ollenkaan, ja myös kirjoittaa reseptille erilaisia kosteuttavia geelejä ja voiteita ja puikkoja, hormonikorvaushoidon lisäksi.
Ajattelen, että se varmaan hoitaa samalla tavalla kuin toivoisi omaa vaimoaan hoidettavan :)
Jos papakoe ei tunnu yhtään, näyte on luultavasti otettu huonosti eikä sisällä riittävästi soluja tutkittavaksi. Kohtuutonta kipua ei tietenkään tulisi aiheutua. Kannattaa otattaa papakoe labrassa, missä on kokenut labrahoitaja työssä.
Minulle sattui kerran gynekologi, naispuoleinen sellainen, joka olisi sopinut Mengelen työkaveriksi.
En mennyt toiste, yllätys yllätys.